29. nov. 2011

Klaus

Jeg har fået brev fra patientklagenævnet.
Der står en masse, jeg ikke forstår. Og noget, der ligner endnu flere løgne fra Klaus.
Jeg havde ellers glemt det, eller fortrængt det. Men brevet gav mig to hurtige lussinger og en ubærlig trang til hævn.
Jeg har lagt brevet langt væk, for at glemme igen.
Han-skal-fanme-ikke-dø-i-synden-tankerne er så forbandet opslidende.
Selvom jeg burde kæmpe - også for dem, det gik værre ud over end mig.

Han var så sød og rar og nobel, ham Klaus.
En ældre herre, der nærmest bukkede, når han gav hånd til mig og spurgte, hvordan det gik. Ja, jeg skal gøre mit bedste for, at du får det bedre, sagde han.
Når jeg sad der helt opsvulmet i hovede og svælg af den helårssnue, han frelste mig fra.
Med sine nåle i min nakke hver femte uge i fem år.
Det er svært at forklare, hvordan akupunktur virker, sagde han ved vores første møde.
Jeg var gravid med J.
Bomben faldt, da lille M var lige under et år.

Det var slet ikke akupunktur.
Det var binyrebarkhormon, han sprøjtede ind i alle os godtroende patienter, mens vi sad med ryggen til.
Jeg havde godt lagt mærke til, at det altid gjorde mere ondt i den ene side, men mine tanker havde ligesom ikke strejfet, at han mod mit vidende skulle stå og sprøjte et stof ind i min (til tider) gravide krop.

Der står i papirerne fra hans advokat, at han faktisk havde spurgt visse af sine patienter, om de ville deltage i et binyrebarkhormon-projekt. Men jeg var ikke en af dem, og der er slet ikke hold i mine anklager.
Så forstår jeg bare ikke, hvorfor han havde brug for at brænde alle journalerne.

14 kommentarer:

  1. Føj da, sikke en led stodder! Og så lyder det godt nok som et op-ad-bakke-projekt du har dér, hvis Patientklagenævnet siger, at Klaus ikke gjorde noget uden at spørge, mens det er lige præcis det, du hævder, at han gjorde.. Gør det slet ikke indtryk på Patienklagenævnet, at han brændte journalerne??

    SvarSlet
  2. Vi er rigtig, rigtig mange, der har klaget til patientklagenævnet, og det gør indtryk på dem. De havde bare videresendt svaret fra Klaus' advokat.
    Der er flere, der har beviselige bivirkninger af binyrebarkhormonen. Og ja, meget mærkelig mand, ham Dr. nål, som ekstrabladet så kækt døbte ham.

    SvarSlet
  3. Klaus er i øvrigt også meldt til politiet og gået under jorden.

    SvarSlet
  4. Klamt! Er det ikke ham fra Operation X?

    SvarSlet
  5. Jo, det var dem, der afslørede ham. Med skjult kamera.

    SvarSlet
  6. For satan en klam fætter. Jeg fortsår ikke hvad han fik ud af at fylde jer med binyrebarkhormon mod jeres vidende. Ved du hvad hans bevæggrunde var?

    SvarSlet
  7. Altså, det virker :-) Og han fik ry for at være den dygtigste akupunktur i mands minde. Og tjente en masse penge. Jeg betalte 500 kr. pr. gang.
    Jeg fatter det heller ikke. Han har været med til at få akupunktur udbredt som behandlingsform i Danmark og var uddannet læge. Men alt det var han åbenbart selv ligeglad med.

    SvarSlet
  8. Klaus skulle hænges hårdt i sine egne klunker! Hold kæft en hjelm. Man kan kun håbe, at nogen orker at følge sagen til dørs. Men jeg forstår godt, at du bare gerne vil videre. Det ændrer jo ikke ved mængderne af indsprøjtet hormon.

    SvarSlet
  9. Jeg ville ønske at jeg kunne sige det så godt som Siwne... men altså, "hold kæft en hjelm" er så præcist som det kan gøres.
    Håber du holder os opdaterede?

    SvarSlet
  10. HAHAHAHA Siwne din gamle havnearbejder. Jeg elsker når du snakker beskidt!

    Stopdetdog: Du er sød, men jeg tror egentlig ikke, der sker så meget mere. Jeg lider ikke umiddelbart last, og mine børn er ikke åbenlyst retarderede eller misdannede, så på den måde klarede jeg frisag. Det var egentlig meningen, vi skulle lægge fælles sag an, men den advokat, vi overvejede at hyre havde heller ikke rent mel i posen HAHAHAHA. Håber bare ikke han sprøjter videre derude i verden. So to speak. Politiet og sundhedsstyrelsen har bolden.

    SvarSlet
  11. Klaus er et røvhul!

    SvarSlet
  12. Det er jo vanvittigt... Er det sådan det fungerer? Eller ikke fungerer? Hvad med ham? Har han mistet sin autorisation? Er der nogen af de andre der har fået men af det? Og endeligt, der MÅ være en advokat derude der vil føre den probono?

    SvarSlet
  13. Binyrebarkhormon er ikke noget man leger med. Har selv fået det i min tidlige ungdom, og mine led har været autonome siden. Håber din tilstand ikke ligefrem er bundelendig.

    SvarSlet
  14. Man får lyst til at bruge hans røv som nålepude.. Og give ham hele skidtet tilbage igen..

    ÆV..

    SvarSlet