30. jul. 2011

Ferie-uformelig

Jeg elsker, når man går lidt op i limningen. Når den faste form, der er lagt stramt ned over hverdagsfamiliekagen bliver skubbet op, og dejen får lov til at flyde frit. Det er frihed.
Men jeg kan godt blive lidt flov, når vi står midt på Gammel Kongevej og fniser over, at J har stillet alle æggeurene i Imerco og så opdager at klokken er 17.30 og at børnene er sultne.
Med et tomt ferie-køleskab i baghånden og planer om storindkøb, der forsvinder ud i horisonten.
Det blev takeaway.
Kl oo.oo opdager vi så til vores store overraskelse, at køleskabet stadig er larmende tomt.
Alle bagerne holder ferielukket.
Så står man der i en Vesterbrokiosk med nusset ferietøj og tåget hjerne ved midnat og køber æg, bacon og mælk.
Det er nok meget godt, at det er sidste feriedag i morgen.

2 kommentarer:

  1. Jeg har hørt noget med at man bliver sådan lidt halv dum når man holder ferie, medmindre man sørger for at holde hjernen beskæftiget. Jeg er glad for at ledighed ikke er det samme som ferie, for er du gal hvor ville jeg være dum nu ;-)

    SvarSlet
  2. Jeg tror, jeg var på nippet til at blive erklæret komplet retarderet.Godt ferien er slut. Det går (sgu da overhovedet ikke) meget bedre i dag.

    SvarSlet