16. sep. 2011

Fin fin fredag

I går fik jeg serveret blåbærmuffin og gajoler med blåbær af min kollega. Hun havde blå øreringe på. Mine var røde.
Det er de også i dag. Jeg er iført en kæk hånedragt. Min kollega er blue. Jeg tvinger hende til at holde døre for mig, mens tårerne triller ned af hendes modfaldne kinder. En anden, lige så modfalden kollega, gonkede her til morgen sit hoved ind i et stillads. Ej, men det er da en smuk symbolik.
Solen skinner og jeg skal til bryllup på Bornholm hele weekenden. Uden børn. De bliver passet af deres fantastiske mormor og morfar.
Og jeg vil danse danse, og jeg vil danse danse og jeg vil DANSE.
Også fordi valgkampen er slut. Al den larm, fedtede arrogante smil, forsmåede udtalelser og hykleri.
Lålålålå og fodboldstemning. Larslars larslarslarslars larslarslarslars laraslars larslars BARFOED. Ej, men kan vi arbejde lidt med nogle mere intelligente slagsange næste gang, der er valg? Og her mener jeg over hele linjen. Jeg giver gerne en hånd med, jeg er pisse god til at skrive sange.

Helikopteren, der snurrede lige uden for mit soveværelsesvindue i nat må være det symbolske punktum for al den råberi.
Og nu: Morgenluft og frihed.
Tillykke til alle, der vandt i går!

4 kommentarer:

  1. HØRT! Sikken dejlig solskinsdag, skriver jeg med mine røde nylakkerede negle. Og hvor er det en fantastisk Larslars-sang de stakkels C'er har lavet...du må jo huske at "there's no limit" måske først er blevet moderne i konservativt samfund indenfor den seneste tid (hvor jeg f.eks. hørte den, fordi "de store" hørte den, og jeg så troede det var sejt - dengang i 90'erne). Den skal klart indspilles som ringetone på min mobil, fordi lidt hån er meget sjovt og så fordi vi grinede af det i timevis i går.

    Jeg tror på et bedre Danmark fremover, og i aften vil mine røde negle og jeg tage til sommerfest på min MEGET blå arbejdsplads. hihi...

    SvarSlet
  2. Der burde være forbud mod politiske ungdomsorganisationer! i hvert fald mod VU og KU!

    SvarSlet
  3. Tak, og i lige måde!

    Jeg undrede mig også over den konservative slagsang (really..?!?! Larslarslarslars? Har I selv skrevet teksten, eller har I betalt et konsulentfirma??) men tilskriver fascinationen af 90'er-pop det faktum, at partiet ikke har ændret noget som helst siden 1970'erne. Så for dem er det måske nyeste musiktrend...?

    SvarSlet
  4. Ja, hørt! Og god weekend.

    SvarSlet