15. feb. 2012

Skrald

Min kæreste er en dvæler. Sådan en, der kan forsvinde i ting. I sommer byggede han en plantekasse og plantede tomater og bønner i den. De skulle jo vandes og nusses og høstes og blablabla. Alle de minutter, J og jeg har stået og trippet på vej ud af gården og ud i verden. Vi er nemlig trippere. Vi skal videre. Vi har ikke tid til alt det langsomme.

Han roder også i skrald. I storskrald.  Han skal altid lige forbi skralderummet, mens vi andre tripper eller laver noget helt andet.
Når jeg kigger ind i gårdens storskralderum ser jeg kun fy-for-satan-en-klam-madras og føj-for-helvede-ved-tanken-om-at-tage-andres-gamle-frotté-morgenkåbe-på.
Han kommer slæbende med gamle gulnede bøger, højttalere så store som et hus og en blender, der STADIG ikke virker, selvom han har brugt en hel dag på at skille den ad og samle den igen.

Men han finder også guld.
Engang faldt min bagagebærer af, og det var ikke smart, når der var en barnestol på, og så fandt han lige vupti en ny i storskrald som han monterede i en håndevending.
Han har også fundet en rigtig fin cykel til J.
Og forleden kom han gående med en citruspresser og et triumferende drag om munden.
Nu har vi købt 50 kg appelsiner og starter hver dag med friskpresset juice.
Jeg vidste slet ikke, at jeg altid havde ønsket mig sådan en.
Jeg vidste heller ikke, at jeg kunne elske en ting så meget.

Som belønning for hans fund har jeg besluttet mig for (næsten) at holde kæft. Fra nu af. Og lade ham dvæle og være grundig og rode i skrald alt det, han vil.
Man ved jo ikke, hvilken lille skat, han finder næste gang.




5 kommentarer:

  1. Storskrald, jeg elsker det!

    SvarSlet
  2. Måske skal jeg tage et kursus og lære at lede rigtig. Jeg synes mest det er lidt klamt.

    SvarSlet
  3. Du er fantastisk Maria....et mere ærligt (og skide sjovt) menneske findes næppe på Guds grønne jord:-)
    Så TAK fordi du blogger....i love it...and i love you too a little bit:-)
    Kh. Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du bare sød, Malene. Jeg bliver helt rød i hovedet!

      Slet
  4. Åh Maria... Jeg tror jeg er en blanding af jer to! Storskrald, containere med ting osv. er absolut også min ting. Engang jeg arbejde på en restaurant, var der et "byttested" ude ved skraldet... Et sted hvor man kunne stille ting man ikke ville have mere, men som stadig fungerede. Det var fedt!
    Til gengæld tripper jeg også hvis jeg skal vente på andre... Demonstrativt stiller jeg mig ud på gangen, for at signalere "ØH JEG VENTER ALTSÅ?!".

    SvarSlet