10. aug. 2011

Kan I huske de der vennebøger?

Man skulle udfylde med yndlingsfarver og ønskejob. Min far skrev, at hans ønskejob var 'Millionær', så grinede hele klassen og skrev det samme ud for deres ønskejob.
Nå, men jeg har det lidt som om, jeg er 9 igen, for jeg har fået sådan en blog award, og jeg synes på en måde det er lidt fjoget, fordi det er sådan noget med yndlingsfarve, og helt ærligt - hvem gider kende min? Men jeg tager den til mig med stolthed alligevel, og det er kun fordi, jeg har fået den af min søde lille Marie, der er min mentor, tutor og sammensvorne udi bloggeri. Det er hende, jeg skriver mails til, når jeg ikke forstår, hvad der foregår. Generelt.
Hun skrev også en kommentar til et af mine første indlæg, der helt tydeligvis var sådan lidt - hahahaha! Jeg skriver det her, fordi det er lidt synd for dig, at ingen andre har kommenteret dit indlæg.
Det er da sødt!

Så var der noget med nogle regler, dem springer jeg let henover, fordi jeg er så oprørsk og ikke lige kan huske dem. Noget med at svare på fem spørgsmål og så sende vennebogen blog awarden videre til fem andre bloggere.

Spørgsmålene er lavet af en nuttet syvårig kommer her:

Hvorfor begyndte du at blogge?
Fordi jeg var sur. Over flere forskellige ting. Noget jeg havde brugt rigtig, rigtig lang tid på blev ikke til noget. M og jeg havde lavet en fælles blog, som jeg havde brug ret lang tid på at sætte op. Gæt hvem der var den eneste, der skrev indlæg - helt imod vores aftale?
Så en dag på vej hjem fra arbejde, jeg tror det var lige omkring ved Mændenes Hjem, tænkte jeg - I kan rende mig alle sammen, nu laver jeg bare Marias Maskinrum. Ha.

Hvilke blogs følger du?
Det kan du jo se på min blogrulle, eller hvad fanden i helvede, det hedder.
Mine yndlings er dem, der underholder mig på en overraskende måde - enten sprogligt eller i de historier, der bliver fortalt. Mine absolutte favoritter er Alt om Marie, Amarorama og Blogsbjerg.

Hvad er dine farvoritfarver?
M siger, at jeg er farvegenert.
Da han sagde det, sagde jeg NAHAJ og kørte op på Værnedamsvej og købte en pink kjole med en masse blomster på. Til mange penge.
Jeg føler mig så forkert, hver gang jeg har den på. Eller de to gange, jeg har haft den på.
Nede i mit tøjhav er det bølgen sort og petroleumsblå, der bruser.
På alle mulige andre ting er jeg ret glad for blå i tørre nuancer og sort.
Og en knivspids grøn, rød, lilla.

Hvad er dine favoritfilm?
Jeg æder underholdning og chips på samme måde: guffer til der ikke er mere, og så er det glemt. Jeg er en ged til at huske titler og navne.
Men jeg var ret glad for Juno.
Min absolutte favoritserie er Six Feet Under.
Jeg kan også sagtens blive rigtig glad af en romantisk komedie,  meget intelektuelle og franske tungfilm, men det er mest, når jeg er alene hjemme.

Hvilket land vil du gerne besøge? 
Jeg er altid den, der sidder lidt stille og piller i dugen, når de andre begynder at snakke om alle de lande, de har besøgt. Jeg har ikke rejst særlig meget. Jeg ville gerne have været jorden rundt lige som alle andre, men det kom jeg aldrig lige, fordi jeg lige skulle noget andet.
Så jeg drømmer om, at når M og jeg bliver lidt ældre, så skal vi rejse hele tiden. Eller også skal vi bare starte nu og så putte ungerne i en børnekennel så længe.
Jeg vil meget gerne se New York.
Og Sydamerika.
Til en start.

Nu skal jeg sende awarden videre til fem andre bloggere, men her vælger jeg så at gå ind og bryde reglerne. For jeg synes, det er sjovere at sende den til fem kommentatorer her på bloggen. Altså, hvis jeg ikke fik jeres kommentarer, som jo er et udtryk for, at der er NOGEN, der læser, hvad jeg skriver, så gad jeg ærlig talt ikke blive ved særlig længe. Og nu vil jeg gerne sende jer den her blog award som tak for aktiv deltagelse. Jeg burde måske give den til flere og andre, men nu er det lige de her fem i den her omgang:

Katrine S
Anne (kommentar ved Maria Medium)
By Myr
Lene K
Rikkes tankestrejf

Hvis I ikke selv har en blog - kan I bare svare på, hvorfor I begyndte at LÆSE blogs.
Svar kun, hvis I har lyst!

5 kommentarer:

  1. Katrine S8/10/2011

    ÅRH!

    Jeg er kommet på listen!
    Og så har jeg ikke engang en blog... eller det har jeg, men så alligevel ikke, for der er nærmest ikke noget på fordi jeg ikke aner hvad jeg skal blogge om!

