1. nov. 2011

Bitter ?

Læste lige artikel i mandags-politiken om hele Bitterfissen-polemikken, som jeg ikke rigtig kan få mit pis i kog over. Hun rammer slet ikke plet nok til min smag. Men det er da sjovt at læse om eksperter, der trækker skandinaviske linjer mellem bitre blogs, der prøver at gøre op med et poleret kvindebillede. Hvad jeg skal mene om, at min blog står listet under 'andre bitre blogs,' ved jeg ikke helt.
Jeg kender ærlig talt ingen polerede kvinder, der ikke tør indrømme deres fejl og mangler og som kun viser glansbilleder frem. Og jeg læser kun blogs skrevet af upolerede og beundringsværdigt ærlige eller bare spændende kvinder.
Kvinden med den polerede overflade er lige så uinteressant for mig som et glas lunkent vand, så jeg ser ingen grund til at koncentrere mig om hende på nogen som helst måde.
Jeg opfatter slet ikke Bitterfissens oprør så intelligent og målbevidst, at det kun skulle være rettet mod en bestemt kvindetype. 
Jeg opfatter heller ikke mig selv som bitter.
Men sådan er der jo så meget.


Læs selv:
 Forsiden og Anden sektion, forsiden

13 kommentarer:

  1. Jeg undrede mig også over at du stod listet som bitter. Betragter dig som meget mere nuanceret end det.

    SvarSlet
  2. Ja. Måske bliver ordet 'bitter' bare brugt på en temmelig flyvsk måde. Som en, der tør være ikke-poleret. Jeg kender bare ikke nogen, der ikke tør. Forskellen er bare at vi vender had og ironi mod os selv - ikke de andre. Begge dele er vel i og for sig temmelig ucharmerende, når alt kommer til alt. Tror jeg laver en poleret blog for at gå imod strømmen.

    SvarSlet
  3. Undrede mig også. Men tager gerne imod de ekstra besøgende. Håber bare ikke de forventer at vi skal blogge som Bethany?

    SvarSlet
  4. Upoleret er måske et bedre ord. Jeg ser dig bestemt heller ikke som bitter for at være bitter-blogger. Men du skriver råt for usødet og skidegodt... Måske er det derfor?
    Og så fordi du ikke er bange for at skrive frække ord, woop :)

    SvarSlet
  5. Eller at vores kommentatorer skal kommentere som hendes mestendels gør. Adfærdsvanskeligt og smådumt. Og ja - undrede mig også over, at du var en såkaldt bitter.

    SvarSlet
  6. Hov skygge - din kommentar hoppede ind mellem trix og svaret på den. Ja, bitter er måske lig med upoleret i den her sammenhæng. Men jeg synes bare vi er så utrolig mange upolerede, at det nærmere er mainstream, end det er et oprør mod noget poleret. Fedt at komme i Politiken, fordi man tør skrive pik HAHAHAHAHA! Og lige over på skriveskarphed.

    SvarSlet
  7. Du er vel kun bitter, hvis man sammenligner med Facebooks her-har-vi-det-SKØNT-cirkus. Men sejt at havne i Politiken!

    SvarSlet
  8. amarO: Ja i forhold til livet er ikke andet end: uhhhh nu er jeg snottet igen. SÅ nu har jeg lige løbet 700 km eller ØV, så er jeg hjemme med syg lillemus igen, snøft - så fremstår jeg nok lidt bitter i kanterne :-) Men så er vi mange bitre! Og vi er slet slet ikke del af en *Ny* retning.

    Tillykke med alt det gode, der kommer til den, der venter, i øvrigt.

    SvarSlet
  9. Åh nej. Lad os beholde vores egne kommentatorer. Tror til gengæld du har ret i en vis ironisk distance og tendens til bitterhed og selv og eget liv i vores skrivning. Men, det er vel netop dét, der gør os læsværdige: at vi selv står for skud?

    Er ihvertfald grumme glad for at havne i samme kolonne som dig.

    SvarSlet
  10. Du er da ikke bitter - du siger bare tingene uden omsvøb, samtidig med at du ikke sviner alt og alle til. Og så er du sjov! Og det er Trix også!! Modsat visse andre...

    SvarSlet
  11. "Jeg opfatter slet ikke Bitterfissens oprør så intelligent og målbevidst, at det kun skulle være rettet mod en bestemt kvindetype".

    Præcis!!

    Derfor er det også helt absurd i mine øjne, at BfB kan lave så stor en storm i et glas vand... men det er efter min mening fordi der er nogen der misforstår hende... eller intentionerne bag!

    Jeg ser dig ikke som bitter, hvis altså bitter er at sammenligne med BfB... faktisk ser jeg din blog som den blog jeg får flest gode følelser omkring :D
    Ærlig, sjov, bidende og god på en og samme tid!

    SvarSlet
  12. Jeg gad godt at være bitter. Bare for at komme i Politiken. Ingen problemer der....

    SvarSlet
  13. Jeg forstår faktisk slet ikke, hvorfor det er så interessant at der skal en artikel ud af det. Altså Bitterfissens svinere.

    Jeg synes det har været både sjovt og spot on, når hun har taget fat i ting, hvor der er åbenlyse problemer.

    Men at sidde bag en anonym profil og udelukkende svine andre, der bla. er modige nok til at skrive i eget navn og ansigt, er jo latterligt og en lille smule patetisk. Det tjener kun til formål at vække andres indre svinehund og endnu mere jantelov og det synes jeg faktisk slet ikke vi har brug for i det her land. Tværtimod.

    There, I said it.

    Men jeg synes heller ikke at intelligente hverdagsbetragtninger som fx her og hos Trix har noget med bitterhed at gøre. Men det er måske også fordi jeg ikke kender nogen af de polerede kvinder...

    Om ikke andet, så er det jo fedt at blive nævnt i Politiken! ;-)

    SvarSlet