1. dec. 2011

Julemagi

Kan I huske, da vi var børn?
Jeg husker december som en rød, varm og hyggelig tunnel, jeg gik igennem med sommerfugle i maven.

Det vil jeg så gerne give videre til mine børn.
Så vi pyntede op i går.
Hev det krøllede pynt op af en plastiktaske, der har stået på loftet siden sidste år.
J lavede nisselandskab i vindueskarmen. Det ser ud som om julemanden har brækket sig ud over det hele.
Min mor aka nisserne har givet ungerne hjemmesyede nissehuer, og det hele er bare så fint.

Og så kom 1. december.
J har glædet sig så meget.
Vi tændte kalenderlys, og han fik koppen med snemanden til sin the.
De åbnede kalendre.

Og så gik det ned af bakke. Lille M skreg nej nej til alt og gonkede sit hoved ind i væggen. J ville absolut have sine velour-stjernebukser på, selvom han ligner Peter AG, og de desuden var møgbeskidte. Ét skænderi med hver hånd.
Samtidig var jeg pissesur, fordi jeg glad viste M nogle støvler, jeg har bestilt på nettet, og så lignede han en, der havde set et vammelt monster. Han troede, jeg var ironisk og ville vise ham noget grimt.

J har allerede smidt sin nissehue væk, og det blev vi også lidt uvenner over.

HOHOHO

3 kommentarer:

  1. åh, den søde juletid...! Så kan det vel kun gå op af bakke igen??! Øhm...?!

    SvarSlet
  2. ohhh yearh!

    Vi har fået en lillebror... manglende søvn og fokus på sådan en lille størrelse lægger altså lidt en dæmper på det der helt store juleshow jeg havde tænkt mig!
    Idag skulle vi have hentet juwletræ og kørt med juwletog... jeg tror vi dropper det med en uge gammel baby og det her lortevejr!

    SvarSlet
  3. Tillykke Katrine! Pyt med kul, når man har en lillebitte baby. De dufter bedre end alverdens appelsiner, gran og kanel! KH M

    SvarSlet