5. jun. 2011

Værste dage

J har det, som andre små freaks, med at finde på sine egne sange. I går sang den lille lyshårede og blåøjede dreng med høj, fin stemme og i et hus fra 1800tallet på Frilandsmuseet. På en melodi fra Skæg med bogstaver: "Der er pis i min pik, der er pik i din røv."
Snakkede vi andre sådan, da vi var 6? Eller er det stenbroen, der skyder betændte ordpile ind i min sagesløse og stakkels lille dreng?
Den dag, han havde fået et spyd i næsen, sang han med selvmedlidenhed i stemmen og på fødselsdagssangens melodi: I dag er det min aller værste dag, hurra, hurra, hurraaaaaa."
Den sang ville jeg egentlig godt have kendt, en gang (for et par år siden), jeg havde en ret træls dag.

Jeg skulle ekstremt tidligt op og have et fly til Karup, fordi jeg havde et interview i Nordjylland. Herefter gik dagen slag i slag og endte som en ren symfoni af underholdende indslag. Ydmygelser trukket på en kæde, som små fine perler:

1) Jeg vågnede i flyveren ved, at jeg selv meget, meget højt sagde WRAUUUU, fordi jeg drømt, jeg legede tiger med J

2) Jeg bakkede en spritny lejebil ind i en mur og bulede den. Ret meget.

3) Jeg gravidbrækkede mig i en bil ved siden af en mand, jeg lige havde mødt, og som jeg skulle lave interviewet sammen med

4)Da jeg kom hjem åbnede jeg en mail med en virus, der smadrede min computer, så M måtte sidde og fikse hele aftenen

5) Da det ikke virkede, syntes jeg det var en super god idé at trykke på en stor orange knap på computeren. Det var sådan en rør-mig-aldrig-eller-hele-computeren-brænder-sammen-din-spasser-knap.

Det var så fuldent, at det var smukt.

3 kommentarer:

  1. Gravidbrækkede dig...som i...at du er gravid!?

    SvarSlet
  2. Shit, nej - men du kunne jo heller ikke vide, at det er en dag, der står som et men gammelt minde. Eller det er et par år siden.
    Puha, jeg fik det lige dårligt et øjeblik.

    SvarSlet
  3. hahaha, må jeg ikke få din søn? Jeg er sikker på han ville passe perfekt i rollen som min søn.

    Og jeg skulle lige til at klage over at du ikke lige kom forbi når du nu lige var i nabolaget, men når nu det var flere år siden, så er du helt tilgivet igen.

    SvarSlet