7. nov. 2011

Sådan kommer man hurtigt ned på jorden

Jeg havde sådan en god fornemmelse, da jeg cyklede hjem fra arbejde i dag. Sådan veltilfreds, selv der i halvmørket. Lille M var klædt ud som afrikansk konge eller noget andet eksotisk, da jeg kom og hentede hende. Glimmerkalot og hele svineriet. Og hun var nuttet og glad. Vi holdt i hånden hele vejen hjem af Istedgade. Det gjorde mig ikke mindre veltilpas. Så købte vi kakao hos Abbas.
Hjemme i gården fandt vi J i toppen af klatretræet sammen med søde Iris.
M kom gående med en bambuspind, J havde sendt ham op efter. Den skulle han åbenbart bruge til at spille ninja-smart med.
Så stod jeg der i efterårets gyldne farver og kiggede på min lille datter og min fine søn, mens jeg havde den bedste arm, jeg kender om mine skuldre. Og følte mig fin og ren.
Mmmmmmm tænkte jeg og lyttede først henført senere småt anspændt til følgende samtale.
J: Tarzan jeg er Tarzan, der går med bleeeeee
I: Ej, voksne går altså ikke med ble
J: Joho voksenblefabrikken voksenblefabrikken voksenblefabrikken
I: Nå, ja. Min farmor arbejder på plejehjem og der var der en, der var 100 år
J: Du bruger da også ble, mor
Mig: Ja, hahaha (og så snakker vi ikke mere om det.) (Her kigger jeg nervøst hen på Iris' far)
J: Ja, sådan nogle små bleer, det gør du da mor. På tissekonen. (Her råber han. Jeg kigger væk )

Plaf. Der sprang den lille fine boble.

7 kommentarer:

  1. Han er sjov, ham Jesus!

    SvarSlet
  2. Nå. Jeg synes ellers godt, han kunne opføre sig lidt mere ydmygt og høfligt overfor jomfru Maria. Jeg er jo en helt ren og fin kvinde, der undfanger børn uden en mand og som helt sikkert ikke har menstruation og bruger ble. Sjov. Må jeg være fri!

    SvarSlet
  3. Ha ha ha....altså de kære afkom!!! Min 3 årlige Oscar og jeg havde følgende dialog på badeværelset i morges:
    O: Moar...det dér...det er dine bryster!!
    M: Ja, det er rigtigt nok...
    O: Ja...de er lissom grydelapper!!!

    PLAF...der sprang min fine lille boble!!
    :-) Malene

    SvarSlet
  4. hahahahahahahahaa...ååååååååååh....!!!

    SvarSlet
  5. Tak for et godt grin!
    Krydser stadig fingre for at mit yngel ikke får sagt noget tilsvarende.... :-)

    SvarSlet
  6. Han var i det mindste ikke fuld...
    Føler med dig..

    SvarSlet
  7. Min datter tegnede engang en tegning af undertegnede med hår på benene. Små stritter, der lignede hårene på et stikkelsbær. Pædagogerne i børnehaven fik en god griner på den dag.

    SvarSlet