25. aug. 2011

Ondskaben selv

M og jeg kom til at snakke om folkeskolen i går. Om hvad vi havde lavet af skarnsstreger. Det bliver mere og mere komisk-absurd, jo længere man kommer fra barndommen.

M og hans klassekammerater borede hul i væggen ind til parallelklassen og sagde grimme ting til dem. De tog også en lærers krykker og gemte dem i skraldespanden.
I min klasse legede vi arkæologer i frikvarteret og maltrakterede væggen med passere og knive, mens vi bildte os selv og andre ind, at vi ledte efter vigtige ting.
Vi stillede også alle vores sko under gardinet og gemte os så på toilettet. Ooooh det salige øjeblik, da Jørn flåede gardinet til side og kun så vores sko.
Vi havde en gang en vikar, der gik med sådan et smalt tørklæde bundet om hovedet. Så tog vi allesammen et tørklæde med i skole, og så sad vi der og lignede hende på en prik.
Bagefter fandt vi ud af, at hun havde det på for at dække over, at hun gik med paryk efter kemo. (Jeg er stadig lidt flov)
Da jeg kom i gymnasiet (!!!) havde jeg klasseværelse på 3. sal.
Inden en tysktime skrev vi Farvel og tak for alt på tavlen, åbnede alle vinduer og lagde os ned på fliserne i forkvaklede lig-stillinger.

Vi var jo ondskaben selv!
Var I også det, eller kommer vi fra særligt onde hjørner af Danmark?

6 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHA - hvad sagde jeres (gymnasie)lærer til det?

    Jeg kan huske engang jeg blev udfordret til at stikke et eller andet i en stikkontakt (kan ikke huske hvad), men det endte i hvert fald med at kortslutte ALT på hele skolen, og pedellerne flippede helt ud. Men så havde de noget at lave...!!

    Min klasse har også engang fået en tysklærer til at gå ned med dårlige nerver - men jeg synes ikke vi var slemme - kan faktisk slet ikke huske, hvorfor netop vi var så slemme.

    SvarSlet
  2. Hvor sejt, at du fik hele skolen til at kortslutte og pedellerne til at flippe ud. Respekt! Vi havde kun en pedel og ham ville man helst ikke se sur, og så alligevel...

    Lærerne sagde ikke så meget. Jeg husker det som om, de syntes vi var helt ekstremt sjove. Men min hukommelse kan jo spille mig et puds.
    Godt jeg ikke er lærer.

    SvarSlet
  3. Anonym8/30/2011

    Kreativt, bådet det med ligene og det med skoene:-D Vi var de værste bøller. Jeg rev engang en dørkarm af. Fordi jeg ku. Og så hev vi reoler og dertilhørende hyldeknægte ned af væggene, fordi sidstnævnte var lavet af stål og det gjorde helt hysterisk ondt at blive slået med dem. Og nå, ja, inden for mobbe-lærer-kategorien var der den der med at pille en skrue ud af lærerens stol, så hun røg mod gulvet med et brag, så snart hun satte sig ned. Og endnu ondere: At svare min sønderjyske matematiklærer på syngende 'fake-sønderjysk' udelukkende for at gøre nar af hende, og så fordi det ikke rigtigt var noget hun kunne sladre til inspektøren med. Åh, jeg er nogle gange bange for karma-politiet, når jeg tænker på mine folkeskoleår!

    SvarSlet
  4. Anonym8/30/2011

    Hov - jeg er bange for karmapolitiet, når jeg tænker på mine folkeskoleår, skulle der stå;-)

    SvarSlet
  5. Anonym: Det lyder sådan lidt gorillaagtigt det der med at hive en dørkarm af. Jeg havde sikkert tisset i bukserne af grin, hvis jeg havde været der. Og så skyndt mig at smutte så jeg ikke fik skylden. Jeg arbejdede som lærer i Reykjavik et år, og der fik jeg sådan lyst til at skrive lange undskyldningsbreve til alle mine gamle lærere. Men jeg gjorde det ikke. Så jeg er også stadig lidt bange for karmapolitiet!

    SvarSlet
  6. Hold nu kæft, så godt med gymnasiejoken!!! Det er nok den mest kreative jeg til dato har hørt.
    Jeg har egentlig altid været for dukset til sådan noget, så har ikke så meget på mit generalieblad, men kan huske engang en af drengene smed en tung bog på gulvet, da vi havde en lærerinde der havde granatchok - da braget kom fløj hun ind under katederet og gik helt i panik. Ikke særligt sødt, må man sige, men han vandt points hos de andre drenge jo...

    SvarSlet