30. nov. 2011

Skal jeg blive amish?

For det første vil jeg gerne gå med kyse.
For det andet bliver jeg aldrig nogensinde sej i den elektroniske tidsalder.

På den sidste uge har jeg formået:

* At spytte-råbe ud i lokalet:  Excel er en bitch
* At  give en praktikant to timer til at skrive en artikel, hvorefter jeg slettede den.
* At slette en kollegas dokument, fordi jeg skulle spille smart og noget med ctrl alt delete og endnu engang delete.

Og vi snakker OFFICEPAKKEN, for helgopis!

Jeg er heller ikke for alvor på facebook mere. Jeg prøver lidt engang i mellem som maskinmester, men jeg hader at være derinde. Jeg kan simpelthen ikke lide det. Der er reklamer og ligegyldigheder overalt.
Jeg får nærmest klaustrofobi.
Twitter. Jeg har da overvejet det et kort øjeblik, men for konkan da, jeg synes, mine ordudladninger fylder nok i forvejen.
Jeg GIDER ikke.

Jeg sad på et lokum på en café i weekenden og fik akut spat.
Af alle de varmluftsbudskaber og rend-mig-i-røven-sandheder, der hang på den sagesløse lokumsdør og som i det hele taget flyver mig om ørerne konstant.
Og så fik jeg lyst til at blive amish.
Eller bare flytte på landet.
Hvor tempoet i det mindste er langsommere.

Det er jo det, jeg siger.
Jeg er ved at blive gammel.

6 kommentarer:

  1. Hvis du lover at blogge pr. brevpost, må du for min skyld gerne gro amishskæg.

    SvarSlet
  2. Hvis Excel er en bitch sku' du prøve R.

    Det er en xtremnørdet kamp fra linie til linie, og når scriptet endelig virker, er jeg så stolt og lettet, at jeg danser hen af gangen med armene i vejret.

    Alle andre dage i ugen, visker lille stemme i mit øre, at jeg skulle være blevet gartner på Læsø, med eget fårehold jeg kunne karte uld af og strikke mig en kyse.
    Jeg ved ikke helt med Amish og deres THAU SHALL NOT TEACH SCIENCE.
    Måske kunne man starte sin egen langsomheds kult. Centreret om te og uldstriketøj?

    SvarSlet
  3. Yes, man får udleveret kyse, mælkejunge og forklæde, når man kommer til udkantsdanmark. Og i særlige tilfælde en lanterne og en Harrison Ford i ung udgave.

    SvarSlet
  4. Her hos os i den lille midtjyske landsby kører vi da stadig i hestevogn....!!!! Alle mine kyser er desværre til vask i dag, ellers forærede jeg dig gerne én. Bare sådan til opstart.
    Kh.Malene:-)

    SvarSlet
  5. Fornemmer jeg en snert sarkasme fra de land- damer? Fornemmer jeg, at I tror at jeg ser mig selv som sådan en smart bybo, der tror de går med kyse uj å æ land? Husk på, at I ikke har med en ægte bybo at gøre, men en molbo slash alsing, så a vej en masse om a bow å æ land do. Mojn mojn ha do mug i æ øjn. Ska vi neej å kedde totaaaaal å drrrreg nau bajrrrre, næj sinnegas do. Taj en toue mæ æ spridde mæ hans kresjan å mæ midde fyl æ lomme up mæ sugge siggerædde å lidt sprrrrud spil lidt jatsi å lidt kååård I ska bare mooo jæææ gååååd Skal I bruge flere beviser?

    SvarSlet
  6. Shit, jeg bor i sønderjylland - og jeg fattede ikke halvdelen af det der! Men er selvfølgelig heller ikke indfødt.
    Sarkasme? Noooo! ;) Men du skal helt klart tilbage til dine rødder i den gode jyske/alsiske muld for at slippe for excel, twitter og facebook. Ej, nu var jeg sarkastisk igen ;) (hvilket jeg ikke var før...eller...noget!)

    SvarSlet