2. jun. 2011

Jo, jeg gør så!

Kender du det? At man direkte eller indirekte får at vide, at man ligner nogen eller noget? Somme tider bliver man glad, andre gange gør man ikke. Da jeg var yngre fik jeg at vide, at jeg lignede både Natalie Imbruglia og forsangeren fra Texas. Det blev jeg glad for.
Det var i nogenlunde samme periode, jeg i en islandsk svømmehal fik denne sætning foræret: Oooooh I'm sorry, I thought you were a boy.
Jep. Damen i båsen havde givet mig en nøgle til mandeomklædningsrummet. Det er jo en sætning, der luner en afbrændt og halv-ensom selvtillid.

På mine ældre dage ligner jeg mest en rittersport : kvadratisch praktisch gut, du ved.
Derfor blev jeg også nærmest rørt til tårer, da lille M i dag pegede på en plakat med Penelope Cruz og sagde 'Mor' !
Hun gjorde det endda to gange med flere timers mellemrum.
Jeg vælger i den forbindelse at se bort fra følgende:

1) At Penelope og jeg har intet andet end kvindekønnet til fælles.
2) At det ikke er længe siden, lille M sagde 'Mor!' hver gang hun så en ko.

- og bruger i stedet *komplimentet* til at udviske den gustne følelse, J gav mig tidligere på dagen, da jeg var ved at skifte lille M:

J: Hahahaha, hun har to numser!
Mig: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHHA
HAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA!
J: Det har du da også. Der er bare hår på den ene.

6 kommentarer:

  1. Katrine Steinicke6/03/2011

    hold fast ved sammenligningen med Penelope!!!! det er bedre end to numser og en af dem med hår på :D

    Engang læste jeg en bog om mumitroldene for min dreng... han pegede på Stinky og sagde MOR!!

    Jamen tak... tror jeg nok...

    SvarSlet
  2. Natalie og Texasdamen? Dem ville jeg SÅ gerne ligne back in the days. Men hverken kort pjusk eller cool grimasse kunne skjule, at jeg havde sød Mette Weyde printet i panden.

    SvarSlet
  3. Æhm... jeg har fået at vide at jeg ligner Laura fra x-factor (hende med de udstående øjne, du ved...) Og han var endda voksen... og mente at det var en kompliment...

    SvarSlet
  4. Se, det er jo lidt syret, for jeg har dengang i 90´erne, hvor det var relevant, også fået at vide, at jeg ligende præcis de to. Og vi to ligner jo altså ikke hinanden så meget, at det gør noget... Men har du så fået at vide at du lignede Anne-Dorte Michelsen så? Nej, vel! Nåmmen det har jeg - TAK FOR PIS, sir jeg bare. Ku måske ha undladt at gå med den der sorte hat i gymnasiet...er sikker på at det kun var hatten jeg lignede hende på!! Ville da bare så meget hellere ligne hende Umbruglia-godten fra den der video, hvor hun står og skubber en fyr væk hele tiden...

    SvarSlet
  5. Umbruglia - ubruglia... blaaa....

    SvarSlet
  6. DET er sjovt! At vi begge har fået det at vide. Det er sgu nok kun hårfarven, vi lignede dem på så. Ej, du er blond, du ligner pamela, ej du er brunette, du ligner sabrina. Ej, du er sorthåret, du ligner natalie. Folk har ingen fantasi. Men det med Penelope kom fra en barn, så det er sandt.

    SvarSlet