29. aug. 2011

Når ens barn bliver for klogt

Min søn er blevet alt for skarp. Jeg ønsker mig tilbage til tiden, hvor jeg kunne sige, hvad jeg ville uden at møde modstand. Hvor jeg var ham konstant og verbalt overlegen. Han ser lige gennem mig og sætter mig på plads. Der var ingen, der fortalte mig, at det ville være sådan at have børn. Så havde jeg klart valgt det fra. Man får jo netop børn for at være den, der altid har magten og overblikket i al evighed amen.
På den anden side er jeg stolt af at præsentere en af de første personer, der for har gjort mig mundlam og lillebitte:

(M og jeg har tre spørgsmål hver, vi må stille J under aftensmaden. Det her var et af mine en aften i sidste uge)
M: Nååååh, hvad er det så, du synes er godt ved din lærer?
J: (tænketænketænke) Jeg har da ikke sagt, at jeg godt kunne lide hende.
M: ............................


M: Nååååååååh, er der ikke nogle søde piger på Fritidshjmmet, du gerne vil være kærester med?
J: Nej.
M: Ej kom nu, er der slet ikke nogle af pigerne, der er bare lidt søde, hva? Det tror jeg altså ikke helt på, kom nu, sig det så.
J: Mor. Jeg er kæreste med Olivia. Hun har sagt til mig, at hun ikke vil være kæreste med andre end mig. Så duer det jo ikke rigtig, at jeg begynder at blive kæreste med andre. Vel?
M: .........................

(På skydebanen. Jeg står og snakker med min kusine og vifter ham væk som en myg ved at sige, skynd dig helt op i toppen af klatrestativet. Det vil jeg rigtig gerne se, om du kan. Han spæner.Jeg glemmer at kigge)
M: Nej, hvor så det bare sejt ud, da du klatrede op!
J: Du så det ikke.
M: Jo haha, det så jeg da, du var godt nok sej.
J: Du.så.det.ikke. Du stod og snakkede med din kusine. Lad være med at lyve. En anden gang, mor, så lad.være.med.at.lyve.
M..............................................









2 kommentarer:

  1. Hæhæ ikke så dumt med begavet afkom. Læste i øvrigt overskriften på det her indlæs som: Når din barm bliver for kogt

    SvarSlet
  2. Haha! Det bliver jeg simpelthen nødt til at skrive et indlæg om engang. En kogt barm. Måske i betydningen 'udtjent'?

    SvarSlet