18. maj 2011

Tak for underholdning

Min venindes far bildte hende ind, at spaghetti er stænglen på korn. Hun var 14, før hun forstod.
Min søster insisterede engang på, at vi kaldte hende Bjarne. Hun købte klistermærker, hvor der stod Bjarnes tandbørste og Bjarnes madkasse. I en periode sad hun altid ude i vores bil og lavede lektier, fordi der duftede sådan af ny bil.
Min nevø havde en ven i vuggestuen, der hed Felix. Det kunne han ikke sige. Han kaldte ham Fisse.
Min søn havde et tæppe med høns på, da han var lille. Det hed gokketæppet. Han kaldte rosiner for 'jaja-er', fordi jeg altid sagde jaja!, når han stod og stampede foran rosinskabet.
Nu hedder han selv Jaja, for det har min datter bestemt.
Hun siger måmze i stedet for numse.

Tak for ufrivillig underholdning.

5 kommentarer:

  1. haha, åh selv tak. Det eneste sjove jeg kan komme i tanker om er at jeg ville så sovs i haven sammen med kartoflerne, og at jeg kaldte min moster Herdis for Båtter Hatser, men det er da også lidt sjovt. Og så kaldte jeg sodavand for sodemælk.

    Og så kan jeg faktisk godt li at jeg er i midten ude i det maskinmesteren slapper af med. Bibliotekaren er meget glad for at du har stillet det alabetisk op. haha, men hun kan så ikke selv stave. Nogle fejl skal ikke rettes.

    SvarSlet
  2. Haha!
    Min søster kaldte tusser for kusser da hun var lille. Det havde vi også meget sjov ud af...

    SvarSlet
  3. Ja, jeg hed Nosser i et par år, indtil lille Elias lærte at sige moster;) Elias' far kalder mig stadig Nosser.
    Jeg griner endnu af den brækkede arm. Jeg havde ikke set en personskade komme;)

    SvarSlet
  4. Og jeg griner stadig ved tanken om det let runkne og uhumske ord Nosser, der kommer ud af en barnemund, når han vil lege med sin moster. HA!

    SvarSlet
  5. Anonym5/19/2011

    Min skønne nevø kunne ikke sige Faster, så jeg hed istedet Fisser. Min mand hedder Morten og det blev til Måtte. Så vi var Fisser og Onkel Måtte i lang tid. For at slutte af, så sagde han Nosser istedet for Moster. Idag er han en dejlig dreng på snart 5 år, som har helt styr på sine udtalelser. Lena

    SvarSlet