4. aug. 2011

Tis og vaskebjørne

Der er to ting, der rumsterer i mit hoved her til morgen, og nu bliver jeg nødt til at brække dem op her på bloggen for at frigøre plads til andre spændende ting i min lille nuttede hjerne:

1) TIS
Vesterbro, din lækre dame, hvorfor lader du folk tisse dig op og ned af ryggen?

Vi bor lige ved et værtshus. Sådan et gammeldaws et uden toilet åbenbart, for folk tisser op af hegnet ind til porten. Det lækre er, at der er en hulning i asfalten, så der altid samler sig en tispyt. Jeg har flere gange prøve at spæne efter glad lille unge, jææææh vandpyt, mig hoppe, plaskplask haha. Så lugter de ramt at pis bagefter. På deres bukser eller små fede ben. Vi har overvejet at sætte strøm til hegnet, så de der grandvoksne klammerter får stød i dilleren, når de strinter. Eller bare et af de der skilte med torden og lynild, så de tror, de får det.

Min rute til arbejde går ned af Istedgade.
Indtil  ca. på midten går det fint.
Det er noget med, at der engang var et opgør. Folk på den ene side af midten samlede sig selv og nogle knive og sagde, at nix, de ville ikke have at prostitution og andre betændte sager bredte sig længere end til Gasværksvej. Sådan blev det.
Men fra midten og ned mod Hovedbanen lugter der så  betændt og intenst af tis, at jeg er bange for at få gule lunger.
Ikke en rar måde at starte dagen på.
EJ, og så hundelort. Det er mere oppe i vores halvdel af Istedgade. Jeg forstår ikke, hvorfor det er okay at lade hundene skide på fortorvet. Det er faktisk helt groteskt at skulle gå der og styre uden om mere eller mindre udsplaskede lorte. BRUN ALARM råber vi og springer til side.
Nogen putter dem i poser og smider så den lille sorte lækkerbidsken i rendestenen. Jeg har engang set en bil køre hen over den lille oppustede og solvarme satan, så den eksploderede dovent under dækket.

Bare rolig Vesterbro, jeg elsker dig på trods af din vammelhed. Men kunne du ikke tage et kursus i  personlig hygiejne?

2) VASKEBJØRNE
Jeg blev ringet op af en småsur læser den anden dag.
Noget med en artikel min kollega havde skrevet. Blabla fakta forkert forkert.
Han sagde, at der findes vaskebjørne i Danmark.
Efter det hørte jeg ikke et ord af, hvad han sagde.
Vaskebjørne?


Nå jo, og det her er mit indlæg nummer 100.
Det er da et flot tal.
Jeg tror, jeg fejrer det med en kold øl i aften.

9 kommentarer:

  1. Hmmm...dit maskinrum ligger langt fra min verden...bor på landet - i et villa kvarter godt nok, men alligevel...vi har naboer der ser efter vores hus hvis vi ikke er hjemme, tømmer vores postkasse, rydder vores fortov for sne om vinteren (fordi alle mænd i kvarteret der er 50+ har en sneslynge!!) Og så har vi en købmand med bænke udenfor hvor man spiser is når der er varmt...vi har et drivhus med vindruer....og en markvej...som altid er fuld af hundelorte...så måske er vores verdener ikke helt så forskellige alligevel - vi har da en ordentlig omgang hundelort til fælles:-)

    Håber øllen i aften smager...og tillykke med de 100:-)

    Knus Malene

    SvarSlet
  2. Tillykke med de 100 indlæg - håber du er frisk på mange flere x 100?

    Pis er klamt. Og det stinker. Syns planen om at skræmme de pissende væk med strøm i hegnet er en go' plan. Alternativt kan i sætte en skilt op på hegnet, at der er fundet blalbblabla bakterier netop her og at man derfor risikerer at blive smittet med blablabla dødelig sygdom, hvis man pisser der...

    SvarSlet
  3. KatrineS8/05/2011

    herude på landet stinker der bare af heste, grise og fårelort! og hønsepis!

    SvarSlet
  4. Bymyr : det lyder fanme dejligt. Jeg har også en slags maskinrum langt ude på landet. I Sverige. Det lyder lidt som sådan et sted, du kommer fra. Jeg ville ikke elske Vesterbro, hvis jeg ikke også havde det.

    Helle: det er fanme en god idé! Måske noget med at deres diller visner og falder af, hvis de så meget som nedlyner buksen!

    Katrine: Hønsepis? Yirk. Kørte i øvrigt igennem Røved i min sommerferie!

    SvarSlet
  5. Hahah, jeg vaklede mellem at skrive ET skilt eller EN besked og fik så skrevet EN SKILT!? Godt nok er jeg jysk, men ikke SÅ jysk og når jeg skriver til én helt ovre på Vesterbro, så bliver jeg nødt til at korrigere mig selv!

    SvarSlet
  6. Helle: jeg er jo selv århusianer/molbo/sønderjyde, så jeg tænker ikke over den slags. Eller jo: engang arbejdede jeg sammen med en, der sagde: ska jeg bare stille dem tallerkener på den bord der? Der måtte jeg fnise.

    SvarSlet
  7. Mel.: Vi plukker fløjlsgræs (træk tonerne lidt ind imellem)

    Når blogmeste-ren har jubilæum,
    har nået hundrede blog-indlæg,
    vi fejre må hende med en lovsang -
    hun er jo vældig flot jubilar

    - Vups, det tog mig lidt længere tid end beregnet blot at nå til omkvædet, og nu kalder arbejdet, men TELØK MÆ'ET OG GOD VIND FREMOVER!!

    SvarSlet
  8. Neeeeej! En sang! Og så lige på den melodi! Det vækker minder til Kundskabens Træ: Vi syns at sovsen den er som kliiiiister, men sulten er nu den bedste kok.
    Af hjertet tak!

    SvarSlet
  9. KatrineS8/06/2011

    jow jow... hønsepis! De er sære de høns...

    Tillykke med turen gennem Røved! man bliver lidt i godt humør hver gang :D

    SvarSlet