25. jan. 2012

Sig det ikke til kommunen

"Vil du have leverpostej på dine boller," hørte jeg mig selv råbe til J tværs gennem lejligheden i morges.

"Se, der ligger en gammel tissekone," sagde lille M forleden, og samlede noget plastik op fra fortovet.

En anden dag var hun med B (Det hedder faren nu) på biblo, og så stod han der og afleverede bøger ved maskinen, mens hun begyndte at hviske "Stor pik" "Stor pik" "Stor pik". Han kunne naturligvis ikke lade være med at trække på smilebåndet, og det er jo som bekendt det samme som at træde på speederen, når det gælder de små freaks.
"Stor pik" "Stor pik" "Stor pik" "Stor pik" "Stor pik" "Stor pik", råbte hun ud over hele det stille bibliotek, og nu trak faren ikke helt så meget på smilebåndet. 

Det her var blot et lille udsnit af vores konversationer. Jeg håber virkelig ikke, kommunen aflytter os, for så er der nul børn til os lige om lidt. I mellemtiden gnækker vi voksne sagte, mens vi hanker op i røvservietter, lortebleer, indkøbsposer, stegepander og os selv.

8 kommentarer:

  1. Ha ha! Altså det med pikke og tissekone snak kender jeg kun alt for godt...Oscar er næsten 4 og er en af foregangs mændene i børnehaven når det gælder bandeord! Så leger de inde i dukkekrogen, for så kan se voksne ikke høre dem...og så starter vi ellers...
    Pisse-lorte-gammel bessefar-pissemand-for helvede- for satan-numselort-røv adder lort-bussemands lort...

    Og jeg har skam mange flere! Og vi kan bare ikke få den lømmel til at stoppe...garanteret han blir sådan en rod når han blir større...lidt ligesom ham dér Orla Frøsnapper!!!

    Kh. Malene

    SvarSlet
  2. Orla Frøsnapper er jo også en fin fyr. Stik Oscar nogle strækbukser, så han langsomt kan vænne sig til rollen! Hos os med en to-årig er vi egentlig stadig på hundelort- og prutstadiet. Tror faktisk, at hun stadig tror, at PIK betyder fisk. Men det bliver hun forhåbentlig ikke ved med at tro.

    SvarSlet
  3. godt min store dreng får franner i stedet for boller... det er ikke så slemt at råbe "vil du have læbbedej (ja, leverpostej ikke ;-) ) på franneren"?

    SvarSlet
    Svar
    1. HAHA læbbedej, det vil jeg til at kalde det og så skyde skylden på min mindste.

      Slet
  4. Min bror kunne ikke sige leverpostej da han var lille... og så har det hængt ved siden...

    SvarSlet
  5. Røvserviet er da et utrolig frastødende ord.

    Det er ligesom om lokumspapir og dets brug associeres til mad på den måde. På samme måde som at flæskeroulade bare lyder klammo, selvom rullepølse smager fråderen, man skal bare ikke sammenligne det med kage rullet med marmelade.

    SvarSlet
    Svar
    1. Man bliver bare så utrolig lavpraktisk og upoetisk ved et puslebord....Nååå nu fatter jeg det, du tror, vi kalder lokumspapir røvserivet hahahahah! Ej, ja det er lidt klamt. Det er de der vamle engangsklude, der har fået det fine ord..

      Slet
  6. Sprutter af grin. "at træde på speederen". Åh ja lige præcis:oD

    SvarSlet