20. feb. 2012

Enebarn

Vi har haft enebarn her i weekenden. J var på fætter-ferie hos sin mormor og morfar. Lille M ville også med. 'Du skal blive hjemme hos os og være enebarn,' sagde jeg til hende.
'Det skal du glæde dig til. Det er vildt fedt at være enebarn, sagde' J til sin hengivne lillesøster.

 Alle de mellemrum, der er når man kun har et barn. Det er jo pærelet og glider i olie.
Vi har også fået et mere fyldigt billede af hendes lille hysserøde verden, der ellers mest drukner i 'ja, og så var I jo børnene, der legede sammen, mens vi ordnede en masse vigtige ting.'

Alt er hysserødt. Balletskørt, balletsko. Mig ELSKER hysserødt, siger hun. Jeg har aldrig kunnet fordrage lyserødt, så det er ikke mig, hun har det fra.
'Nej, du må ikke drikke af din hysserøde potte. Nej, du må ikke vaske bordet i rødbede, så det bliver hysserødt.'
Jesus.

Lørdag morgen vågnede vi ved, at hun råbte:
'Mig ha' noget piiiiiiiiiiiiiiiiiiik'
Eller det viste sig at være slik, hun ville have.
Meget underlig verden.
Gad vide, hvad hun får lusket sig til, når hun ikke er enebarn, og vi ikke lige kigger.

I går spurgte jeg, om hun savnede J.
'Ja. Mig elsker ham, ' sagde hun.

Det gør jeg også, så meget, at mine tarme er på vej op gennem halsen.
Så tilgiv mig mit hysserøde børneindlæg.
Nu vil jeg spæne ned til toget og kramme livet ud af ham.

4 kommentarer:

  1. og han vil ELSKE dig for det!! Eller not... ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må ikke engang kysse ham farvel i klasselokalet længer. Øv. Men jeg kan nu godt forstå ham.

      Slet
  2. Svar
    1. Tak fordi, du også kan se nuttetheden i mine børn. Eller det bilder jeg mig ind. Det er sgu svært nogle gange ikke at råbe op om, hvor vild man er med dem.

      Slet