8. aug. 2011

MC Fitness

 Jeg er i gang med en serie, der hedder Sons of Anarchy. Seriens navn er også navnet på den motorcykelklub,  man følger på tæt hold. 
Det er underholdende, jeg bliver grebet - men sidder også med et lille fnis i mundvigen.
Grandvoksne mænd, der kører rundt i lædervest og spiller fandango og nikker skaller.
Jeg tænker hele tiden på satireudgaven Rockerne. Med præsi i spidsen og var det Per, han hed, ham der slæbte rundt på sin pensio-kuffet og pattede på en ølflaske konstant?

Det var også dem, der dukkede op i mit hoved i lørdags. Vi sad og spiste is ved Stevns Klint, da der kom en hel flok mænd i ens læderjakker. På ryggen var der en rød abe og klubnavnet: Crazy Monkey.
Jeg kom til at fnise en lille smule, men var samtidig også fuld af frygt for at få en knytnæve i ansigtet.
( Undskyld MC Crazy Monkey, jeg har en computer fra Aldi og nogle svenske mønter. Jeg lægger det hele på vores måtte, så kan I bare komme og hente det. Aftale?)
 J sad og spurgte om alt muligt. Hvorfor har de en abe på ryggen, hvorfor står der MC....og jeg svarede hurtigt og sagligt og skyndte mig så at sætte en ispind på tværs inde i munden for at aflede hans opmærksomhed.
(Det gik der lidt tid med, for den satte sig fast og så skulle M lige tage en masse billeder, mens jeg sad der med tårer i øjnene og smerter i kinderne.)

I går meldte jeg mig ind i Fitness World (igen), og det var faktisk helt fint at knokle igennem og svede med musik i ørerne og dårlig fjernsyn for øjnene.
Jeg følte mig bare lidt som som et prospect, for jeg måtte spørge om hjælp til at tænde maskinerne, og jeg fik en gratis (og meget grim) taske, som raslede utrolig meget i sin plastikemballage, da jeg gik ned af trappen. Nybegynder nybegynder, hvislede den.
Det er ok.
Vi er én stor familie i MC Fitness, og jeg vil slå ihjel for at beskytte de andre medlemmer. 






12 kommentarer:

  1. Vi har en motorcykel klub lige ved siden af os, som hedder "MC Sneglene". Det er rimelig badass ;)

    SvarSlet
  2. Hahahahaha! Det er fanme sjovt! Jeg gad så godt prøve at være med i sådan en klub, bare EN dag!

    SvarSlet
  3. Det gad jeg også godt! De har endda en hjemmeside: http://www.mcsneglene.dk/

    Min mand er blevet inviteret med som prospect, men valgte at takke nej. Han er så kedelig!

    SvarSlet
  4. Anonym8/09/2011

    jeg ser også SOA, og har dårligt kunne gå på værtshus siden. ALLE sidder jo og konspirerer på et eller andet rockeragtigt! I hvert fald på Nørrebro... ;)
    R

    SvarSlet
  5. Hehehe..
    Nu er det ikke fordi jeg vil skuffe nogen, men mange MC klubber i Danmark er ikke helt så "Bad Ass" som det fremstilles i SOA.

    Jeg er selv prøvemedlem i MC Sneglene og vil sige, at selvom mange af medlemmerne ligner nogen "rødder", så er de nu ganske harmløse.
    Klubbens formål er ganske enkelt, at give sådan en som mig (midtvejskrise eller ej :-p), mulighed for, at mødes med andre som deler interessen og lidenskaben for Motorcykler.
    I mine øjne kan klublivet tilbyde MC'ister det de fleste ejere af en MC drømmer om, masser af tid på ryggen af en MC. Der bliver arrangeret mange fællesture, deltaget i træf både ind og udland. For en kort stund ad gangen, kan man udleve det frie biker liv med telt og sovepose bag på MC .... bare køre ......

    At Sneglene bærer rygmærke, er ligesom mange af de andre 99% klubber, kun for at vise man tilhører et fællesskab der deler en interesse for motorcykler.
    Fodboldspillere bærer jo også samme spillertøj, for at vise de tilhører samme klub.

    Sneglene elsker at få gæster, så alle er velkomne til at besøge os på klubaftner tirsdag eller fredag fra kl. 19
    - Vi har altid kaffe på kanden og kølige vand/øl i køleskabet.

