1. okt. 2011

To skridt fra tvangsfjernelse

J har lige udfyldt papirer til første sundhedsplejerske-besøg. Det gik fint, han satte kryds i glad, glad, glad, glad. Pfhyy tænkte jeg lettet. Så må vi da gøre noget rigtigt.
Der var også en ramme om et stort blankt felt, hvor han skulle tegne det, han godt kan lide at lave med sin familie.
Så tegner han nok alle de ture, vi tager på. Ferier i Sverige. De mange bøger, vi læser. Tænkte jeg,
Han tegnede et kæmpe stort fjernsyn og en sækkestol.
Hahahaha grinede jeg nervøst, og kom til at hviske - hvad så med Sverige? Jeg så godt dræberblikket fra M. Men jeg fik da J til at tegne det røde, fine hus oppe i et lille hjørne. Helt frivilligt. Måske er det netop det, der redder os fra en langtrukken sag om fjernelse fra hjemmet. Selv tak M.

Nå, men han skulle også tegne sin familie. Bemærk M's klovnefrisure. Der skulle være plads til hættetrøjen. Bortset fra vores lange klør og mine uhyggelige orange øjne, ser vi da ud til at have det meget godt.
Pfhyyyy.
Havde frygtet, at han ville tegne en kæmpestor rasende mor med ild ud af munden og ham selv som en lille dreng i bur nede i hjørnet.


4 kommentarer:

  1. Æææælsker Voldborg-håret! Og dit meget tunge skridt (eller det er måske en haremsbuks af en slags? Og hvad sker der i J's bukser?)
    Bekymringen, Maria, bør måske ligge i hvor stor lille M er (i fht J og hendes alder, that is) Måske føler storebror sig overset? Spurgte psykologen (Jeg håber fandma alle kan gennemskue sarkasmen)

    SvarSlet
  2. :-) Ja, det ser lidt ud som om, jeg har ble på. Jeg lagde også mærke til, at lille M er ret stor i forhold til, at hun knap går ham til navlen i den virkelige verden. Jeg holdt mig for ørene, sang lalalala og bestemte mig for, at det nok er fordi, han føler sig jævnbyrdig med hende, fordi hun betyder så meget for ham. Ik!? JO!
    Læg også mærke til, at det kun er M og mig, der har utrolig lange hekse-negle. LALALALALALALA!

    SvarSlet
  3. Guuuuud ja - nu ser jeg J's bukser. Han er ikke ked af det. Allerede storhedsvanvid på den front. LALALALALALALALALALA

    SvarSlet
  4. Jævnbyrdighed, tjek. Lange negle, der er rigtig gode til at nusse på ryggen, tjek. Dreng med sund portion selvtillid, tjek. I har jo en helt igennem stabil dreng!
    Man må jo for pokker selv bestemme hvad man tolker ud af tegneterapi via blog.

    SvarSlet