8. sep. 2011

Tre nye mennesker

Ms fravær har en besynderlig effekt på os alle tre:

Lille M er rasende. Dag og nat. Hun har startet et opgør mod ALT. Hun presser knæene sammen, når hun skal have ble på, gemmer sig bag gardinet, når hun skal have børstet tænder og vil ikke ind i vuggestuen og heller ikke hjem igen. Det er en fest. Der er kun hul igennem, når jeg trækker grisetrumfen. Det er som om hun ærer sin fraværende far på den måde:

Mig: Vi skal spise nu, kommer du?
Lille M: Nej, mig ikke komme nu. Mig ikke ha' mad
Mig: Jo, du skal komme nu. Det er nu, vi spiser
Lille M: NEJ, MIG IKKE KOMME NU. MIG LÆSE BOG!!!!!!!!!!!!!!!
Mig: Der er bacon.
Lille M: Okay. Mig komme nu.

J er blevet til en usympatisk Billy Elliot.
Forleden gik vi forbi en åbenlyst påvirket mand, der havde fået et ildebefindende og nu lå på fortovet, mens nogen ringede efter en ambulance. Jeg lagde en arm om skulderen på J, thi jeg troede måske det var et lidt voldsomt syn. Hans eneste kommentar var: "Hvorfor skulle jeg se hans røv? Så lå han der med kæmpe røvsprække, han kunne da godt lige have trukket bukserne op."
Yderst sympatisk.

I går havde han noget danse-halløj i skolen.
Mig: Var det sjovt at danse?
J: Ja, det var deeeejligt.
Her lavede han sådan et hop, hvor han spjættede friskt ud med begge ben, og så gik han i bro nede på fortovet.

Jeg selv? Jeg har i dagens anledning valgt at tage to klumper rå dej og placere dem rundt om mine øjne.
I går hørte jeg mig selv hvisle "Hvis I ikke holder kæft nu, får I ikke noget mad."
Dagens højdepunkt er, når jeg tænker på J's lærer, der siger bøuer i stedet for bøger. HAHAHA.
"Vi har i år valgt, at I ikke får kontaktbøuer..."
Jeg prøvede at optage det på min telefon forleden.
Kommer du snart hjem M?
Det går ikke så godt med os, og jeg ved ikke om du overhovedet kan kende os?

2 kommentarer:

  1. I det mindste har du da et højdepunkt... ^^

    SvarSlet
  2. Rørende indlæg. Vil tro, at M er på vej hjem på tomlen.

    SvarSlet