23. dec. 2011

Dillermedister

Voksne mennesker kan da ikke have ørepine på den der ynkelige måde, tænker du. Og de kalder da ikke et blogindlæg for dillermedister. Og slet ikke lillejuleaftensdag. 

Dillermedister og ørepine, det er lige mig. I går var jeg ved lægen. Hun sagde, der var julerødt derinde. Jeg manglede stadig flere julegaver. Ynkede mig i legekæden og købte gave til min nevø. Trillede tungt ned af Oehlenschlægergade med snottet dunkende i tindingerne for lige at finde den sidste fine ting til min søster. 

Oh skræk. 
Min pung var væk. 
En voksen tuder da ikke på den der wahhh-måde, tænker du. 
Meget vel. 
Jeg tudede heller ikke med tårer, men det var tudagtige lyde, der kom ud af min mund tilbage mod Legekæden, hvor min pung ikke var. 
Jeg lød vist også mest som en femårig, da jeg ringede til M og sagde 'Vej do wa, min pung er væææææææk.'
Det fik ham til at cykle op og ned af gader og stræder og lede efter mine efterladenskaber midt i sine egne julegaveindkøb. 

Bankdamen behandlede mig også som et barn og spærrede lynhurtigt mine kort. Og politimanden på stationen sagde til mig, at jeg måske skulle have været tidligere ude med mine julegaveindkøb, og han havde ikke fået pungen. Og måske jeg lige skulle tage hjem og komme mig lidt og tænke over, hvad der kunne være sket. 

Nu kender jeg jo mig selv, og det er aldrig spændende ting, der er sket. Tyve, der har afluret koder og den slags, som jeg først drømte mig hen til.
Den lillebitte røde motherfucker var bare hoppet ud af min lomme, og det havde jeg ikke hørt, fordi jeg er halvdøv på begge ører. 
Så kan den lære det, den lille bæ. 
Tina var lige ved at køre den over på Oehlenschlægergade, men forbarmede sig og ringede til mig.  

Bagefter var jeg helt svedig af at cykle først panikslagen, siden lettet rundt på Vesterbro. Jeg gav Tina en flaske vin og fem flødeboller. Jeg spiste selv tre til frokost og bagefter sov jeg til middag med savl på puden og det hele. 

Så blev det jul alligevel. 

Hav en god en. 

2 kommentarer:

  1. Åh, god jul til Tina! Og til dig.

    SvarSlet
  2. Årh, dit bette pjok da. God bedring! Venter spændt på, at du følger på op på det med dillermedisteren :-)
    God jul

    SvarSlet