23. jun. 2011

Vi bliver nødt

til at tage på kristen sommerskole. Eller noget andet. Et kursus, hvor man lærer ikke at bande så meget.
Forleden snakkede vi om vores hemmelige nattejobs. Ms job var at  lave indersiden af alle glas eller noget andet plat, og mit var sikkert et eller andet, jeg selv var flad af grin over.
"Jeg sidder på en fabrik og laver alle bandeord. Feks. pik, fisse og røv og satan," sagde min yndige lille dreng så.
"Han er jo genial," tænkte jeg. Men så fik jeg det lidt dårligt over det.
Jeg bander utrolig meget, når jeg slår mig, og det gør jeg hvert femte minut så -  do the math.
M, det venlige væsen, bander sindssvagt meget i trafikken. Så flyt dig da for satan kælling.
Og når han laver mad.
Forleden brændte han sig, og så sagde han FISSE.
Så kunne jeg høre lille M inde i stuen: fisse.
Lige før sagde han "knep dig selv, kød," til noget kød, der ikke ville makke ret på panden.
Børnene hørte det heldigvis ikke.

Hvad skal der blive af dem?
Og af os?

(Efterskrift: Der er sket en ny udvikling. J har lige lavet bolle-tegnet. Det betyder at bolle, sagde han. Jeg kom til at grine og tog et billede af det. Fordømt. Måske skal vi  kontakte en professionel voksen.)




9 kommentarer:

  1. haha...åh. Ja jeg elsker jo folk der bander fordi så føler jeg at jeg passer ind. så ja måske en bandekasse ville være sagen? altså ikke sådan hvor I smider 5 kroner i og så har i lov til at sige fisse, men mere sådan, hvis i kommer til at sige fick, så er det af med 5 kroner. haha men da det er sjældent at nogen siger fick så bliver i ikke rige, men en bandebødekasse synes jeg godt kan være svaret. Så bare band på bloggen.

    SvarSlet
  2. Anonym6/23/2011

    Satme sjovt! PIMA

    SvarSlet
  3. Anonym6/23/2011

    Jamen, for HELVEDE hvor er du sjov, Maskinmester Maria! :-D
    Jeg fniser og griner og gnækker mig igennem dine indlæg her, og du skriver så dejlig mange! TAK! Jeg er SÅ meget fan.

    Kh
    Lene K

    SvarSlet
  4. Åhhh jeg er SÅ meget fan af læsere, der gider skrive søde kommentarer. Dem bliver man sgu så glad af!

    SvarSlet
  5. Katrine Steinicke6/23/2011

    HAHAHA!

    Knep dig selv kød!

    Det er satme godt!

    Vi bander også ALT for meget... vi har lige været til Sct. Hans og jeg kom til at sige lort og Maxebarnets dagplejekammerat gentog... Moren var ikke sådan helt tilfreds med mig...

    SvarSlet
  6. Jeg synes det er et rigtig dejligt billede. Rigtig dejligt. Svært at få øjnene fra igen.

    SvarSlet
  7. Anonym6/24/2011

    I min søns vuggestue siger de altså lort hele tiden a la: "Har du lavet lort?" "Hvem har lavet lort?" Det er de meget øhm... frie omkring. Det er nok bare os (eller nogle forældre) der er fine. Men senere lærer de jo i hvilke forsamlinger man kan tillade sig den slags og hvor man ikke lige kan. Don't worry.
    Jeg måtte dog lige bede min svigerfar (fra Skotland) om at tone sproget lidt ned sidst de var på besøg. De bander altså seriøst meget de skotter!
    Elsker forresten din blog. Mvh Ane

    SvarSlet
  8. Knep dig selv kød!
    Hahahaha!

    SvarSlet