17. maj 2011

Ej, Peter for fanden

Der er billeder, der ikke vil forsvinde fra mit hoved, så nu vil jeg give dem videre til jer i håbet om selv at slippe.
Jeg læste i morges, at Peter Brixtofte er blevet løsladt og nu skal afsone resten gennem samfundstjeneste på et Hospice på Frederiksberg.
For noget tid siden så jeg noget om hospice i tv. Det var meget følelsesladet. Det er jo ens sidste tid, og måske er man ikke afklaret med alt. Og man skal sige farvel.
Og tænk så lige, hvis Peter Brixtofte kom valsende ind?
I dine sidste gyldne og dyrebare minutter.
Ej Peter, for fanden, hvad laver du her?
Og hvad skal han egentlig lave?
Snakke med folk?
Nej, tak.
Servere kaffe?
Ja, så skal det da være med bar røv under forklædet, hvis det skal give nogen mening.
Måske kunne jeg godt se ham i blå kedeldragt med lidt olie på fingrene, sådan lidt pedelagtig, stå på en taburet og skrue en pære i en lampe.
Ja, okay.
Den er måske alligevel ikke helt dårlig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar