27. okt. 2011

Vi kan lige så godt få det overstået

Hvad er det klammeste, du har oplevet med lort? Kom så - lad os få nogle lortehistorier på bordet. Jeg ved jo, I kan li' det!
Jeg starter.

Da jeg var gravid brækkede jeg mig endnu mere end normalt. Vi skulle med tog til Nordsjælland til familiefødselsdag. Hovedbanen var i forvejen en udfordring. Så mange lugte, så mange muligheder for bræk. Elevatorens subtile lugtblanding af pis og potpourri.
Der lå en kæmpe lort ved cykelstativerne.
Jeg gjorde mig umage med at gå hurtigt. Trække vejret udelukkende gennem munden.
Den lå der stor og brun.
Det er en menneskelort, Maria, sagde M.
Jeg har ufrivilligt lagt øjne til flere Vesterbrobumser, der klemte slimede lorte ud af røvtuben i fuld offentlighed. Som om intet var hændt. Disse brune minder flakkede nu rundt i min hjerne, selv om jeg prøvede at jage dem på flugt.
Jeg endte med at stå og brække mig i lårtykke stråler op af en cykel.
Mens M stod og fnes bagved.
I toget sagde han: Det var en menneskelort, Maria. 
Men jeg havde ikke mere indhold at kaste op.
Fødselsdagen blev aldrig rigtig rar.

Det sjoveste, jeg har prøvet med lort var i gymnasiet. Andreas havde sladret om, at Lus og jeg havde pjækket fra en en time og som straf sked Lus i en frysepose. Som vi gav til Andreas som en lille gave.
HAHAHAHAHAHAHA.
Meget modent.

31 kommentarer:

  1. Jeg kan ikke læse med mere, Maria.

    SvarSlet
  2. Så fik jeg skræmt den første væk. Må hellere skrive om violer og lavendel og mentol næste gang. Selvom jeg kan mange flere lortehistorier. Jeg kan også bare sende dem til dig pr. mail, som en ekstra service?

    SvarSlet
  3. Jeg har lige tisset en ganske lille smule i bukserne af grin!

    SvarSlet
  4. Tæller omgangssyge? Præsterede at skide på badeværelsesgulvet, fordi jeg jo lissom lå med hovedet i kummen og kom til at spænde i maven, da jeg brækkede mig. I det mindste var jeg alene.

    SvarSlet
  5. Ja, det tæller. Uhhh hvor ydmygende at skulle tørre sin egen lort op, lige når man har brækket sig.

    SvarSlet
  6. Jeg arbejdede i mine yngre år på et plejehjem. En dag skulle jeg have en gammel dame i bad. Jeg liftede hende fra køretolen og over på badestolen (sådan en med hul i) inde på hendes værelse for så at gør badet klar i det tilhørende badeværelse. Pludselig så jeg, at der var en kæmpe stor, hård og (selvsagt) brun lort på vej. Jeg vidste med sikkerhed, at jeg ikke kunne nå at låse stolen op og køre hende henover toilettet. Jeg havde gummihandsker på og erkendte hurtigt, at jeg havde to valg: 1) at lade lorten lande på gulvet, hvilket ville betyde en efterfølgende rengøring og afspritning af heeele gulvet eller 2) at gribe lorten...
    Jeg valgte det sidste...
    Ikke noget "Carpe diem" her... "Grib lorten" er også meget mindre mainstream... Ikke?

    SvarSlet
  7. HAHAHAHAHA Carpe lorten lyder så meget mere forfriskende! Jeg bøjer mig i støvet for alle, der har arbejdet på plejehjem. Jeg ville løbe væk i kaskader af bræk efter en halv dag. Maks.

    SvarSlet
  8. Okay... jeg SÅ ikke det her med egne øjne, men da min søster var... i den der kravlealder var hele familien i Portugal. Og min søster syntes det sjoveste i verden var at kravle langt væk... OG at putte ting i munden. Min mor holdt øje med hende på stranden og fløj op da hun pludselig så at Sofie puttede noget i munden. Som selvfølgelig var en hundelort hun havde fundet. Som ikke engang var fast, det var sådan en gang prutskid. Hvilket resulterede i at både min mor OG min søster kampbrækkede sig.
    Da de kom hjem fra ferie kravlede hun så ud i haven og åd en fugleklat. Bare fordi.

