10. nov. 2011

Taxa-tricks?

Hvorfor SKAL taxachauffører være så gustne?
Jeg er generelt rejse-nervøs. Jeg får tyndskid hvert tredje sekund af alle de ting, der jo kan gå galt og åbenbart flænse verden i småstykker.
Så måske stiller jeg også nogle pisse irriterende spørgsmål.
Men alligevel.
Der var dengang i Horsens:

M: Hvor lang tid tager den her tur?
T:  Det kommer an på, om vi lige skal nå at hygge os lidt også gnattegnattegnat hahahaha

Og så lige før.
Jeg skulle bestille en taxa fra lufthavnen i Aarhus. Jeg er også ude i hønsegod tid, jeg ved det. Det er til på tirsdag. (Jeg har allerede ondt i mavsen)

M: Hvad er fordelen ved at bestille en lufthavnstaxa i stedet for en almindelig taxa? Er det så helt vildt dyrt eller hvad?
T: Nej, det er bare, så du kan sove roligt, inden du skal ud og rejse
M: (Hvad? Kender du mig?)
T: Og så sender vi den flotteste fyr, vi overhovedet kan finde til dig gnattegnattegnat hahahaha
M: (Nej, det gør du så ikke. Delete. Jeg har ikke hørt det, du lige sagde)

Måske er det bare taxaen som rum, der indgyder til lummerheder.
I Sønderborg, hvor jeg kommer fra, nægter de mandlige taxachauffører at gå på arbejde, når der er damefrokost til Ringridning. Fordi de fulde damer med store hatte simpelthen er for nærgående.

Det kan være, det er den stragegi, jeg skal lægge. Simpelthen at lave mod-gustenheder.
'Hva´ så frække fyr', siger jeg næste gang, jeg træder ind i en taxa. Og så tager jeg ham let på låret, mens han lige trykker på de der vigtige knapper på taxameteret.

Nej, jeg gør det sædvanlige. Forholder mig utrolig taxa-høflig og small talker, selvom jeg ikke har lyst.
Indtil jeg finder på noget utidigt at snakke med chaufføren om, så han bliver hylet helt ud af sin gustenhed.

Forslag modtages.

6 kommentarer:

  1. Hvis du skal flyve til aarhus, kan du jo starte en samtale om, hvor skideirriterende det er at det lettere lufttryk i luften, får dine hæmorider til at poppe frem for fuld styrke? Den er jeg ret glad for. Eller starte en samtale om dit job som gynækolog eller slagter?

    SvarSlet
  2. Ja. Hvis jeg tør. Jeg er pissegod til at være utidig, men elendig til at lyve. Så siger jeg sikkert lige bagefter - ej det passer ikke HAHAHA, og så er jeg igen taberen. Men ok.Måske skal jeg se dit forslag som en udfordring. Skal du i så fald have beviser?

    SvarSlet
  3. Måske er det fordi jeg er rødhåret at de ikke tør komme med nogen tilnærmelser. Men jeg har ofte nogle pissehyggelige og interessante diskussioner med de taxichauffører jeg kører med her i Kbh. Sig dog når du bestiller at du vil køre med en kvinde eller en bøsse, da du ikke gider mænds evt. Lummerhedder.

    Mh Hannah

    SvarSlet
  4. For mig virker det ret godt at fortælle, at min storebror også kørte taxa engang, men stoppede, fordi han fik posttraumatisk stress efter flere overfald fra voldelige kunder. Det er desværre ikke engang løgn - og så har man ligesom flyttet chaufførens focus fra de lumre tanker.
    Ellers tror jeg også, at en detaljeret beskrivelse af dine problemer med ildelugtende udflåd eller stressdiarré vil tage gassen af ballonen så at sige. Spørg evt. efter noget at sidde på for at skåne bilsædet.
    Noget jeg selv gælder mig til at afprøve ved lejlighed er at være helt konkret på autist-måden (som Saga i Broen, hvis du ser den tv-serie). Mon ikke det kan afværge irriterende flirten og lummerheder?

    SvarSlet
  5. Hannah: Nå. Jeg troede alle mænd var ville efter de rødhårede kvinder. Jeg har altid selv drømt om at have rødt hår.

    Eva: Uha, gode forslag. Jeg er også ret vild med Saga. Menstruation er nok også godt. Har du en avis, jeg kan sidde på, jeg har simpelthen så kraftig menstruation, at jeg slet ikke kan styre det blod, der fosser ud af mig. Det lugter også lidt, skal jeg åbne et vindue? Ja. Tror jeg laver en lækker blanding af det hele.

    SvarSlet
  6. Ingen beviser, bare et indlæg om pinlig tavshed på jysk.

    SvarSlet