    Jørn Gilreiner (47år) - "Prøve" i MC Sneglene

    SvarSlet
  6. Hej Jørn! Tusind tak for din kommentar - den får lige luget lidt ud i MC-fordommene! Men Jørn, kan du så ikke forklare - hvorfor er man på prøve? Hvorfor bliver man ikke bare medlem? Skal du gøre eller bevise et eller andet først? KH Maria MC-novice.

    SvarSlet
  7. Hej,
    Hehe.. Nej, man skal ikke gøre eller bevise noget, bare være sig selv.
    Grunden til at der er en prøvetid, er sådan set lidt lige som når man bliver ansat i et job. Man har mulighed for, at se om det er noget for en selv, samtidig med at man lærer de forskellige medlemmer at kende.
    For klubben betyder prøvetiden, at de kan få luset ud i voldelige/kriminelle eller på anden måde underlige mennesker, inden de bliver fuldgyldige medlemmer, da de jo også lærer dig at kende.
    Der er 2 forskelle på at være fuldgyldigt medlem og prøvemedlem. Mens man er "prøve" betaler man ikke fuld kontingent, men man har så heller ikke stemmeret til generalforsamling.
    Ellers er der ingen forskel.
    De eneste krav som MC Sneglene har for at du kan blive medlem er, at du kan opføre dig ordentlig og at du ejer en Custom/Chopper motorcykel.
    Håber det besvarede dine spørgsmål tilfredsstillende. Ellers spørger du bare igen..
    KH Jørn

    SvarSlet
  8. Hej Maria
    Jeg ved godt det er et ældre indlæg, jeg svarer på nu, men jeg hørte om det fra Jørn i går, og vil gerne give mit bidrag til at nedbryde nogle af fordommene.

    Jeg er et fuldgyldigt kvindeligt medlem af MC Sneglene og har været det nogle år, jeg elsker min motorcykel og det fællesskab klubben giver mig omkring min interesse.

    Jeg vil godt uddybe Jørns svar omkring prøvemedlemskab. Det handler om at vi er et fællesskab, der bærer et rygmærke (der er dog ingen tvang, du kan sagtens være medlem uden at bære rygmærke), og alt hvad den enkelte foretager sig smitter af på de andre eller vores fælles ry, om du vil. Og vi vil gerne sikre os at de medlemmer der bærer vores mærke, opfører sig ordentligt og kører ordentligt, så vi alle kan være stolte af vores klub.

    Vi gør meget for at nedbryde fordommene omkring bikere, vi kører bl.a. en gang årligt med cancerramte børn, hvor vi giver dem en køretur til Bakken og en masse småture ved Bakken, som åbner tidligere kun for de syge børn.

    Vi er altid åbne for spørgsmål og snak fra vores omgivelser og tager gerne imod gæster i klubben, som Jørn allerede har skrevet.

    Og vi er helt almindelige borgere, jeg er projektkoordinator i et større IT-firma og er mor til to store drenge, men i stedet for at gå til håndbold, kører jeg motorcykel, og sammenligner absolut ikke mig selv med SOA.

    God søndag til dig og din familie
    KH Anette

    SvarSlet
  9. Hej Anette
    Tusind tusind tak for din kommentar. Det er så fedt, når man får væltet sine fordomme om kuld!
    Jeg kan godt se, at jeres motorcykelklub er meget langt fra SOA. Det lyder mest bare hyggeligt og fint. Gode ture på biken! (er det det rigtige slang?)

    SvarSlet
  10. Tak, det er helt fint slang :o)
    Vi lider i stilhed indendøre og venter på forår og saltfri veje.
    KH Anette

    SvarSlet
  11. Googlede lige MC Sneglene og faldt Bl.a. Over dette :-)
    Jeg er altså endnu et medlem af MC Sneglene og jeg Maria, jeg vil da invitere dig forbi vores klub. Kig ned til en kop kaffe, eller en øl :-)
    Ta eventuelt en ven/inde med, så må vi jo se om du kan få "væltet" mere af dine fordomme ;-)

    Vi flyttede til Rødovre i December 2012
    Den nye adresse er:
    Nyholms alle 19B
    2610 Rødovre

    Vi er der alle tirsdage og fredage, fra Kl. 19:00
    Der er dog klubmøde sidste fredag, i måneden og det er kun for medlemmer.

    Mvh. Hjulben (Stig)

    SvarSlet
  12. PS Maria, du kan jo F.eks. Tage Nina med :-)

    SvarSlet