22. aug. 2011

Giv mig fem

for nogle gode skolebarnsforældre, vi er!
På første skoledag sad jeg ved køkkenbordet og snakkede i telefon med min søster, mens jeg lavede store fede kuglepens-kruseduller på et stykke papir. Pludselig blev M helt vild i ansigtet og hvislede, 'hvad fanden laver du?' Så kom J løbende og så, at jeg havde overtegnet hans ark med ting, han skulle farvelægge til dagen efter. Hans Første Lektier Nogensinde.
Jeg følte mig som Nanas mor, der hvor hun sidder og spiser af den kagekone, Nana har lavet.
Flov.
Så måtte jeg sidde møjsommeligt og tegne alle figurerne over på et nyt stykke papir med sort farveblyant, nervøs hånd og tungen godt ude i kinden.

Hans postmappe er sådan en plastik en, man lukker med elastikker. Rød.
Den lå på gulvet i gangen i weekenden.
M skulle ivrigt vise mig noget på sin computer og kom spurtende.
Knæk sagde det.
Postmappen var ikke så pæn længere.
Dagen efter gik vi i Vesterbro Kontorforsyning for at købe en ny. Men de havde den ikke i helt samme farve. Så nu er han den eneste i klassen, der har en pink.
Jeg skrev et brev med sirlige bogstaver og lilla tusch og lagde ind i den. Kære Birthe, det var bare fordi, at her i weekenden, ikke, så skete der det uheldige, at blablabla. 
Men jeg fortalte hende det også lige for en sikkerheds skyld i går morges.
Birtheeeee, det er bare fordi, at blablabla.
Hun kiggede på mig som om, jeg var evnesvag og sagde 'Ja, det er jo, hvad der sker,' mens J skulede til mig og sagde, at han ikke gad at have mit brev liggende i postmappen.
Pis osse.
Jeg er allerede den pinlige mor. Hende der også lige skal plapre løs om alt muligt, Birthe sgu da for helvede er ligeglad med. Birtheeeee ved du hvad og så wawablabla HAHAHAHAH.
Undskyld J.
Jeg lover at tage mig sammen fra nu af.
Undskyld.

5 kommentarer:

  1. He he, nej, det er sgu ikke så let at være en god skoleforælder, som det ser ud til ;-)

    Kh En anden ret så pinlig mor/skoleforælder

    SvarSlet
  2. Hahah, du' min yndlings!

    SvarSlet
  3. Anonym8/23/2011

    Åh, Maria, for fanden hvor er du altså skæg!

    Jeg er lige kommet hjem fra ferie, og har lige gnækket, fnist (fneset?) og grinet mig igennem de sidste to ugers indlæg.

    Brun luft-reportagen fra fitniscenteret fik mig fx. til at grine så højt at manden kiggede irriteret på mig og skruede højere op for tv-avisen...
    For hylan det er skægt, mand!
    Og Mussefar! HAHAHAAA!

    Og jeg er meget beæret over at du han inviteret mig til at skrive i din vennebog. Tak!
    Jeg svarer gerne, omend forsinket, så here goes:

    Jeg begyndte at læse blogs ved en tilfældighed, og læser dem fordi det er fedt at følge med på sjove og godt skrevne blogs, som både underholder og rører mig, og som får mig til at grine.

    Jeg læser mange forskellige, bl.a. Dines, Maren, Blogsbjerg, Superheltemor, Skriblerier, Stinestregen, O'Manne, amarOrama

    Min ymlænsfarve er grøn for tiden. Men jeg har nærmest ikke andet end sort tøj.

    Jeg har ikke en yndlingsfilm, er nok lidt som dig og chipsene. Kan sgu heller ikke huske hvad de film hedder, men jeg har da set mange jeg synes var gode.

    Jeg vil ræddi, ræddi gerne køre til Nordkap på motorcykel engang.

    Tak fordi du spurgte.

    Kh
    Lene K

    SvarSlet
  4. Hahhahahaaa! Dejligt at føle sig som en del af noget større.
    Så man ikke er til grin alene!!

    Don't change a thing!

    SvarSlet
  5. Line: godt at høre,jeg ikke er den eneste. Psykologerne får kronede dage, når vores børn bliver store. Gulp.

    Marie: MØS

    Lene K: hej Lene K og velkommen hjem fra ferie. Dejligt, at du ville skrive i min vennebog!

    Kongmor: Endnu en, man kan klynge sig til i tankerne, når man føler sig alene med sin pinlighed og ikke mindst klodsethed. Håber du har det bedre efter styrtet!

    SvarSlet