15. aug. 2011

Midt i det brune

JEG KAN IKKE HØRE, HVAD DU SIGER, råber J, når jeg prøver at få ham til noget. Han er generelt pisseirriterende i de her dage.Han siger også, at han er 18 og selv må bestemme.  Bagefter kan man så se ham sidde i sofaen med en af lille Ms sutter i munden . Skitzo - jeg er voksen, jeg er et pattebarn, jeg er voksen, nej jeg er en lille nutzi baby, der holder stramt om din pegefinger mor, for sådan gør man, når man er nul år.
Dagene bliver så frynsede.
Men så i aftes, så sad han på mit skød, og så lagde vi syvkabale og urkabale, og jeg kunne snuse ham i nakken, uden at han blev sur. "Du er min dejlige mor", sagde han og var helt stiv i kroppen af spænding over, hvornår vi vendte den næste konge.
Bagefter tævede han mig i krig og så helt lykkelig ud, mens jeg tabte det ene slag efter det andet.

Lille M brøler "Mig patter på, mig patter på", mens hun peger på usynlige sår. Avav. Hun hælder mælk på gulvet hver dag og med vilje. "Mor jæppe mig", siger hun og skriger, når jeg så hjælper med de bukser. Så bliver hun hidsig over, at hun sidder fast med foden. "Mor jæppe mig", skriger hun, og så kører det derud af.
I går sad jeg længe og krammede hende og lugtede til hendes hovedbund. Hun havde gammel lakridspibe på halsen og utrolig meget ørevoks i øret, men hun holdt hårdt om mig og sagde "Det er min mor".


Det er den slags øjeblikke, der får mig til at tænke, at alt er ok. Mit liv er lige som det skal være, selvom det sommetider forekommer mig lidt rottegråt og brunt i kanterne.

2 kommentarer:

  1. glimt af lykke midt i alt det der roder og som ikke ser ud som i livsstilbladene.
    Sådan skal det være.
    Og en bussemand.
    Tørret af i din bluse, af en person som vrider sig og vil ned og det kan ikke gå hurtigt nok.
    Så sidder bussemanden der som det finese ridderkors - og man nænner næsten ikke at kradse den af når den er tør!

    SvarSlet
  2. savner de øjeblikke med mine unger.. herligt billede jeg får af dig og dine!!

    SvarSlet