    Skal man bare svare her?

    Jamen det gør jeg så ;D

    Hvorfor begyndte du at blogge?/Hvorfor begyndte du at læse blogs?
    Jeg havde en blog for nogle år tilbage som handlede om det at være gravid og få det der barn (den var røvsyg så jeg slettede den!) nu har jeg en hvor der er 5 indlæg på... den stinker også...
    Det startede fordi jeg kedede mig... og alle gjorde det jo! så hvorfor ikke mig! ;)

    Jeg læser blogs (de få jeg faktisk læser) fordi jeg synes det er gode indlæg folk skriver og fordi det er lidt som at følge med i en god serie...


    Hvilke blogs følger du?
    hmm... jeg læser fast på MARIAS MASKINRUM, Blogsbjerg, Marens blog og Bitterfissen BETHANY og så er der en håndfuld som jeg kommer i tanke om i ny og næ som jeg besøger...

    Hvad er dine farvoritfarver?
    (hold fast mand, så røg vi lige tilbage til vennebøgerne i 4. klasse!!)
    Favoritfarver! er det tøj vi snakker om? så er det sort... med en enkelt grøn og lilla imellem...
    Er det noget andet vi snakker om? fx hestefarver, så kan jeg oplyse om at yndlingsfarven er kastanjebrun med hvid stjerne i panden! og Palomino!! <3 <3 <3 Heste er di bædste!


    Hvad er dine favoritfilm?
    Jeg elsker film... jeg har en stor forkærlighed for zombiefilm (jaja!!) og postapokalyptiske sci-fi genrer... men jeg er lidt kræsen og sluger bestemt ikke det hele råt!
    Ellers er jeg til Coen-brødrenes film og de der semiintellektuelle Jim Jarmusch-film
    Og westerns... og så kan jeg også fint sluge en blockbuster som Pirates of the Caribbean...

    Men ellers er jeg glad for et par serier.. favoritterne er: Mad Men, True Blood, Torchwood som er en spin-off af Dr. Who som også er en yndlings og så The Walking Dead!

    (og ja, jeg elsker at sidde foran kassen og glo mine øjne firkantede)


    Hvilket land vil du gerne besøge?
    Jamen der er jo MANGE lande... Af byer jeg gerne vil besøge og genbesøge lige nu er New York og Wien højst på listen!
    Ellers vil jeg gerne besøge det absurde og sære land USA...

    Det var vist det... jeg går ikke ud fra at jeg behøver give "bogen" videre til 5 nye vel?!

    SvarSlet
  2. Tak for din award Maria - jeg er da glad for at du gider høre hva faen jeg syns er en flot farve og såen noget:-)

    Jeg har jo en blog, så jeg vil skrive det dér - jeg kan desværre ikke linke til dig, for en eller anden idiot har gjort noget ved min opsætning i blogger, så hele min værktøjslinie er væk (du har ik tilfældigvis såen en liggende et sted i maskinrummet??:-) Men jeg siger af hjertet TAK for awarden....og du har ret - det er lidt ligesom venindebøger...tror faktisk stadig jeg har et par stykker liggende på loftet ved mine forældre...

    Knus Malene

    SvarSlet
  3. Vennebogens genopstandelse... Hvor er det smukt! Jeg fandt min gamle vennebog for nogle måneder siden midt i noget oprydning af noget skur. Og så brugte jeg en time på at grine af det jeg selv og mine venner havde skrevet og glemte at rydde mere op. Blandt andet stod der ud for min egen livret: "lammekølle m/ hvidløg, mintgele og flødekartofler"... Slap af lille 80'er snob - hvad er der galt med pizza eller frikadeller?!? Og ud for yndlingsskuespiller stod der: Sally Field!!!! .... Hvad? .... hvad ... hvad? Var jeg lige blevet tæsket igennem noget "ikke uden min datter" eller hvad skete der i den 11åriges hovede?

    Nå, men tak fordi jeg nu kender din yndlingsfarve, Maria- det giver klart et mere helstøbt billede af dig!!

    SvarSlet
  4. Tak Maria. Elsker også dig. Og Six Feet Under!

    SvarSlet
  5. Woop woop jeg er på din liste.. hmm nu må jeg skrive i vennebogen (for du har da SÅ meget ret!! - det er det´de her awards minder om, men okey...også lidt sjove på den kiksede måde)

    Jeg fyrer den af på min blog een af dagene, kik der´hvis du får lyst ;)

    PS: Var SÅ sikker på det var en fisk der stod på hovedet! De to store sad igår over aftensmaden og kaglede løs til farmand om, at "det der dyr far, det lignede bare så meget en fisk!!" (hvorefter manden kikkede på mig med et "WHAT??!!??" og jeg svarede " Bare nogen fra en blog skat ;)" fnis, mænd fatter da heller ingenting.

    SvarSlet