14. jun. 2011

Tanker fra en valnød

Hvorfor dit og hvorfor dat, og i dag har jeg kun spørgsmål til verden. Til det store tomme intet. Min hjerne er en flækket valnød, og den helmer ikke, før den har spurgt:

1) Hvorfor er symmetri så vigtigt for mennesker? Er det fordi vi selv er symmetriske? Hvis man skar os midt over, ville der vel ret beset ligge to symmetriske størrelser. Og hvorfor har alle deres eget særlige forhold til symmetri? M afslørede i morges, at han har et autistisk forhold til symmetri. Den skal være der. Det har jeg også, men symmetrien skal for guds skyld ikke være der. Jeg bliver hidsig, hvis jeg ser et vindue med en symmetrisk udstilling af stager og potter.

2) Hvorfor er det goofy at være den mindste? Når man ser en flok eller et par komme gående på fortovet, er det altid de mindste, der ser sådan lidt goofy ud. Den høje bliver ligesom kongen af selskabet. Og jeg er 165 cm, så det er altså altid mig, der er goofy. Med mindre jeg går sammen med børn, og det tæller ikke.

3) Hvorfor er shampo-imperiet så latterligt luskede, at de har lavet shampo, der filtrer ens hår totalt sammen, så man er NØDT til at bruge balsam for at kunne eksistere? Kan de ikke bare lave en ordentlig shampo til at begynde med? Den eneste, jeg har prøvet, der virkede var Respons, men min søster mobbede mig med, at jeg var 80eragtig med den, og den er heller ikke politisk korrekt. Så shampo-imperium - tak for lort!

4) Hvorfor vil the-selskaberne ikke høre efter, når jeg skriver til dem og foreslår, at de skal sætte selvklæbende tape på den lille firkant på the-brevet, så man lige kan sætte det fast på koppen eller kanden? Det ville gøre mit liv så meget bedre!

5)Hvorfor fatter opfind.nu og verden generelt ikke, at jeg er født til at være opfinder, og at det, jeg finder på er genialt?

6) Hvorfor er jeg kronisk angst for at komme for sent? Når, det næsten aldrig gør noget?

7) Hvorfor er der nogen mennesker, der kan finde på at lade være med at hilse, når man smiler og siger hej til dem? Ser de ikke en? Er de ondskabsfulde langt ind i knoglerne? Eller har man gjort dem noget, man ikke selv ved, hvad er?


16 kommentarer:

  1. Jeg hilser sjældent tilbage hvis folk hilser på mig når jeg går rundt i min egen verden. Fra jeg har registreret at det er mig de hilser på, hvem de er, hvor jeg kender dem fra og hov... jeg skal da også selv sige hej, kan der godt gå 30 sek... og så er de ligesom væk. Og så står jeg igen der og tænker at folk må tro jeg er snobbet.

    SvarSlet
  2. Symmetri er så hamrende smagløst og får enhver kommode eller vindueskarm til at ligne et kirkealter.

    Hvis du opretter en antisymmetrifacebookgruppe, er jeg med. Og få dog styr på ham M!

    SvarSlet
  3. Ja - han overraskede mig godt nok også på den dårlige måde der. Jeg er ikke på facebook - den er alt for symmetrisk opbygget til mig :-) Men jeg vil gerne have sådan en klub i ånden - med dig og alle interesserede.

    SvarSlet
  4. @ den lange neger ja, okay det kender jeg godt det der. Det er næsten lige så slemt som at hilse kraftigt på folk, der så ikke er de rigtige. Men der er også nogen, der kigger en i øjnene, mens man hilser og så kigger surt væk på gu-gider-jeg-da-ej-at-hilse-på-dig-din-underhund-måden. Bilder jeg mig ind.

    SvarSlet
  5. 3) Hvorfor er Rspons pludselig blevet politisk ukorrekt? Den har endda en kolibri som logo!

    4)Uden pis: Det ER da genialt (hvorfor har jeg ikke fundet på det?!)

