27. maj 2011

Mester i afsked

Lige inden J stoppede i vuggestuen gik han ind i legehuset, lynede flyverdragten ned, satte sig på hug - og sked. Det var hans afskedssalut, han var træt af at gå der, analyserede vi os klogt frem til.
Jeg er ikke så analytisk skarp, når det gælder dagens afskedsfest i børnehaven. Det startede ellers så fint. Han fandt lynhurtigt Olivia, som han ikke havde set, siden han stoppede. Han er dybt forelsket i hende og bliver helt rød i kinderne, når man siger hendes navn. Men han er cool:
O:Vi er stadig kærester ikke?
J:Jo,men jeg har også fået mange nye venner.

Jeg holdt lidt øje med dem. Så pludselig fik jeg hjertebanken, fordi jeg kunne høre hun sagde, noget med jeg kan rigtig godt lide dig, men......og så kiggede han ned i jorden og sagde okay, og jeg var lige ved at tude, fordi jeg troede, hun havde slået op med ham, for det ville vælte hans verden.Men så kom han hen til mig og hviskede, at Olivia lige havde sagt til ham, at hun elsker ham, og så krammede han mig hårdt, fordi han var så glad.

Men så skulle vi spise. Og bagefter var der marshmellows på trægrillspyd, og jeg dansede med lille M til høj diskomusik og drømte mig tilbage til festerne i Rottehullet, da jeg var 15, for det var den slags musik. Så kom en mor løbende og overtog lille M og sagde, jeg skulle løbe ud, for J havde slået sig, og han havde blod i hovedet. De sagde det var noget med et af de der spyd, og der var en læge, der mente han havde fået det op igennem næsen, og vi skulle tage på skadestuen med det samme. Så jeg fik ringet til M, der var til middag med fagforeningen og huhej kom han hjem, men så blev skadestuen afblæst, for spydet var gået ind udefra. 3 mm fra øjet.

Afskedssalut med manér. Og drama. Lidt for meget efter min smag.

6 kommentarer:

  1. hold da kæft - gudskelov det ikke var noget med næse og øjne og...åh.

    SvarSlet
  2. Ja puha. Jeg tør slet ikke tænke på alternativerne til den lille røde spydprik, der nu er på hans næse. Godt man har en blog at hælde chokket ud på.

    SvarSlet
  3. Puha.. Det gjorde mig lige dårlige det der.

    SvarSlet
  4. Skrue, er det dig? Kommer du så ikke snart hjem og passer på os to klodsede og uheldige væsener?

    SvarSlet
  5. Hansine5/30/2011

    Nu er det mig Skrue. Jeg kommer meget snart hjem. Klipper dage af på en klip-af-kalender som et rigtigt modent mennesker, der vil hjem!

    Hils søde J og sig, at jeg gerne vil ha ham i snor, hvis jeg får lov til at kysse ham og sige 'på plads' med et lille, men bestemt ryk i grimen.

    SvarSlet
  6. Skrue! Det siger jeg til ham. Så kan du også gøre lidt gengæld for det med grimen. Jeg tæller også dage.

    SvarSlet