10. jun. 2011

Vanrøgt

Da J var ti måneder fik han pludselig en mani med, at han bare måtte nulre mit hår, når han skulle sove. Jeg lænede mig troligt ned i sengen, så han kunne nå det, hver gang, det var mig, der puttede. Men til sidst fik jeg ondt i ryggen og med gråd i stemmen, poser under øjnene og hjælp-mig-for-helvede-attitude gik jeg ind i Krea og sagde "Har I ikke noget med hår?" Så fandt den søde dame Cirkeline. Han har sovet med hende hver nat siden, og vi kan stadig ikke få lov til at vaske hende uden, at han bliver utryg. Han sover gerne med hende plaskvåd, hvis det skal være. Jeg har ikke tal på de gange, jeg har stået med en hårtørrer og forsøgt at gøre den lille klamme dukke klar til natten. Kjolen er for længst røget i svinget. Han kan bedst lide hende nøgen. Vi har overvejet at liste en ny ind i huset, men har opgivet. Det ville ødelægge ham.
Nu er det nervepirrende spørgsmål så bare - hvor længe holder hun endnu?


11 kommentarer:

  1. Katrine Steinicke6/10/2011

    Ohhh!

    min søster, (der er 12 år yngre end mig, og min halvsøster) havde en grøn stofbamse hun ikke kunne leve uden! Den blev nulret til atomer og hendes mor syede den sammen omtrent en million gange... og stoppede fyld tilbage i bamsen hele tiden... jeg kan huske, at man, når man sov med hende, altid vågnede med bamsefyld alle mulige sære steder... den var seriøst klam til sidst... og lignede mere jabba the hut end en bamse... armene og benene var til sidst væk... og ørerne... egentlig var den bare til sidst en stofklump med øjne på som blev holdt sammen af tilfældige tråde... ret klam, fordi den kunne heller ikke rigtig tåle at blive vasket uden den så faldt endnu mere fra hinanden... og desuden kunne man så finde bamsefyld i vasketøjet i ugevis efter...
    Den nøgne Cirkeline ser nærmest ny ud til sammenligning!

    SvarSlet
  2. Haha! Den lille klump ville jeg gerne se! Og så er der alligevel håb forude for Cirkeline, man kan da stadig se antydningen af kropsdelene og omridset af et fladt ansigt. Håret er heldigvis intakt. Så måske jeg bare skulle klippe det af og klistre det på et køkkenrullerør, når hun ikke kan mere!

    SvarSlet
  3. Hun kan holde evigt - skal bare en tur på operationsbordet i ny og næ.

    Jeg havde en tøjkat, som både nåede at få trasnplanteret hud, øjne, næse og hale - flere gange. Jeg græd som pisket, når den blev vasket og det er sket mere end en gang, at min morfar måtte tage flyvebådene (ja, så gammel er jeg nemlig) over Øresund med min glemte pjalt, så jeg kunne falde i søvn, efter flere dages søvn- og sultstrejke :-)

    Så stort tillykke - I hænger på den lille frøken! ;-)

    SvarSlet
  4. Katrine Steinicke6/10/2011

    vi snakker jævnligt om bamseklumpen... den var virkelig ækel til sidst, og der findes billeder... men min søster er i dag 19 år og billederne blev taget før digitalkameraets tid... men en dag skal der scannes et billede ind af den!

    SvarSlet
  5. Pis. Nå, men så er spørgsmålet, om man bliver mobbet, hvis man har sådan en med på hyttetur i 8.klasse? Den tid, den sorg.

    SvarSlet
  6. Katrine Steinicke6/10/2011

    han kan vel kalde den for gokkedukken til den tid! Så kan de andre 8. klasses drenge sidde der med deres kedelige og uoriginale gokkesokker... men din dreng har en gokkecirkeline! Hvor street!

    Ej ... var det at gå over stregen?

    SvarSlet
  7. Overhovedet ikke - kender ikke det fænomen, at gå over stregen. Jeg tænkte også selv det samme. Som en lille slasket Lolita. Han har jo også et gokketæppe, et babytæppe med høns på. Og man skal vel vænne sig til alt det klamme, når man nu har en søn!

    SvarSlet
  8. Katrine Steinicke6/10/2011

    :-D åh pyh, det var godt! jeg har endnu ikke nået den der grænse endnu! men man ved jo aldrig med andre mennesker ;-)
    Det var nemlig lige fordi jeg læste dit blogindlæg med gokketæppet, at jeg kom til at tænke på om hende cirkeline ikke bare kunne ende som sådan en!

    SvarSlet
  9. Haha hun ligner min næstyngstes "gamle nusseklud", som hun elskede pga "duften", og derfor kunne den ikke bare erstattes(eller vaskes...)

    SvarSlet
  10. Jeg får seriøst mareridt over 'Cirkeline' nu... Den er virkelig spooky at se på! Jeg havde en ganske almindelig dukke, som jeg havde klippet håret kort på og tegnet i ansigtet med en kuglepen... Den hed Thomas...

    SvarSlet
  11. @ Stop det dog: forestil dig, at du sover, og så vågner du ved, at noget klistret hår kilder dig på kinden. Du slår øjnene op og en mm. fra dem hænger Cirkeline den hulkindede og brøler HAHAHA. Så pisker hun dig med sit hår og tvinger dig til at bore næsen ind i hendes skjoldede og uvaskede stofmave. Kan godt forstå, du er bange.

    SvarSlet