14. jan. 2012

Kan man det?

Kan I huske dem, der glemte deres barn i bilen en hel sommerdag, så det døde? Alle himlede op om det. Og det var jo også en frygtelig historie. Men jeg har ikke så svært ved at forestille mig, at det kunne ske for mig. Måske i mindre dramatisk version.

Når jeg cykler ned af Istedgade med lille M om morgenen, stener jeg eller tænker på de ting, jeg skal i gang med, når jeg kommer ind på Kontoret. Det er absolut bedst, at hun ikke også stener. For så er hun helt stille, og jeg er bedst til at huske at dreje til højre, hvis hun siger en lille lyd. Heldigivis tror jeg, hun ville give meget mere lyd fra sig, hvis jeg glemte den lille lilla flyverdragtsklump bag på cyklen.

M mener også, at der MÅ være forældre, der har stået nede ved vuggestuen tidligt lørdag morgen. Eller i den mørke, stille skolegård. Men det tror jeg simpelthen ikke på. Hvis der er noget, jeg er god til at huske, så er det da mine fridage.

 Kan man virkelig komme til at stå der helt klar på sit arbejde lørdag morgen? Kan man overhovedet finde på at stille sit vækkeur fredag aften?

5 kommentarer:

  1. Dét kan man (jeg), og det har man (jeg) gjort.. :)
    Efter mere end en times transport med det offentlige. Små undrende tanker om hvor lidt folk der var med, og slet ikke nogle af de kendte ansigter, ankom jeg en morgen til jobbet, blot for at konstatere det var lørdag... Jeg nåede hjem og i seng, inden resten af familien vågnede og opdagede jeg havde været afsted...

    SvarSlet
    Svar
    1. Imponerende. Du må have følt dig lidt som Palle alene i verden. På en måde gad jeg godt prøve det!

      Slet
  2. Jeg gik engang i skole en lørdag morgen. Tror det var i 5. klasse. Spooky sted, sådan en øde skole, på en mørk vintermorgen.

    Jeg griber for øvrigt også mig selv jævnligt at tænke på det barn. Og på forældrene. Hvor er de nu? Er de sammen? Hvordan har de det? Faderen? Hvad med ham? Og så skal jeg slet slet ikke begynde at forestille mig barnet...i bilen...den morgen...puuuh, så græder jeg...

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh i femte klasse? Så har du nok ikke fortalt dine klassekammerater om det. Ja, jeg tænker også tit på dem, dem med barnet. Hvordan fanden lever man videre med det?

      Slet
  3. Anonym3/13/2013

    I'm now not certain where you are getting your information, however good topic. I needs to spend some time learning more or working out more. Thank you for great information I used to be in search of this info for my mission.
    hardwood floors installation

    Also visit my blog post :: installing hardwood floors

    SvarSlet