2. apr. 2011

Skraldegen

Jeg har et virkelig veludviklet skraldegen. Det startede, da jeg var barn, hvor jeg sneg mig til at se Der Preis ist Heiss, når jeg kom hjem fra skole. Da jeg flyttede hjemmefra, så jeg Det Lille Hus På Prærien hver eftermiddag, når jeg kom hjem fra Universitetet. Senere blev det til Big Brother, Top Model og hvad der ellers fandtes – og i store bedøvende doser. Facebook var selvsagt dødsstødet for mig. Andre siger, at de er rigtig glade for det, det er hyggeligt, at man kan holde kontakt med folk, og der kan gå flere dage, hvor de ikke er der. Ja okay, men jeg var der mange timer dagligt og blev til sidst så deprimeret over at sidde og pille rundt i Allan fra min folkeskoles private billeder og statements om Dansk Folkeparti i så mange timer, at det tog tid fra dem jeg faktisk holder af og som er i kød og blod. Jeg blev nødt til at slette min profil. Jeg kan ikke styre det. For tiden tjekker jeg US Weekly dagligt for sladder. Jeg kan også finde på at købe et Kig Ind i kiosken, rulle det sammen løbe hen til hoveddøren, sluge det og skynde mig at smide det ud, før der er nogen, der opdager, at jeg læser sådan noget fyfy. Det foregår på nøjagtig samme måde, som når jeg fråder en pose vingummi i en ruf, så jeg sidder sukkertrist og selvhadende bagefter og har lyst til at forsvinde langt væk fra mig selv. Hvad fanden er det, der driver det? Det minder mig lidt om, da jeg var ryger. Jeg hadede mig selv for det hver dag, men kunne slet ikke vente, til jeg skulle have den næste. Jeg fantaserede om at sidde inde i en boble, ingen kunne se og bare få lov til at ryge den ene smøg efter den anden uden at blive flov og sur på mig selv. Måske det er det samme, der driver narkomaner? Måske er det i virkeligheden et afhængighedsgen?

3 kommentarer:

  1. Nåhm, dét gen har jeg vist også...uuh, tvilling.

    PS. elsker din blog.

    Hej

    SvarSlet
  2. Jubii, jeg har en læser! Tusind tak for din kommentar, jeg er også vild med din blog! Æhhh men hvis vi er tvillinger, er vi jo ikke selv bedre end Kate og Tom, så!

    SvarSlet
  3. Jojo, for vi er jo bare tveæggede tvillinger (plus vi jo ikke har et forhold....endnu - blink blink)

    SvarSlet