6. okt. 2011

Ellers gik det fint

Så. Nu er den første legegruppe overstået. To piger og tre drenge hjemme hos os i går eftermiddags. Jeg var lidt nervøs inden, fordi jeg tænkte, at jeg skulle underholde dem med alt muligt. Så jeg havde sunget og rekonstrueret den gode gamle 'tag den ring og lad den vandre,' bare for en sikkerheds skyld. Som jo helt sikkert ville gå rent ind, fordi den er så fuld af fis og krudt. Tabermor.
Det blev slet ikke nødvendigt.
De legede slikbutik med glaskugler og klædte sig ud. Og så var der en, der råbte 'Skal vi ikke lege far, mor og børn' og så råbte alle de andre 'JOOOOO!'. En anden ville hele tiden være tyv. Ligegyldigt, hvad de legede. J ville hele tiden være killing, for han elsker, når pigerne rigtig nusser om ham. (!)
Nede i gården legede vi gemme.
Og så foreslog jeg, at de kunne køre hinanden i sådan en klapvognssæbekassebil, M og J har lavet. Men det ville de ikke.
Jeg skulle køre.
Så jeg løb ti runder med børn i gården og var helt svedig til sidst.
En af drengene sagde 'kys min tissemand' til en af pigerne.
Ellers gik det fint.

1 kommentar:

  1. Lyder helt fabelagtigt!

    Tak for et par gode tips til når vi snart skal have legegruppe her i hytten ;-)

    SvarSlet