    Jeg har i øvrigt også lavet den der med liiiige at slå en prut. Og så krabbe ud på toilettet med bukserne fuld af lort. Øv! :D

    SvarSlet
  9. Hold nu kæft for en lortegave!

    I swear, jeg har haft en oplevelse med lort, der slår alt andet.. Og med ca. 50 år gammel lort, that is.. Og i mængder, som burde være ganske, helt og aldeles umuligt. Noget med en septiktank, der var glemt, forsvundet ud i det blå, men som dukkede op ved et trylleslag sammen med ca. 50 baljefulde lort. Vel at mærke 50 baljefulde lort, der valgte at komme OP af toilettet..

    Det blir aldrig det samme at bruge gæstetoilettet!

    SvarSlet
  10. Årh mand:"grib lorten"! Så poetisk!

    SvarSlet
  11. Maria: Jeg var også rigtig dårlig til det, så det var kun 2 mdr, så tog jeg ud at rejse... (og dertil kunne der tilføjes mange lorte-historier!)

    Superheltemor: Ja, det er et mantra, man kan forstå!

    SvarSlet
  12. Understjernerne og Dorthe K - okay, det er nogle lortehistorier, der virkelig kan få det tynde slim til at samle sig i munden! Jeg er imponeret! Tror måske godt, jeg kunne få mareridt over det der med, at lort i læssevis kommer buldrende op af toilettet og æder mig. Det er jo næsten på linje med en naturkatastrofe. lav en film en eller anden!

    SvarSlet
  13. Jeg arbejdede på et tidspunkt i en vuggestue. Og der har børnene på skift altid tyndskid. En af børnene var netop vågnet fra middagslur, og havde derfor kun undertøj+ ble på. Hun havde så valgt at kampskide i den, så den var mildest talt propfyldt. En af de andre børn vælger så at skubbe til hende så hun ryger på røven. Og forestil jer så lige næste sekunds billede: Som tanpasta fra en tube, stod der lort ud til alle sider, i springvandslignende formation. SÅ lækkert. Og som trumf vælger de resterende børn at myldre til gerningsstedet og begynde at undersøge den sjove brune substans..

    Så er det altså ikke superfedt at være alene voksen på gul stue..
    Dét kan man kalde en shitty day.

    Fed blog i øvrigt.

    // Rodebutikken

    SvarSlet
  14. Rodebutik: Okay, hvad gør man så? Spuler alle børnene på en gang? Det er jo living hell. Så er der pludselig også lort på al legetøjet og nej. Jeg magter det ikke engang i tanken.
    Og tak.

    SvarSlet
  15. Jeg læste engang en bog af Maria Marcus, hvor hun beskrev følgende oplevelse: Maria var ude i noget spiseforstyrrelse i sine unge dage.
    Når bageren havde lukket, kunne man dengang købe kager og wienerbrød i sådan en automat udenfor butikken. En aften fik Maria stor trang til at overspise noget kage, og trak en romkugle i automaten. Hun gik straks i gang med at fortære den, men opdagede efter den første store bid, at nogen havde skiftet kagen ud med - en lort forklædt som romkugle! Adr!
    Jeg har, siden jeg læste historien, haft problemer med at opfatte romkugler som uskyldige kager, og synes faktisk, det er lidt klamt, når de ligger i bagerdisken sammen med de andre varer.

    PS. Oplevelsen kurerede så vidt jeg husker Maria Marcus for hendes spiseforstyrrelse, så lort kan også være helbredende :-)

    SvarSlet
  16. Ej. I forvejen har man det lidt stramt med romkugler, ikke? Fordi ens (min) mor engang fortalte det der med, at romkulger bare er basket sammen af klamme rester fra gulvet. Nu har jeg definitivt slået op med den lille klistrede brune bolle!

    SvarSlet
  17. ahahhahaaaa....

    Min far sked engang under en bro i Berlin, hvor vi var på ferie... så skulle vi ud og spise bagefter, og bordet på restauranten havde udsigt til broen! så kunne vi sidde der og se min fars lort stikke op under broen mens vi spiste!

    Mit barn sked mig engang i hovedet da han var helt lille og jeg stod og tørrede hans numse... helt op i øjet og håret!

    Og så var der dengang på den franske campingplads, hvor der var de der toiletter som var et hul i jorden og så plads til fødderne... der lå engang en lort som gik hele vejen rundt om de to fodriste i et sirligt ottetal! den var GIGA!

    SvarSlet
  18. Katrine, jeg ved ikke hvorfor, men jeg vidste bare, du kunne komme med nogle lorte-guldkorn! Den pinlige, den vamle og den spektakulære.

