24. feb. 2012

Torskerogn

Torskerogn. Den Store Torsks alt for mange små torskebabyer. Afkom af El Torsko. Jeg har leveret et par torskeæg denne uge. Ét alene og et i tæt samarbejde med B. Jeg bliver nødt til at udgyde dem her, før jeg kan slappe af og holde weekend. Hvis du har et par torskerognsmadder, du lige skal have serveret, inden afslapning, er du mere end utrolig velkommen til at føje til fadet.

Torskeæg 1
Vi har sådan en P-licens, så vi allernådigst slipper med at betale kun lidt for at parkere direktørbilen, der hvor vi bor (!). I sidste uge kom B hovedrystende hjem og viste mig en bøde, som P-vagten havde sat 20 cm fra licensen i forruden. Er de retarderede, sagde vi og lo og klagede til kommunen.Vi fortalte historien vidt og bredt og grinede hånligt af de blå mænd og damers tunnelsyn.
I onsdags sad der en bøde igen.
15 cm fra licensen.
Røvhulller sagde vi. Hvad fanden foregår der?
Tjek lige udløbsdatoen på licensen, sagde B.
Der stod 08-02-12.
Det er jo fordi, de plejer at sende os et varselsbrev, inden det udløber, sagde vi harmdirrende til hinanden.
Brevet lå i en bunke på skrivebordet, sagde B stille lidt senere på aftenen. Således blev de sidste knogler knækket på vore afkræftede konti.

Torskeæg 2
Jeg har løbet på løbebånd. Løbet og løbet. Jeg kunne ikke løbe ude pga. Kællingen Astma. Men så skulle jeg alligevel lige prøve tirsdag. For i morgen står min generalprøve. Jeg skal løbe 20 km.udendørs og  i selskab med min lærerinde.
Det skal nok gå, tænkte jeg. Jeg har jo immervæk løbet 16 km. på løbebånd. Med stigning.
Hvorfor er der ingen, der har fortalt, at 16 km på løbebånd svarer til 2,5 i den virkelige verden?
Jeg fik ondt i mine lægge og følte mig i virkelig dårlig form allerede ved Carlsberg.
På Valby Bakke faldt jeg så lang, jeg var.
Min fod sad fast i en elastik nederst på buksebenet.
Jeg fik hudafskrabninger på hænderne og sad bagefter og råbte ekstremt højt og grinede endnu højere til en forbipasserende. Faldent fjols med høretelefoner i.
Det er så dejligt at tænke på, at alle mine løbebåndskræfter måske er spildte. Hvis jeg er heldig kan jeg måske gennemføre DHL-femkilometeren til september.
Halvmaraton d. 15. april står og gnækker af mig i kulissen.
Jeg kan mærke det.






12 kommentarer:

  1. Men i dag skinner solen og luften er mild, jeg ved, du kan klare din generalprøve i morgen - måske bliver de sidste par km. ikke en dans på roser, men det er vel også i orden. Du er sej. Mega. God tur, ven!

    SvarSlet
  2. Synes fandeme det er flot, alligevel!! Jeg kan løbe en halv kilometer, før jeg er klar til at blive smidt i en jernlunge.
    Du skal nok blive klar til den ½-maraton, and you're gonna kill it!!

    SvarSlet
  3. Kan I to ikke cykle ved siden af mig og komme med den slags tilråb, når jeg kravler rundt et sted på Amar i morgen? Med lærerinden, der løber en halvmaraton hver weekend! Hver weekend! Hun må være gal.

    SvarSlet
  4. Jeg skal også løbe halvmarathon 15. april, lur mig om ikke det er det samme løb? ;)
    Jeg har det dog lige omvendt, blev forvist fra fortov til løbebånd under frostens raseren, og pludselig blev mine 12-15 km løbeture erstattet med 2 eller 5 km... Hvorfor havde ingen fortalt mig hvor rocker-kedeligt det løbebånd er?! Jeg bukker mig i støvet for at du kan løbe så langt på løbebånd... Min strategi blev hævn med spinning, og slog så min 5'er-tid så snart jeg kunne komme udendørs igen :p

    SvarSlet
  5. Synes du lyder temmelig hard core. Med spinning og tider på fem km. Jeg prøvede spinning en gang. Jeg var meget tæt på at kaste op bagefter. Vil du ikke være min hare? Spartaløbet?

    SvarSlet
  6. Haha, se, her kommer min uerfarenhed pinligt til udtryk... Hvad f** er en hare?! ;-)

    Spinning er genial pulstræning, men det er vist nok bedst hvis man undlader at kaste op bagefter, har jeg hørt...

    SvarSlet
    Svar
    1. Nå, men det kan også være mig, der mikser begreber. Er en hare ikke sådan en, der løber foran, så hundene har noget at spæne efter so to speak?

      Slet
    2. Åh, sådan en. Jo, det hedder da vist en hare! Jeg forventer at have et par tusind harer foran mig ;)

      Slet
  7. Undskyld - jeg kan altså ikke lade være med at grine. Undskyld, undskyld, undskyld - og det er slet ikke sjovt, jeg ved det..

    SvarSlet
  8. Du må gerne grine Marianne Jeg ved ikke, hvad du griner af Men jeg grinte selv utrolig meget af både p bøder og mit smukke fald og høje råb på Valby Bakke!

    SvarSlet
  9. Torskerognmedremouladeoverskæg2/24/2012

    Jeg hepper på dig og løber gerne foran dig i et par stramme torskebukser!

    Køs

    SvarSlet