19. jul. 2011

Narrefisse-elefant!

Jeg er på arbejde. Resten af familien holder ferie. Det giver mig retten til at være pissesur.
Jeg er måske ikke så sur, som jeg er irriteret. På elefanter. I alle regnbuens åh så friske farver og OVERALT i København.
Først bliver man sådan lidt glad. For at der er nogen, der gider forandre ens hverdag en lille smule og gøre noget nyt. Bagefter bliver jeg så fandens skuffet. Det er en elefant. Intet mere, intet mindre, og den vil mig ikke noget.
Stakkels oversminkede narrefisse-elefant. Så står du der helt malplaceret midt på et gråt torv og ved slet ikke, hvad du skal gøre af dig selv.
Næææææh en elefant, kan man  sige og lige kigge på skiltet, der fortæller, hvem der har dekoreret den.
Bagefter er jeg pissehamrende ligeglad.
Synes børnene de er sjove?
Ja i to sekunder.
Men de små freaks kan jo gå i selvsving over en pind og en kapsel og en toiletrulle. Og alting skal fanme heller ikke handle om dem.
Jeg får nok af hysteriske farver i mit hjem.
På legetøj og pixibøger og alt deres skrammel.
Det er vel ikke meningen, jeg skal få en akut trang til at rydde op og lægge på plads, når jeg ser den lille *nuttede* elefantunge?
Jeg forstår ikke pointen.
Bagefter bliver de bortauktioneret.
Man kan også se en samlet udstilling af dem til sidst.
Jihaaaaaaa!
En masse forskelligfarvede elefanter, for satan, det er godt tænkt.
Det er lige før, jeg hellere vil stirre ind i en kats røvhul.
Lige før.

5 kommentarer:

  1. Så for satan Maria, er du sikker på du ikke bare skal have en krammer? og velkommen hjem! med Mao sko og det hele.

    SvarSlet
  2. Åh tak. Jeg hader også de elefanter. HADER dem. Lukker aldrig en eneste af dem ind i elefantoteket. Det kan de godt glemme alt om.

    SvarSlet
  3. AmarOrama, min ven, de små tyksakker mænger sig og gør sig til og håber sådan, at du kommer forbi med dit kamera. Godt, du nægter!

    SvarSlet
  4. Jeg blev inviteret på elefantjagt på facebook for et par uger siden (kunne desværre ikke deltage). Der var der en flok der gik ud for at nedlægge elefanterne i Kbh.
    Med andre ord... de drak en elefantøl hver eneste gang de så en elefant. De blev MEGET fulde. Så dét kan de bruges til ;)

    SvarSlet
  5. dln: se det var da et godt og fornuftigt formål! Det gør jeg en af dagene!

    SvarSlet