27. jun. 2011

Tre ting, der

vidner om, at jeg får en yderst spændende dag:

1) Jeg så mig i spejlet lige før. Og kom til at se, at jeg har nøjagtig samme frisure som på et pasbillede fra 6. klasse, hvor jeg har en lilla trøje på med ham der seven-up manden uden på. Jeg ser ud som om, jeg er ved at spise mig selv af generthed. Meget kunstigt smil. Jeg har lidt flere rynker nu, men jeg trækker stadig hovedet tilbage på den der måde, når jeg bliver fotograferet. Som om jeg prøver at forsvinde bagud eller ind i mig selv. Nu har jeg bare dobbelthage, når jeg gør det.

2) Så skulle jeg lige tørre mit hår. Jeg farvede det i går aftes. Med sådan noget, der skulle være lavet af hirse. Derfor undrer det mig også, at hårtørren pludselig sendte et varmt pust af min morfars dårlige ånde lige ind i næsen på mig.
Min morfar var en fin mand, han havde læssevis af frimærker og gad altid at snakke. Men han var bange for at gå til tandlæge, så han havde en lang blå fortand og en ånde, der ville slå selv den styggeste drage i gulvet. Min søster og jeg har sendt mangen en tanke til ham og hans ånde på toiletter, hvor enten andres eller vores egen lort lige netop den dag har ramt den rette lugt-nuance.
Og nu altså mit hirse-hår.

3) Samtale mellem en helt frisk mig og en halvt sovende M:
- Hvornår skal du op?
- Det skal jeg når løsseføsssekløssemkerkern
- Når du er færdig med at være bøsse?
- Nej, når jeg er færdig med at spise røde pølser. Ej, det er bare fordi jeg drømte, at vi allesammen spiste røde pølser.

Dream on, do. Jeg har smagt røde pølser EN gang i mit liv, og jeg gør det aldrig igen. Og jeg gider heller ikke se på min børn spise dem. Gad vide, hvad han mere drømmer om af forbudte ting?

15 kommentarer:

  1. Endelig en der deler min aversion mod røde pølser. Ved godt det 'bare' er farve, men derfor lader jeg også 'bare' være med at spise dem. Det er bare for klamt.

    SvarSlet
  2. fido dido - gode gamle.

    Og stakkels morfar, var det virkelig så slemt? Stakkels morfra. Og mormor.

    SvarSlet
  3. Katja: Ja, og hvad så med den gang, hvor de i en kort overgang lavede dem blå!?!

    Copenhagen M: Fido dido, det var det, han hed!
    Og - JA! Det var virkelig, virkelig slemt. Men han var sød alligevel.

    SvarSlet
  4. Hvad farve bliver dit hår når du farver det med hirse?? (jeg er for øvrigt ikke helt sikker på at jeg ved hvad hirse er, men nok ikke det samme som ammoniak og hvad der ellers er i MIN hårfarve)

    SvarSlet
  5. Stop det dog: Altså man kan vælge mange forskellige farver. Min hedder natur-brun. Men jeg har selv meget mørkt hår, så det bliver næsten sort. Mærket hedder Sanotint, og man får helt blødt hår af det. Man kan købe det på nettet. Og i Helsemin. Der er sikkert noget crap i også, men det føles sundt. Jeg kender hirse, fordi jeg fik hirsegrød som barn. Med sirup på.

    SvarSlet
  6. Ha, det har jeg faktisk hørt om, Sanotint... Det er jo så en afvejning man må gøre sig, morfar-ånde eller kemikaler... Hmm...

    SvarSlet
  7. Ja, altså jeg har ikke lagt mærke til det med morfarånden før. Og jeg har brugt det i flere år. Men min søn vil godt nok ikke kramme mig lige når, jeg har farvet håret.

    SvarSlet
  8. Der er heller ikke noget lovin' til mig efter hårfarvning, negle-lakering, hårdullerier osv. Han kan ikke klare lugten af kemikalier... Måske hirse-helvede virker bedre. Et forsøg værd!
    Måske du skulle starte en beautyblog? Tror der er flere penge i det, hehe.

    SvarSlet
  9. Du skulle se mig. Så ville du ikke foreslå det. Tror min søster brækker sig af grin, hvis hun læser det, du lige havde skrevet. Forleden rullede hun nærmest rundt på gulvet i grin og hån efter hun havde spurgt mig, om jeg lige havde været til fodterapeut. Bare fordi mine fødder er ekstremt tørre og sprukne. Der sidder grimme rester neglelak på neglene, fordi jeg er for doven til at fjerne det helt. Og på min storetå er der et blåt og brunt mærke, fordi jeg engang kom til at sætte et stoleben oven på min tå og så derefter sætte mig på stolen. Meeeeeeeget mærkelig beautyblog, det ville blive! Men også lidt sjov. Måske gør jeg det.

    SvarSlet
  10. Det er lige præcis sådan en beauty blog jeg ville læse! Den slags der ikke anbefaler make-up fjerner, for hvorfor fjerne make-up? Man lægger da bare et ekstra lag på! ...eller jeg gør ihvertfald.
    How 2 look amazing without beauty routines...

    SvarSlet
  11. Eller how to look like shit... (jeg så lige mig selv i spejlet..)

    SvarSlet
  12. HAHA! Det kunne være så sjovt. Med billeder! Ojojoj. Sådan får du dit skinneben til at se ud som om, du er blevet banket til døde, smidt i en sur flod og hevet op 6 måneder senere: barber dig sjusket, så der rigtig kommer mange røde prikker og ridser og sår. Stød ind i bordben, PIKpedaler, legetøj, andre mennesker og fald op af din bagtrappe. Her er resultatet - før og efter. Du kan vinde en skraber fra netto, hvis du vil.

    SvarSlet
  13. Ej for hvlede nu har jeg lyst til pølser, eller Frankfurter, for anden dag i træk. Men igen for anden dag i træk står menuen på havregrød. Bon appetit....alt for tit.

    SvarSlet
  14. Og jeg har en mani med at ordet Frankfurter skal staves med stort, jeg ved ikke hvorfor.

    SvarSlet