4. dec. 2011

Evaluering

Hvordan jeg har klaret weekenden som mor, spørger du? Ja, det kommer vel an på øjnene, der ser.
På minus-siden var jeg nok ikke den fedeste mor at have med til juleklip på skolen i lørdags. Men det var M, der startede. Med at sidde og lave engle, der havde fødder som vinger og underlige ansigter fra ugeblade. Så lavede jeg en gris med tapetvinger. Til sidst kom J hen og sagde, at vi godt kunne droppe at skrive hans navn på vores ting. Med meget alvorlig mine.
Men jeg synes, vi skal have pluspoint for overhovedet at overleve tre timer på en skole med jul og lim og mennesker over det hele.

Vi fik i hvert fald gode point for at tage på skøjtebanen med J og søde Ida i går. De drønede rundt og rundt og rundt og skvattede 79 gange, men rejste sig op med det samme og susede videre.
Belønningen fik vi, da de på vej hjem stillede sig op lige bag en løber ved en fodgængerovergang og jokkede på stedet nøjagtig som ham.
"Hvad? (på walla-måden) vi leger bare kongens efterfølger," sagde de små dummernikser.

Men så måtte jeg trække følehornene til mig igen her til morgen, for da lavede jeg en brøler i vuggestuen. Lille M havde sit yndlingsjoggingtøj på i rødt velour og hjemmesyet af mormor. Hun så meget nuttet ud, men det var også lige stramt nok. Derfor syntes jeg åbenbart, det var i orden at sige:
”Kan du have det godt, mit lille nissekondom,” mens hun sad på skødet af en pædagog.
Jeg var ret hurtigt ude af stuen igen og var lige ved at glemme at tage de blå futter af.

Gud ja. Skal helt sikkert se, om jeg kan bruge ordet ’nissekondom’ i Wordfeud.
Mit brugernavn er i øvrigt MariaMaskinmester, hvis du vil have klø.


8 kommentarer:

  1. Jeg håber (fandme ?) at jeg render ind i forældre som dig når jeg engang får retten til at iføre mig lilla ble !

    SvarSlet
  2. Nissekondom? Fuck, man kalder ind i mellem sine børn nogle sære ting... Jeg ville sige pullegris til Alberte i går, men det lød som poole-fis i stedet - Og ingen af delene giver vel i virkeligheden mening.
    Jeg tør godt tage udfordringen op (men er også en anelse intimideret af dine sprogkundskaber - nissekondom) - Ses i wordfeud-
    land...

    SvarSlet
  3. Jeg synes at ordet pik-ansjos bliver brugt alt for lidt nu om dage....

    SvarSlet
  4. Gud ja, pikansjos. Eller pik-antilope. Min mor havde en gang en elev, der sagde pikhoi mæ salat å (udtales på sønderjysk) Det synes jeg også roligt, man kunne trække ind og gøre gængs i det danske sprog.

    SvarSlet
  5. Hahahaha!! Kommer også sommetider til at kalde mine unger mærkelige ting - som regel fordi jeg lægger ud med at ville sige et, men ændrer mening midt i udtalen, så det bliver et mærkeligt hybridord - ender dog ofte med at sige "bøsse" (nogen med en blanding af 'basse' og "søjde').

    SvarSlet
  6. Åh du er skøn!

    Jeg er ikke så opfindsom, men jeg kan godt engang imellem se, at pædagokkerne og de andre forældre i legestuen kigger underligt på mig når jeg kalder Max for en prutnumseskid... og det er sgu da ellers et ganske normalt kælenavn er det ikke?

    Pikhoveder SKAL da bestemt serveres med salat på for fremtiden!!

    SvarSlet
  7. Det er nok én, der har fået en god adventsgave!

    SvarSlet
  8. Jeg er sønderjyde og svigermor er også sønderjyde - men da hun engang løftede min lille datter op og grinende sagde: "Er du en lille fisse? Hva? Er du en lille fisse?" og kildede hende imens blev jeg altså noget stram i betrækket og kiggede forvirret over på manden, der også bare stod og grinte...

    Senere fandt jeg ud af at hun havde sagt "Bisse" - hun siger det stadig, og jeg skal stadig undertrykke en voldsom fnisen hver gang ordet bliver brugt.

    SvarSlet