6. okt. 2011

Forresten fissehår

Engang var jeg i Humlehøjsvømmeren med Katrine. Vi har vel været omkring de 12.
Vi skyndte os fra badet og ud i omklædningsrummet, for nu skulle vi fanme op i cafeteriet og have sprøde påmfriddår til en tier. Men på vejen så vi noget.
En dame på omkring de 50, der stod under hårtørreren.
Hendes hår på hovedet var rødt.
Det var det på fissen også.
Men det gik ned til knæene.
Som et  smalt og næsten gennemsigtigt julemandsskæg, der hang der mellem benene på hende og blafrede let i den varme brise.
M tror aldrig på mig, når jeg fortæller det.
Han siger, jeg lyver.
Men det ER altså rigtigt.
Tror I heller ikke på mig?

16 kommentarer:

  1. Gad vide hvad man gør af sådan noget langt fisse-hår, når man har tøj på; hænger det ned ad benene, ruller man det op i trussen, eller så du hende i virkeligheden lige inden hun skulle til at rulle det op på bitte små fisse-hårs-curlere, så det kunne få den velkendte krøllede facon?

    SvarSlet
  2. Marie(nade)10/06/2011

    Hahahah, jeg er på team M. Du lyver!

    SvarSlet
  3. Hmmm...den er svært...tricky! For hvorfor digte en fissehårs historie, hvis den ikke er sand, tænker jeg!!! Og jeg har selv engang oplevet noget lignende...i et boblebad i et feriecenter....ned steg jeg, og op steg en dame i en gul badedragt med det såkaldte "high-cut" - og trust me....den var HIGH!!! Så aaaaalle fissehår sprang til alle sider, væk fra den gule badedragts kanter....og de var dælernedme lange! Altså fissehårerne...!!

    SvarSlet
  4. Gode barndomsminder er altid lidt bedre når der er gået et stykke tid. Du lyver ikke, men hukommelsen er en mærkelig størrelse (er prinsessens mening om denne sag ;-))

    SvarSlet
  5. Jeg TROR på dig, har hørt ligende historier og en mor til en af mine veninders barndomvenner. Den mor gik i shorts om sommeren og var tilsynelande ikke genert over at have julemanden på inderlåret.

    SvarSlet
  6. Ej, du lyver ... så lange blir de hår altså aldrig!

    SvarSlet
  7. Okay det står 3-3 i kommentarfeltet, som jeg lige kan regne det ud. Jeg LYVER ikke. Og jeg kan desværre ikke slette billedet af min hukommelse, hvor gerne jeg end ville. Synes godt der var flere, der kunne være på mit hold. Fissehårs-holdet.

    SvarSlet
  8. shiiit...ok, jeg melder mig på fissehårs-holdet - bare fordi det lyder...ja...det gør det..!!

    SvarSlet
  9. Det er sådan et syn man altid vil huske!

    Jeg synes det lyder fascinerende!

    SvarSlet
  10. Hvor lange ben havde hende damen? Hvis det nu var en dame med ekstremt korte ben er det selvfølgelig mere sandsynligt.

    SvarSlet
  11. Cecilie: Altså jeg var nok selv kun et par lorte høj, så når jeg husker hende som voksen-høj, kan det selvfølgelig være en hukommelseslapsus. Men stadig, fissehår til knæene? Man skal jo være et kastaniedyr eller en tændstikmand, for at det er ok!

    SvarSlet
  12. Åh, jeg kan sagtens lige se det for mig, hvordan de røde fisse-lokker (KÆFT, hvor er det bare et ord jeg ikke har skrevet før) bevæger sig i hårtørrer-vinden...
    Kan heller ikke lade være med at tænke på hvordan det mon ser ud i vand?! Som trådene/fangarmene på en brandmand, svævende rundt om benene? Uarg!

    /Lene K

    SvarSlet
  13. Nej ad! Så kan man svømme lige ind i dem! Ydrk.

    SvarSlet
  14. Jeg er på holdet om at det er en sand historie- ingen tror det bare nu om dage- da intet fissehår får lov at stå uklippet så længe- måske det kunne gøres til en retrotrend på linje med spelt? :-)

    SvarSlet
  15. Fissehårs-holdet på landsholdet, lålålålålååå... Jeg er på dit hold! Man lyver ikke om den slags vigtige ting.

    SvarSlet
  16. Yicks. Åh, nysgerrighed tager over og VIL SE DET på den der måde man kan drages af det frastødende. Lægger hun det mon pænt ud til siden, når hun knalder? Dét vil jeg helt sikkert ikke se. Aaargh! Lortehjerne erase-erase.

    Jeg tror dig.

    SvarSlet