23. dec. 2011

Kære læsere

Det er simpelthen ikke godt nok at spise jer af med dillermedister.
Og ynkelighedssylte.
Nix

Jeg spillede engang ukulele.

Forestil jer nu, at jeg spiller på dette yndefulde instrument med mit gigantiske, grønne filtplekter, mens jeg med indlevende stemme taler jer ind og ud af julestemningens grønne rødhed med relevante betragtninger:


* Hvorfor bliver man så lykkelig inden i, når man ser nogen bære et juletræ sammen? Jeg bliver i hvert fald helt rørt. Jeg så et par bære deres fine træ hjem. Han bar det meste og hun gik bagest og styrede let. Jeg fornemmede straks, at de var et lykkeligt par, der får sådan en gnidningsløs juleaften, vi andre kun tør drømme om.
Men når man nu tænker efter, kan det jo være at, lad os kalde dem Preben og Jeanette, er to kolleger, der virkelig hader hinanden, men som bare har vundet tjansen at hente et juletræ til det beskyttede værksted, de begge lægger så mange kræfter i at gøre til et rart sted? Måske har de engang kysset ude på depotet, og Jeanette var virkelig forelsket i Preben, men han var ikke til mere end dingdong, og det gjorde hende temmelig ked af det. Og hun har aldrig sluppet det helt, så det er tunge skridt hun træder der, bag ved ham, med et stikkende grantræ mellem dem.
Man kan jo aldrig helt vide, vel?

Plingpling, skifte greb, plingelingepling (Spiller her meget ivrigt og engageret)

* Jeg har lagt mærke til, at det ikke er på mode at frynse gavebåndet mere? Eller er jeg helt forkert på den? Jeg kan huske, vi fik sådan en dims, derhjemme, skidesmart, der lige kunne rive båndet i tusind bittesmå strimler. Så vidt jeg husker var det på mode samtidig med, at mange damer også bar deres opsatte hår i bittesmå frynser ud til alle sider. Det gør de heller ikke mere. Kan vi være enige om, at det er en ret skarp, antropologisk betragtning, jeg der kommer med? Det er simpelthen sammenfald mellem gavebånds- og hårmode.

PlingeplingeplingplingplingPLING (Spiller med lukkede øjne)

* Magien er nu punkteret fuldstændig, og J har forkyndt, at der hverken findes nisser eller julemænd.
Jo, det er til dels min skyld, fordi han opdagede, at det var hans klodsede mor, der lagde pakkerne ind til nisserne.
Men det er satme også Flemming Jensens skyld, den gamle fallerede nisse. Der var interview med ham i Ramasjang, hvor han gladeligt fortalte om dengang han spillede Lunte. J var hurtig til at opdage, at der også var voksne inde i de andre nisser fra Nissebanden.
Og nu bliver jeg nødt til at sige: HOLD KÆFT.
Hold kæft, Gemyse med din rædselsfulde falsk-hysteriske sangstemme, hold kæft Lunte med at være voksen-baby-nuttet på den der øretæveindbydende måde, HOLD PISSE MEGET KÆFT Puk med det der pattesnak og TYYYYYYKT.
Jeg vil ikke høre på det mere.
Jeg vil heller ikke se på reklamer med gamle-Puk og gamle-Lunte, der optræder hver dag i Rødovrecentret.
Det er ikke OK!

Plångplångplång (Aggresivt)

* Jeg glæder mig som et lille barn til at give J et nyt løbejul og en Yoda-bamse. Og til at danse om juletræ med små børnehænder i mine og børneøjne, der farer ned til gaverne under træet hele tiden. Og til at stoppe i tide, inden jeg bliver salme-tør i munden.
Jeg glæder mig sådan til at se lille M få sit dukkehus, som hendes farmor har arbejdet på i flere måneder.
Jeg glæder mig næsten allermest til vi stikker af til Sverige på onsdag og håber virkelig meget på en hvid nytårsaften i det røde træhus langt langt væk.

Plimmmmmelimmmmeeplimplimplimplimplimpliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiim (Følsomt)

Kan I have den bedste af alle jule!
Mange kram fra jeres Maskinmester


7 kommentarer:

  1. Oh suk. Et vådt juletjøs til dig, fordi du kan bære det.
    Tror jeg elsker dig lidt.

    Glædelig jul.

    /Line Løn

    SvarSlet
  2. En ganske særlig glædelig jul til dig og alle mér og jér i dit liv....tak fordi du skriver sådan en helt igennem mystisk og til tider lidt psykotisk blog - hvor er det befriende, men tanker der får lov til at myldre og ord der får lov til at leve deres eget liv. Og TAK fordi man altid får et smil på læben her hos dig.
    Glædelig jul og pisse meget godt nytår hos svensken!
    Knus Malene

    SvarSlet
  3. MEGA skarp antropologisk analyse! Seriøst. Og glædelig jul og blogrigt nytår!
    -Stine

    SvarSlet
  4. Er du også iført bastskørt?! (Og bare babser?)

    SvarSlet
  5. er det i dag det er jul?!

    Nå, men så god jul da!

    http://www.youtube.com/watch?v=NDU4Z_BBkTA&feature=player_embedded

    SvarSlet
  6. Arhmen bastskørt og babser, Mariaforfaen *kram*
    Og ørepine sådan rigtigt?

    Håber du er blevet frisk igen og har hft dig en dejlig juleaften med masser af gaver og sovs.

    Mit onde-søster-dimplom nåede frem med posten LIGE efter vi var taget afsted til jul med bror i Jylland. Jeg har stadig ikke helt samlet mod til at fortælle ham hvad han har været med til, men han kommer til min FØDSELSDAG nytårsaften, så skal jeg nok vise ham diplomet (når jeg har drukket ham fuld)

    SvarSlet
  7. Haha det er meget godt komponeret! Og jeg deler fuldstændig dine betragtninger omkring nissebanden...

    SvarSlet