25. jun. 2011

Så bliver du fanme hjemme

søs! I dag kl 10.32 kom min søster hjem fra et år i Norge. Så tudede jeg. Det gjorde hun også. Hun lignede meget sig selv. Heldigvis. Hendes hår var blevet lidt længere og mørkere. Min søde svoger havde også fået nyt hår. Min nevø var blevet trendy. Ham og J hang sammen, som var de limet fra første minut. Der er 12 dage mellem dem. Jeg er ved at tude over, hvor glade de er for hinanden. Min niece snakkede norsk. Hun er ni måneder ældre end lille M, og fattede ikke en dyt. Hun troede, at hun skulle hjem til Norge igen, og at vi også boede i deres hus. Hun sagde, at lille M var hendes bedste ven. Det fældede jeg også en bette tåre over.
Så blev idyllen også for tyk. Derfor blev jeg nødt til at gå ind i et tilstødende lokale og lave en ny ringetone til min søster. Med hæs psykostemme og på sønderjysk brølede jeg: Taj din telefoun Taj din telefoun i stajn for a kløj da i æ tissekoun.
Godt hun er hjemme.
Jeg har savnet at være den pisseskægge storesøster.
HAHAHA hvor er jeg skæg.
Godt hun er tvunget til at elske mig.
Jo hun er så.


13 kommentarer:

  1. Hahahah åh, gid du var min storesøster....eller jeg bare havde den ringetone!

    SvarSlet
  2. Jeg laver den sgu, så man kan downloade den for penge. Så bliver jeg rig! Endelig! Hun fik drengene til at give mig en olfert. Så hun havde fortjent den. Lille sæk!

    SvarSlet
  3. Hahaha! Mine storesøstre er henholdsvis præst og sygeplejerske, så selvom vi er fra Sønderjylland, så har jeg svært ved at se det her scenarie gentage sig hos os, men hold kæft hvor var det sjovt!

    SvarSlet
  4. Anonym6/25/2011

    det ka amn da it..altsaa saa o pille se i ehh baus.

    Lone

    SvarSlet
  5. Katja: Min søster arbejder skam også inden for sundhedsvæsenet! Men okay, en præst, så er den nok mindre god.(Ps jeg tror, vi har gået i gymnasiet sammen. Mere kan jeg ikke sige, for jeg er jo deep under cover her!)

    Anonym: jo, det ka man, wenn man er en beskidt tøjs!

    SvarSlet
  6. Åh hvor fedt! Please - vil du ikke nok lave den på min mobil også? Det er verdensklasse!

    SvarSlet
  7. Åh, er sikker på, jeg ved, hvor glad du må være.

    SvarSlet
  8. haha, åhh jeg vil også have dig som storesøster!

    SvarSlet
  9. Min storesøster er slet ikke så sjov! Hun er pisse sød! Virkelig - men ikke sådan tissekone-på-sønderjysk-sjov... Men hun ville grine vildt, hvis jeg lavede den til hende, så må jeg copy-paste din sjovhed... Eller vil du være så venlig rent faktisk at lægge den til download!?!

    SvarSlet
  10. Jeg har faktisk prøvet at lægge en lydfil til jer på bloggen i dag, så I kunne få ringetonen. Men jeg kunne ikke finde ud af det. Min datter grinede også noget nervøst, da jeg stod og råbte ind i min telefon. Men alligevel - sig til, hvis I ved, hvordan man gør.

    SvarSlet
  11. Tis!
    Var ellers klar til at slå ihjel for den. Næsten...

    SvarSlet
  12. For sulan, det er sjovt - er gift med en sønderjyde, så jeg måtte lige dele din fantastiske ringetone med ham. Han synes det var virkelig sjaw og kom straks med flere søndejydske gloser og så talte vi ellers sønderjydsk herhjemme de næste par timer - til vores børns store undren. Især råbte vi på sådan en totalt overgearet "hvor-er-vi-bare-skide-sjove-forældre-måde" til de undrende børn: Møjn, møjn, har du mug i e øjn, vel ha æ ej, æ har slugt en haj og den helt fantastiske: Du tænt, du tot, du sat å æ pot, men da du blev vachen, ha du skidt å æ lachen!!
    De endte med at ryste på hovedet af os og gå ovenpå og lege - så stod vi der og var pissesjove alene.....

    SvarSlet
  13. aj ja - gid du også var min storesøster!

    SvarSlet