28. maj 2011

Natte-freak

Det er utroligt så meget, man kan fjerne sig fra sin normale personlighed om natten. Nu min kæreste f.eks. Han er sådan en, der er diplomatisk, afbalanceret og på alle måder en modpol til mit dramatiske og lettere hysteriske væsen. Men om natten. Der lyver han og siger grimme ting. Det er din tur til at gå ind til lille M, hvisker jeg blidt til ham. Hun er tørstig, siger jeg. Hold kæft er ikke et svar, jeg er uvant med der om natten. Engang gik han også bare ud på gangen og stod i to sekunder, og så kom han tilbage og sagde, at han havde været derinde, men hun græd stadig i vilden sky. Eller når han har været ude og drikke, og han snorker, yirk, den er tung. Først prøver jeg blidt at rulle ham om på siden. 10 gange. Til sidst vækker jeg ham lidt og spørger, om han gider lægge sig på siden. Sidst endte det med, at han skubbede mig hårdt væk og sagde, det har jeg sgu da gjort. Så snorkede han videre. På ryggen. Hvis ikke det var fordi, han skiftede personlighed, så snart han slår øjnene op, ville jeg tvinge ham på angermanagementkursus.
Jeg er heller ikke selv for god. Jeg vil gøre alt, hvad der stå i min magt for bare at få lov til at sove. Jeg lyver også og siger, at det er hans tur, for jeg har været inde hos lille M fem gange, selvom det måske kun er en.
Og så nu i nat:

J: Mor, jeg har drømt noget uhyggeligt.
Mig: Ej, hvor synd kom og få et kram.
J: Må jeg ikke sove i jeres seng?
Mig: Nej, du kan få en läkerol.

???????

Nå, men han tog den glad og gik ind i seng og sov videre.
Jeg sov også videre, men vågnede med en lidt mærkelig mor-smag i munden i morges.

2 kommentarer:

  1. Haha. Men Läkerol er også godt! Jeg havde engang en kæreste, der vækkede mig om natten og skreg, at der vil ild i min dyne, eller at der lå en krokodille under sengen, eller at vi skulle skynde os væk fra slangerne.

    Får helt lyst til at blogge om det.

    SvarSlet
  2. Gør det, gør det! Jeg vil gerne læse om andre natte-freaks.

    SvarSlet