31. aug. 2011

Tøs

Mine strømpebukser er forrevne.
Det ser ud som om, mine arme har været udsat for det gode gamle brændenælde-trick.
Hudafskrabninger skæmmer mine knæ, og der er røde ridser på mine fingre.

Jeg har været på reportage. I vildmarken. Eller bare Nordsjælland.
To voksne mænd sad og fortalte om at klatre i træer. Med lys i øjnene og brede smil.
Den ene havde klatret i høje træer i Borneo og Ethiopien og drømte om det højeste i verden. 100 meter højt og i Californien.
Men vidste I, at man kan sove i hængekøje i trækronen?
Det gælder bare om ikke at drikke så meget inden, for det er lidt træls at skulle op og tisse om natten.
Man kan også spænde et bord ud og have en Trangia med.
Nej, men er det ikke hyggeligt?

Jeres udsendte reporter har så meget i sin kæft. Ja da for helvede, hvor skulle jeg da op og kravle i den 200 år gamle eg.
På med hjelm og sele.
Så hang jeg der og dinglede og kunne ikke få min fede sammenpressede røv over den første gren.
Heldigvis stod de dernede og grinede og tog billeder.
Og hjalp lidt med rebet, så jeg til sidst og med kun få hysteriske udbrud ('holder du fast dernede?') kom op over tre store grene.

Jeg ville så gerne kunne sige: Det var vildt fedt mand. Prøv det.
Men hvis jeg skal være helt ærlig, så gjorde det pisse ondt det der bark. Det var også anstrengende.
Jeg ville ønske, jeg var sådan lidt mere adventure-agtig.
I virkeligheden er og bliver jeg en tøs.
En magelig kælling, der allerhelst vil presse sin fede røv ned i sofaen og spise chips.
Hvorfor er der ingen, der skaber en sej aura om den disciplin?
Eller bare lidt boheme.
Eller avantgarde.
Hva?
Jeg har lige fundet bark i min bh.

7 kommentarer:

  1. Hvor er jeg glad for at det var bark i din BH, du fandt og ikke tæger i trusserne, som jeg har fundet!

    SvarSlet
  2. hihihihihihihihihi det ville jeg gerne have set!! Mit højeste ønske er, sofasidning og chokoladespisning bliver en olympisk diciplin!! :O)

    SvarSlet
  3. Syns du fortjener mindst et plejende fodbad, en manicure og en ansigtsbehandling efter den vilde tur i trækronerne :)
    Det lyder nu ellers meget s
    Sjovt at have været egern for en dag (men det kan jeg så forstå på dig, at det var det ikke!)

    På positivlisten må være at du med sindsro kan tilbringe aftenen i sofaen, du HAR jo været aktivt og motionsagtig i dag!

    SvarSlet
  4. ej, hvor hyggeligt at man kan tage sådan en trangia med op i et træ! Heldigt at de tog billeder. Er der en eller anden foreningshjemmeside man kan se dem på?
    P.s. Hvad er en Trangia?

    SvarSlet
  5. Det lyder da ellers ret sjovt :) Da jeg gik i gymnasiet, var vi engang på en studietur i Norge, hvor vi selv skulle bygge snehuler og sove i dem. Der skal man heller ikke drikke så meget inden, det er nemlig i en langsommelig proces at komme ud af sovepose, i mere tøj, i støvler, ud af snehulen, finde et sted at sætte sig uden at få sne i r..en og så ovenstående i modsat rækkefølge igen...
    PS: Trangia er et slags stormkøkken med to-tre gryder, en pande/låg og en spritbrænder, altsammen pakket ind i hinanden så det er til at transportere. Super smart, har lavet meget lækkert mad på trangia

    SvarSlet
  6. Jeg vil gerne prøve alt muligt (også med højder og træer) men rigtig tit ender det med, at jeg er skidebange og jeg synes det gør ondt.

    En af de få mærkelige ting jeg har prøvet som ikke gjorde ondt eller gjorde mig bange men bare var 100% skægt og gjorde mig lykkelig hele vejen gennem kroppen var da jeg prøvede en Segway. Prøv det!

    SvarSlet
  7. PS Man kan prøve Segway i Berlin, hvor der jo også er god billig mad og billige skønhedsbehandlinger

    SvarSlet