    SvarSlet
  19. Maria, jeg er ret pjattet med din blog. Men kommentaren fra Marie fik mig til igen at tænke på, hvor meget jeg savner hendes blog (marienade) som jeg ikke længere kan læse. Marie, hvis du læser det her, vil du så ikke hjælpe mig derind? Hilsner, Ea

    SvarSlet
  20. Ea, jeg forstår dig så godt! Jeg savner den også. MARIE kan du se, hvad jeg siger? Vi vil have den lækre marienade tilbage!!!!

    SvarSlet
  21. Åh, hjælp, mand... Jeg bliver helt dårlig. Fantastiske lortehistorier!

    Det er lidt en lettelse at fortælle følgende historie, for jeg har været så flov over hvor ulækkert det var, at jeg ikke har sagt det til nogen, men samtidig er det også lidt sjovt, så det er en skam ikke at dele den:

    For nylig havde vi gæster til middag, og på et tidspunkt sent på aftenen var jeg blevet ganske bedugget - OG skidetrængende. Der var optaget på toilettet, så jeg gik ud i haven og sked bag en busk. Var ikke helt frisk i hovedet, så jeg havde hverken papir eller noget... Heldigvis var der ikke optaget på toilettet da jeg kom ind igen.
    Næste morgen vågnede jeg med dræber-tømmermænd, men hunden skulle jo fx lukkes ud osv, så jeg gik med hunden ud og nød et øjeblik solen og den friske luft. Dvs, det gjorde jeg lige præcis indtil jeg fik øje på hunden... Der stod og åd min lort fra aftenen før.

    Meget mærkeligt at jeg ikke brækkede mig.

    Kh
    Lene K

    SvarSlet
  22. HAHAHAHA hvor er du sej, at du bare skider bag en busk! Slikkede hunden dig i hovedet bagefter? Eller nogen andre? Åhhhh det er fanme bedre fredagsunderholdning end mit tv kan præstere!

    SvarSlet
  23. Ej, jeg troede at Marie bare havde lukket den så man skulle godkendes for at læse den - men hun er helt holdt op med at skrive blog? Øv øv og øv, Marie, begynd igen!

    SvarSlet
  24. Festival. Spanien. Toiletter med gigant-kø hver morgen. Sidst på ugen. Scenen er sat: vi havde udvalgt vores helt specielle lille bar, hvor vi gik hven hver formiddag inden strand og fik morgenmad og ikke mindst: brugte toilettet. Efter en hel uge var det blevet brugt så meget, at der ikke længere var noget bræt (slidt af?). Det var ekstremt lille, så hvis man ikke skulle sidde på det men bare sådan stå over det, måtte man arrangere sig sådan lidt skråt. Mega-tømmermands-mave. Tydelige stemmer af mange i kø ude på den anden side af dør. Muligvis stadig lidt fuld. Eksplosion. Svært at styre retning samtidig med at man ikke vil røre toilet uden bræt samtidig med (mislykket) forsøg på at kontrollere lyd ift ventende damer på den anden side af dør.
    Ramte væg!
    Måtte finde nyt stamsted dagen efter...

    SvarSlet
  25. Hihihihihihiii fantastiske lortehistorier :-D

    Var engang på en femdagsbådtur i Indonesien på noget, der ikke var en luksusliner. Eksempelvis var hullet i jorden et hul til havet.

    En dag lå vi for anker ud for en ø med fantastiske koraller, da jeg skulle levere min daglige pakke.

    På tidspunktet var nogle af mine rejsefæller ude at snorkle.

    Da lorten, der kunne ha' været årsag til navnet 'negerarm', rammer vandet, bliver det hurtigt klart, at strømmen går i retning af snorklende rejsefæller.

    Ikke ligefrem klovnefisk, der kom bobbende forbi den dag =)

    SvarSlet
  26. haha! jeg er altid god for en lortehistorie! Lort er sjovt og ækelt! :D

    Engang postede jeg et billede af min drengs lorteble på et internetforum og spurgte om de kunne gætte hvad det var... det lignede seriøst karrysovs og flere skrev også UHM lækkert... (jeg lagde ind imellem billeder af mad ind på det forum) og så blev de alle sammen pisse sure da jeg viste dem resten af billedet og det var en ble med indhold... hold nu kæft hvor var det egentlig også ondt!

