5. nov. 2011

Lotte-skisma



Det her billede ligner til forveksling et af mig og min lillesøster fra familiealbummet. Lottes kiksede hjelmhår - jeg tror, det var mig, der sad model til det.
Og somme tider, så blander hjelm-Lotte sig alt for meget med voksen-Maria.
Som i går, hvor jeg insisterede på at gå baglæns gennem Netto med en sølv-hårbøjle på, jeg fandt på et stativ. Det blev kun til et par skridt, for M og lille M syntes slet ikke, jeg var så skæg og nuttet, som jeg havde regnet med.
Skam dig Lotte.
Tidligere havde jeg siddet og skrevet seriøse artikler i højt tempo og lige klaret det og det og det. Tjek. Brillerne er klar, og se min voksne, stramme mund. Den signalerer, at du kan roligt tage mig alvorligt.
Senere igen græd jeg af grin, fordi J grinte så meget, at han hikkede, mens han sang Oppe i Norge, der boede en konge didldidldidldidldidldum Han havde en diller med titusind riller didldidldidldidldidldum Han havde en datter med titusind patter didldidldidldidldidldum. Jeg optog det endda og sendte det rundt til folk.
Ej, men Lotte, for fanden.
Sidst på dagen endte jeg med at sidde og læse en bog om eksistentialisme og Sartre.
Og se voksen-tv.
At tale om skitzo. Lotte-skisma.
Det værste er, at den frisure, jeg har nu, ikke er så langt fra den på billedet.

2 kommentarer:

  1. Beklager, Maria. Men det er altså MIG, der har siddet model til Lotte-bøgerne, sådan in general. Jeg ER Lotte ;-)

    SvarSlet
  2. Jf. http://www.rhoei.dk/line/wordpress/?p=965
    ;-)

    SvarSlet