2. maj 2011

Skide gener

Jeg prøver virkelig at lade være med at tænke på det. Men den er sikker hver gang. Når jeg står over for biblioteksreolens uanede mængder af muligheder – så skal jeg altid skide. Jeg prøver først at ignorere det, klemme ballerne sammen du ved. Men inden længe begynder jeg at få klamme håndflader og sved på overlæben. Hvis nogen snakker til mig på det her tidspunkt får de en verbal flad på grund af overtryk i tarmene. Til sidst må jeg spæne.
Jeg elsker biblioteker. Jeg boede næsten på biblioteket i centeret, da jeg var barn. Men det tager godt nok noget af nydelsen, når jeg altid bliver tvunget på tønden midt i min spændende søgen. Som om jeg ikke har nok af afbrydelser i mit liv, når ungerne skal det ene og det andet NU.
Det værste er, at de har arvet det. Jeg kan tælle på én hånd, hvor mange gange, jeg har været på biblo med dem uden at skulle skifte lorteble eller låne nøgle til børnetoilettet. Og M har besluttet, at det er mit ansvarsområde, fordi det er mine gener. Skidegener skide gener.
Det har også spredt sig til Blockbuster. Det er virkelig irriterende, når man prøver at redde aftenunderholdningen i et i forvejen dårligt lokale, og så begynder det. Det er jo heller ikke altid, jeg kan garantere for, at der ikke sker præ-toilet-ulykker til gene for dem, der går i slipstrømmen. Og midt i det hele får jeg gerne en sms hjemmefra, hvor jeg bliver spurgt, om jeg skal skide. Det hjælper heller ikke på koncentrationen.

Men jeg har en lidelsesfælde. En veninde, der har det på nøjagtig samme måde. Og i dag så jeg så på post secrets, (8. hemmelighed), at der er flere. Jeg er ikke alene.
Måske man skulle lave en forening? Det kan jo være, vi kunne få nogle særlige rettigheder eller tilskud til voksen-biblo-bleer.

13 kommentarer:

  1. Hehe, der er job du aldrig kan få. Bibliotekar!

    SvarSlet
  2. Nej, det ville gå helt galt! Hold op en dårlig -og afbrudt - service, jeg ville yde!

    SvarSlet
  3. HAHAHAHAHAHA, en biblioteksskideneurose. En af mine venner skal altid skide, når hans far ringer. Gad hvad der sker?

    SvarSlet
  4. Urk, du' ulækker - siger hende som engang blev indlagt fordi hun (mig!) nægtede at...gøre det. Se, jeg kan ikke engang sige det.

    SvarSlet
  5. Nååååh Marie - jeg tror du er sådan en fin prinsesseagtig pige, der aldrig støder ind i ting og får blå mærker eller bliver fascineret af ildelugtende kropsdunste.....? Jeg er mere som Shrek, på godt og ondt.

    SvarSlet
  6. Åh nej...sådan er jeg slet ikke - eller, jeg er ikke fin eller prinsesseagtig, jeg har bare aldrig været fan af lort.

    SvarSlet
  7. Jeg tænkte bare sådan en sej prinsesse, der aldrig er klam? Sådan en har jeg tit ønsket mig at være. Jeg kan virkelig godt forstå, du ikke er fan. Og nu vi er ved lortesnak har jeg fx. virkelig svært ved at forstå, man kan læse når man skider.MMMMM hvor hyggeligt i denne liflige lugt. Yirrrk. Det gælder sgu da om at komme hurtigt væk. Slut med lortesnak, Maria. Osama og lort, dagens temaer.

    SvarSlet
  8. hahaha, ok den havde jeg ikke forventet...jeg har også læst titlen hvor betydningen var fucking gener..men skide gener som i at skulle skide, ja jamen jeg synes jo du er fantastisk nu. Så jeg bliver altså lige ved med at fortsætte om lort, for jeg kan sagtnes læse på toilettet, det er rart, men noget jeg ikke bryder mig meget om at gøre når jeg skider at at gabe...jeg tror det er fordi jeg er bange for at noget pludselig går helt galt med tyngedekraften, og jeg får lort i munden. Det er dog aldrig sket. Men mange tak for dette dagens sene grin, som var meget uventet.

    SvarSlet
  9. Går ud fra at det er mig, der er den veninde?! Skal tænke på dig næste gang jeg sidder henne hjørnet i Blockbuster og prøver at lade være med at skide. Det er fanme langt ude at der er flere der har det sådan!!

    SvarSlet
  10. Ja, gu er det dig, min ven. Hvad siger du, skal vi melde os frivilligt til bestyrelsen i foreningen for biblo-skidere? Jeg er ikke i bestyrelsen i nogle af institutionerne lige nu, så jeg kan godt....

    SvarSlet
  11. Sidst jeg meldte mig frivilligt til en bestyrelse sammen med en veninde gik det ikke så godt. Alle vores forslag blev nedstemt i vuggeren af sure gamle pædagogmedhjælpere, og jeg har en grim mistanke om, at der godt ku snige sig et par stykker ind af den slags i den bestyrelse, du snakker om....

    SvarSlet
  12. Jeg har ellers mødt en mere, der skal skide på biblo. Vi er flere,end man lige tror. Det er sikkert også bare blufærdighed, der gør, at der ikke er flere, der har meldt sig på holdet her!

    SvarSlet
  13. jaja, det er et gammelt indlæg, men jeg er lige igang med dem alle sammen og her er jeg nødt til at melde mig. Både min søster og jeg kan melde os ind i den klub, men jeg havde en idé om at grunden var at vi (jeg) altid læser på potten, så kroppen ligesom tænker "aha! Bøger. Så er det nu!" Men den har du jo lige modbevist...
    Men hvor langt er I med oprettelse af foreningen?

    SvarSlet