    Lene K's historie er simpelthen så skæg! og minder mig om hvorfor jeg ALDRIG skal have en hund!! :D

    SvarSlet
  27. Mit indspark kommer, naturligvis, fra fødegangen.

    Da jordemoderen ved ankomst spurgte mig, om jeg ville have lavament proklamerede jeg stolt, at jeg allerede havde sendt Bob Marley på kanalrundfart tidligere på dagen.

    Big mistake.

    Husker med gru, da hun med hovedet mellem mine ben råbte ud i rummet: "Vi skal lige have skiftet underlaget her, vi har en nr. 2".

    SvarSlet
  28. Jeg sad på toilettet og skulle bummelumme. Jeg havde taget computeren med derud og skrev på fb med min kæreste - jeg var altså ikke helt koncentreret. Jeg blev færdig, tørrede mig og vendte mig om for at trække op - da jeg så så, at jeg havde skidt udover det kvarte af toiletbrættet. Jeg vendte min mås mod spejlet og så, at min højre balle var smurt ind i lort. Undrede mig, tænkte "hvorfor kunne jeg dog ikke mærke det?"

    Jeg hentede en karklud og ville vaske brættet. Da så jeg så, at der lå en ret stor lort nede på gulvet ved siden af toilettet! Det vil altså sige, jeg har drejet min mås så meget, at jeg har skidt forkert og samtidig ikke bemærket, at jeg sked på mig selv

    Jeg er glad for, jeg var alene hjemme!

    SvarSlet
  29. Ja altså en prut med sovs har jeg også præsteret. På cykel. På vej TIL byen. Godt at H&M var åbent og der var kundetoiletter lige ved siden af....

    Min anden lortehistorie er lidt længere og mærkeligere.
    Da jeg var stor teenager drillede jeg om min bror min lillesøster med en af hendes talefejl. Min lillesøster siger vildt maneg sorte ting og en af dem hun var kommet til at sige var: "jeg har engang spist en lort med hele majs" hvor hun faktisk baqre mente at hun havde SET en lort med hele majskerner i. Nåmmen min bror og mig optrådte med et malerisk narrativ a la "Og så tog du en bid af den sprøde lort og du kunne mærke dens smag brede sig på tungen. Majsen knasede dejligt mellem tænderne..." etc. Hun var først vildt irriteret på os men så så pludselig mærkelig ud i hovedet. Og så var det hun sagde "lad være jeg kan smage det. Jeg kan godt huske hvordan lort smager!" Det viste sig at vores sanselige fortælling havde bragt et ellers fortrængt barndomsminde op til overfladen. Et minde om dengang hun smagte på en hundelort. Hun kunne ret præcist beskrive smagen af hundelort som "sød, syrlig, krydret og meget stærk"

    SvarSlet
  30. Fru Brun10/30/2011

    Jeg bliver nødt til at være med her, selvom jeg allerede har kvalme af de andre historier.

    Er engang vågnet op fra en fest, med noget der lignede fint brun kartoffeltryk op og ned af ryggen på min hvide natkjole. Det viste sig at en venlig festdeltager havde lagt en lort i min seng. Jeg var åbenbart stiv nok til ikke at opdage den da jeg gik til køjs, og havde derfor ligget og rullet rundt på den hele natten.

    En anden gang cyklede jeg hjem af Godthåbsvej på Frederiksberg, da jeg blev ramt af virkelig akut tyndskid. Heldigvis var det lige ved Grøndals station, hvor der er lidt grøn bevoksning. Fandt om bag en busk, godt nok kun 2 meter fra vejsiden, men dog nogenlunde i skjul. Sked en kæmpemæssig pøl, der mest af alt lignede en kokage.
    Blev efterfølgende så svimmel, da jeg ville rejse mig op igen, at jeg mistede balancen og satte hele den ene klør fem ned i kokagen. Måtte cykle hjem med lortehånden viftende i luften, da jeg ikke kunne finde noget at tørre den af i. Fandt dog en lille supermarkedskvittering i lommen, som jeg kunne tørre nummi med, så jeg i det mindste slap for de værste striber i underbuksen. Ved helt ærligt ikke, om det havde været at foretrække bare at skide i bukserne.

    SvarSlet
  31. Jeg har kvalme - ved ikke helt om det er pg.a. emnet, eller fordi jeg har grint så meget at tårerne sprøjtede... Hold nu op, det er god underholdning! :) Flere lortehistorier, tak!

    SvarSlet