8. jan. 2012

Vil du hjælpe mig?

Jeg har været i Berlin tre gange. En gang med universitetet. Vi så på arkitektur. Jeg husker Einstein Turm som det fineste på turen. En gang med fire gymnasieveninder. Vi blev næsten smidt af en indisk restaurant, fordi vi var fulde og snakkede beskidt. Jeg tissede i bukserne af grin på vej hjem.
Og sidste år med to andre veninder. Vi lagde planer for vores liv og evaluerede verden.

Men jeg har ikke været i Berlin med M. Det skal jeg nu, for jeg har givet ham en tur i fødselsdagsgave.
Tænk. Tre dage bare sammen med ham. Uden afbrydelser. Det bliver sært og skønt.

Og nu har jeg brug for din hjælp. Jeg vil gerne finde et hotel, der ligger godt. Ikke er trist på Scandic-måden, men heller ikke har sengetøj af guld og sneglespor.
Jeg bliver rundtosset, når jeg leder på nettet.

Måske har du prøvet et godt ?


13 kommentarer:

  1. http://www.nest-apartments.de/txp/de/1_start

    Her boede min kæreste og jeg mellem jul og nytår. Det er ikke et hotel, men en opgang med små lejligheder. Det var rigtig fint og har en fantastisk beliggenhed, hvis man er til hyggelige cafeer og tøjbutikker. (Man skal lige sørge for at bestille sengetøj, håndklæder og slutrengøring, med mindre man selv gider rode med det)

    SvarSlet
  2. Eftersom jeg selv bor i Berlin, er hotellerne i byen ikke det jeg har gjort mig mest i. Men for mig er noget af det allervigtigste altid beliggenheden.

    Nu har du selv været i Berlin en del gange, og kender måske godt selv nogle hyggelige kvarterer, men hvis ikke, vil jeg da lige kaste en lille anbefaling efter de østlige dele af byen: Prenzlauer Berg, Friedrichshain og selvfølgelig Kreuzberg aka Prenzel Berg, X-Berg og F-hain på "berlinsk".

    God fornøjelse i hvert fald - Berlin er en fantastisk by!

    SvarSlet
  3. http://www.weloveberlin.dk/ - Lejlighed i Berlins bedste område. Fedt kærestested. Fede, billige, sjove restauranter og barer. Gå-afstand til centrum.

    SvarSlet
  4. Tak alle tre
    jeg vil straks tjekke links

    Rikke: tak for tips Jeg har været der ja, men så kort tid, og jeg føler slet ikke, jeg kender Berlin ordentligt Så tips modtages med kyshånd!

    SvarSlet
  5. Fedt, jeg går i tænkeboks og ryster lidt insider tips ud af ærmet. Hvilken årstid skal I afsted?

    SvarSlet
  6. Slut april og tak - det er sødt af dig!

    SvarSlet
  7. http://maps.google.dk/maps/place?q=Hotel+Motel+One+Berlin+Ku'Damm&cid=7733571281331415614
    billigt og central og enkelt på en minimalistisk måde

    SvarSlet
  8. Anonym1/09/2012

    http://www.berolina-charlottenburg.de/
    Ganske fint hotel og også (så vidt en ikke-berliner ved) centralt.
    God tur, det lyder skønt!
    -Stine

    SvarSlet
  9. Skal det være et hotel? Vi boede i den fineste lille lejlighed i en Bauhaus-bebyggelse i Prenzlauer Berg. Det var ikke vanvittig dyrt og området er supercentralt og fantastisk. Kører man i bil derned, kan man parkere gratis lige ved lejligheden. Jeg længes stadig derned 5 md. efter. Se mere: http://www.berlinerhybel.dk/

    SvarSlet
  10. Anonym1/09/2012

    Hotel Artim, Fuggerstrasse - det var fint for mig og jeg besøger det igen i april. Fantastisk italiensk restaurant i samme gade.

    SvarSlet
  11. Tusind tusind tak for jeres hjælp. Susling: nej, det behøver ikke at være et hotel, har faktisk boet i lejligheder de andre gange, men hos venners venner. Jeg havde ikke lige tænkt på, at det var en betalelig mulighed. Jeg er ret hooked på din berlinerhybel lige nu, men de andre forslag er også alle rigtig gode. Det er så meget sjovere at lede, når man får lidt hjælp! I er søde!

    SvarSlet
  12. Anonym1/10/2012

    Hej, jeg har boet på Hotel Auberge http://www.hotel-auberge.de/
    Ligger super centralt, tæt på Kurfürstendamm og er et rigtig hyggeligt hotel.

    Heidi

    SvarSlet
  13. Super fedt indlæg, jeg er blevet trofast læser på din blog :-D

    Hvis du mangler en lækker leje lejlighed i København, så tjek op for http://www.lejlighed-i-kbh.dk

    SvarSlet