8. jun. 2011

Pinlig tavshed

Jeg tænder på pinlig tavshed. Jeg synes, det er noget af det mest underholdende. Det er nok meget godt, for jeg fremkalder den ret ofte ufrivilligt. Somme tider gør jeg det også med vilje.

For et par år siden fandt følgende samtale sted mellem min mor og en Unicef-telemarketingmand:

U: Ja, goddag, jeg ringer fra Unicef. Jeg kan se, at du er kunde hos os blabla
M: Ja, jeg køber somme tider noget.
U: Blablabla Jeg kan se, at du har købt nogle julekort hos os, vil du sutte min pik?
M: ---------- …... -------- (smækker røret på)

Ej, men er det ikke fabelagtigt? En lidt aggressiv stil, men princippet i den sport, er da tiltalende.
Min stil er mere sådan lidt nørdet-evnesvag:

Samtale mellem mig og meget, meget travl Sushi-Mette

Mig: Hej. Jeg hedder Maria. Jeg vil gerne bestille en menu 2.
SM: Ok (Ja, og kan vi så slutte samtalen nu?)
Mig: Hvornår er den færdig?
SM: Om tyve minutter (Ja, og kan vi så slutte samtalen nu?)
Mig: Okay. Men Mettøøøø? Ved du hvad? Selvom det er mig, der bestiller nu, ikke? Så er det ikke mig, der kommer og henter det. Er det ok, Mette? For ved du hvad? Det er nemlig min kæreste, for vi har sådan en slags aftale om, at vi nemlig skiftes til at hente, og først var det ham, så var det mig, og så var det ham og så videre og så videre og nu er det faktisk hans tur HAHAHAHAH. Men det er da ok, ikke?
SM: -------------- ….......... ---------------
Mig: Farvel Mette!
SM: ja......

Glæden lå selvfølgelig også lidt i forestillingen om, hvordan hun ville se på M og tænke Jeeeeesus Christ han må være mærkelig med den kæreste, han har. HAHAHA.

Det er sådan set en hverdagsting for mig at fremkalde pinlig tavshed på mit arbejde. Og engang gjorde det mig flov, men jeg er begyndt at nyde det lidt. Kald mig bare kinky.
Nu f.eks. i dag ved en vandautomat i en anden afdeling end min. Jeg stod og rodede efter vandglas nede i en papkasse, indtil jeg opdagede, at de var brugte. Så kom der en, jeg ikke kendte, og så sagde jeg sådan friskifriski:

Mig: HAHAHA, jeg står og roder med andre menneskers brugte glas, det er bare fordi jeg troede, de var rene, men så var de beskidte HAHAHA
Mand: ------------ ….............----------

Eller i kantinen:

Mig: Og så sang min søn (her synger jeg højt) ”Der er pis i min pik, der er pik i min røv” HAHAHAHAH
Mine fem kolleger: -----------......... ----------------


Utrolig stille.
Lidt for længe.
Det er da sjovt! Grænsende til det pinefulde, men sjovt!

7 kommentarer:

  1. Katrine Steinicke6/08/2011

    LIKE LIKE LIKE!

    SvarSlet
  2. Katrine Steinicke6/08/2011

    jeg har i øvrigt lige læst et par indlæg fra din blog op for min mand, der var ved at kvæle sig selv i tandpastaskum fordi han grinede så meget (og børstede tænder samtidig)!

    SvarSlet
  3. Katrine - du er sød!
    Og held og lykke med Max som storebror- tre år, så er han jo ikke lillebitte mere! Det bliver skønt!

    SvarSlet
  4. Haha det er sjovt! Jeg får også alt for ofte sagt ting der ender i pinlig tavshed

    SvarSlet
  5. Men hvordan fanden kan pis på pik og pik i røven få folk til at være stille? Jeg var flad af grin den anden dag da jeg læste det!

    Så pinlig stilhed er din fetich. jo jo.

    SvarSlet
  6. @ supermor: ja, jeg griner stadig jævnligt over din historie om undskyld, at du havde vist røv! HA!

    @ Kristine: jeg forstår det heller ikke! Men jeg bruger nok generelt ord som pik og fisse lidt for meget i flæng, og måske er der bare nogen, der synes, det er lidt voldsomt. Så godt trick hvis man har en pinlig-tavshed-fetish. Nu vil jeg ud og lave nogle akavede pauser. Hep!

    SvarSlet