    SvarSlet
  6. @charlotte - 3) ja, det ved jeg sgu da heller ikke. Det er jo ren nektar! Tror jeg går tilbage til den.
    4) Ja, ikke? Men de svarer bare, at det har de ikke planer om at gøre. Nå! Jamen, så undskyld, at jeg forærer jer verdens bedste idé. Hvis jeg var på facebook ville jeg sikkert lave en gruppe - alle-der-vil-have-tape-på-the-breve-rækker-hånden-op.

    SvarSlet
  7. 4) Bare lige dyp det lille stykke papir i noget vand, så klæber den helt selv..

    SvarSlet
  8. Ej, Kath. Nu har du også afvist min genialitet. Med din egen. Ja, ja. Men hvad så hvis man ikke har noget vand? Ja, så ville du nok ønske dig tape, hva? Hvordan man så skulle lave the? Årh, hold mund.

    SvarSlet
  9. Jeg synes også, symmetri er GRIMT! Fordi det er så über-ordentligt. Jeg tror, det er derfor vi ikke kan lide det. Fordi vi ikke vil være pertentlige fruer.
    Jeg havde engang en kæreste, der gjorde meget ud af, at cd-coverne stod absolut lige langt fremme i reolen. Som i HELT LIGE KANT! Så jeg skubbede tit et par cd'er lidt tilbage. Han var ellers et utroligt dejligt menneske, som jeg stadig holder rigtig meget af. (Dog var der lige det med Uffe Ellemann-plakaten over sengen. Den forligede jeg mig aldrig med.)
    Respons blev yt, da Kildemoes lavede verden mest patetiske reklame for deres nye model, som bar navnet - ja, Kolibri.

    SvarSlet
  10. Nu jeg tænker over det: Hvis man skar os over på langs, ville der jo ikke komme to symmetriske dele ud af det. Jeg ved da i hvert fald, at hjertet kun sidder i venstre side! Mon ikke det er naturens egen lille næ hov, det skal ikke være så pænt-udmelding?

    SvarSlet
  11. åh hvor du filosoferer :) mon ikke svarene er individuelle?

    SvarSlet
  12. @ Signe - jo, men hvis man ser mennesket ude fra, så er vi da ret symmetriske. Hvis man ser bort fra det højre bryst og det venstre øre. Et eller andet sted må det jo komme fra. Ligesom at velkro er opfundet på baggrund af burren og flyvere ligner hajer og den slags!

    @ Uden relevans - ja, valnødsfilosofi. Og jo, selvfølgelig er svarene individuelle :-) Nu var det jo bare MIN valnød, der flækkede ud over maskinrummet :-) Man kan håbe, at andre flækker større og vigtigere spørgsmål!

    SvarSlet
  13. Jooo... Men hvorfor synes man så egentlig det er grimt? Et eller andet sted må det da også komme fra? Som med mange andre ting: had/kærligheds-forhold? Det er ikke rart, når noget er for perfekt og fuldendt?
    Nå, nu til større og vigtigere spørgsmål som uden relevans!

    SvarSlet
  14. 3) Kan anbefale Nettos 'Olive' shampoo - den er billig, filtrer ikke OG! så er der økologisk olivenolie i. Totalt politisk korrekt.

    SvarSlet
  15. Aj du er så sjov, at jeg bliver nødt til at larme over det hele på din blog - jeg har jo lige fundet den.

    Jeg er gået i øko mode for flere år siden, også med shampoo. Men Hver gang står jeg alligevel og kigger Meget længe på Respons-flasken, som jeg brugte dengang jeg var helt tynd og spillede fordbold et sted i den fynske provins. Det Er bare den eneste shampoo der funger - sådan Er det bare! ....men det kan man altså bare ikke mere...bummer.

    Astrid!

    SvarSlet
  16. Astrid - larm endelig! Jeg elsker larm. Og velkommen til maskinrummet!
    KH Maria

    SvarSlet