6. maj 2011

Jeg har opdaget noget,

jeg ikke er glad for.
Jeg er sådan en, der lever i bølger, i sorte og hvide perioder (jeg ved ikke, om I også gør det, men har naturligvis en idé om, at alle andre er bedre til at leve korrekt).

Altså i måske to uger af gangen, er det Kontrol-Maria, der har styringen. Jeg tager fuld make up på om morgenen, gør mig umage med mit tøj. Jeg ligner en, der er klar til at styre verden. Jeg sidder rank på min kontorstol og taler afbalanceret og velovervejet. Om aftenen tager jeg gerne liiige en løbetur eller laver noget hjemmepilates på køkkengulvet. Bagefter læser jeg i min bog eller skriver på mit projekt, fordi jeg ved, det gør mig så glad. Jeg holder mig stadig fra slik og chips.

Efter to uger, er Kontrol-Maria så pisse tilfreds med sig selv, at hun bliver for tilbagelænet og Slappe-Maria giver hende fingeren og får overtaget. Jeg tager kun mascara på, jeg bliver vrissen over, at en eller anden har bestemt, at man ikke kan have det samme tøj på fire dage i træk, for den her kjole er så blød. Jeg synker sammen på stolen og skal hele tiden liiige have en kop varm kakao eller noget slik fra den forbudte slikskål. Når jeg kommer hjem går jeg straks på jagt efter snacks, og jeg tæller timer, til jeg kan punktere. Så snart børnene er lagt, kan jeg godt sige dig, jeg sidder foran fjernsynet eller computeren, og så skal der junkes. Chips er blot glasuren på mit junk-bjerg. MMMMMMM guffeguffe.

Nå, men nu har jeg opdaget, at når jeg er Slappe-Maria, så bliver jeg også slap i alt hvad jeg gør og siger. Jeg tænker mig ikke ordentlig om og har uld i mund og vandmandsarme. Jeg ved ikke, om jeg ligefrem gør skade på folk, men det er heller ikke i den periode, jeg vil blive udråbt som en af hverdagens helte.
Det synes jeg ikke så godt om.

Men det værste er, at det bare giver mig barnlig lyst til at moone Kontrol-Maria endnu mere. BLAAAAAH råber jeg til hende.
ÅÅÅÅÅH den slags uendelige spiraler gør mig så grundtræt.
Hold kæft. Hold selv kæft. Bitsch. Spasserpsykopat.
I kan godt se, at det kun er den højlydte tyggen på chips, der kan overdøve Slappe og Kontrollas skænderier, ikke?

3 kommentarer:

  1. Hahaha, jeg tænkte PRÆCIS det samme om mig selv i går!

    SvarSlet
  2. Åh hvor jeg dog kender det!Hos mig kan jeg dog sagtens være slappe af Kristine det ene minut og kontrol Kristine det andet. Ret irriterende at tage en beslutning som slappe af Kristine ikke vil være med til, og når Kontrol Kristine kommer tilbage, så kan hun aldrig forstå hvorfor hun altid har mad i munden.

    SvarSlet
  3. Endelig nogen der har formået at sætte ord på mig, hahaha.
    Virkelig præcist formuleret :-D

    SvarSlet