21. aug. 2011

Bittert tis

Vi har været på Amar i dag for at høre lyde og flyve med drage. Vi havde for få bleer med til lille M, så hun fik et always ultra på hjem i bilen. Det syntes hun så godt om, at hun nægtede at få en stor ble på, da vi kom hjem.
Så trak jeg potten frem. Den stillede hun sig op i.
Det må du sgu selv om, tænkte jeg og lod hende løbe lidt i bar flapreballe.
Fem minutter efter lå jeg og tørrede tis op på børneværelset.
Midt i pølen lå en pixibog. I ved dem med helt glat omslag og total mangel på sugeevne.
Da jeg med arbejdsom hånd lige samlede den smule bog op, skovlede jeg samtidig en halv deciliter tis op i mit ansigt.

Den fornemmelse mindede mig om noget.
Nå jo - den fornemmelse, det gav mig at læse Bitterfissens indlæg om, at kommentatorerne i Marias Maskinrum er hjernedøde.
Hold nu bare din ildelugtende Underberger-ånde væk fra mig, tænkte jeg. Lev og lad leve, var jeg lige ved klichéfuldt at iklæde mine sure læber.
Jeg kan godt lide mine kommentatorer.
Det er jo et rum, det her. Ikke et fladt stykke papir, jeg sidder og skriver på ved mit skrivebord.
Og jeg håber virkelig, I ved, at I er mere end velkomne her i maskinrummet - hvad I end har lyst til at skrive!
Og hvis der er nogen, der kommer efter jer herinde, så står jeg klar med min svensknøgle, så jeg kan sætte deres ord i jerngreb og skyde tilbage med nogle endnu skarpere.
Bare så I ved det.

10 kommentarer:

  1. Anonym8/21/2011

    Jeg tror der skal mere end et bittert opstød til at skræmme nogen fra at kommentere herinde...eller det håber jeg ihvertfald.

    SvarSlet
  2. Du kan jo altid true med det dødeligt giftige tis (Jungledyret Hugo) som du så smukt beskriver :O)
    Der skal mere til at skræmme mig, end en sjat pis.

    Hihi jeg nyder altså dine beskivelser!!

    SvarSlet
  3. Hvor er jeg glad for, at det kun var en sø og ikke en sø med en masse små ubåde :)

    SvarSlet
  4. Anonym: Det håber jeg også!

    Lotteriet: :-) Ja, det gælder om at være lige så snarrådig og have et lige så godt kampråb som Hugo! Godt, du ikke lader dig skræmme af pis!

    Onkel Anne: :-) Nej, føj ja - tænk, hvis der også havde ligget en lille brun gave på pixibogen. Så havde jeg nok stadig ligget og brækket mig!

    SvarSlet
  5. Jeg har før hørt at børn lærer det bedst af at gå nøgne rundt, så kan de jo se det smarte i at smide deres tis og lort direkte i toilettet. Det var alligevel også tidligt at begynde med Always ultra. Men det ville have været spændende at se hvor meget sådan en kunne suge, når det kom til stykket.

    SvarSlet
  6. Jeg læser altså både dig og BFB og kommenterer også gerne begge steder :O) Hvis jeg er hjernedød, så er det jo værst for mig selv, så hul i alt det andet :O)

    Hørte forleden at 'hvis man leger med tis, brænder man i sengen', så bare pas på ;O)

    SvarSlet
  7. Ej, ER der mennesker der seriøst afholder sig fra at skrive hvor de vil og hvad de vil, bare på grund af Bethany?
    Det kan jeg simpelthen ikke tro... så bange for lidt kritik er folk vel ikke? Er de? Og det er jo nemt at lade være med at tage seriøst... eller er det også bare mig?

    Nå, men jeg skriver både her og der og elsker det hele... fred og blomster og bittert tis i en stor pærevælling! jeg elsker det!

    Katrine

    SvarSlet
  8. Jegharenmening: shit, så er det slut med at lege med tis for mit vedkommende! Men jeg brændte ikke i nat. Det var nok bare held.

    Katrine: Jeg ved det ikke. Men jeg havde nu engang lige en vis trang til at bakke op om mine homies, eller hvad de unge kalder det.

    SvarSlet
  9. Pyha - der slap du billigt! (Arh, Det' bare pis!!!!) ;O)

    SvarSlet
  10. Den af jer, der er uden sten, skal kaste den første synd.

    Elsk at leve. Elsk hinanden. Flet fingre og find hinanden.

    Kun had får lavinen til at rulle. Nyd alle former for interesse. Jeg elsker dig.

    Jesus

    SvarSlet