17. mar. 2012

Helge

Detpet varpar Helgpelgepe, derper lærpærtepe ospos PP-Sprogprog.

Han blev vores dansk- og klasselærer i ottende, og først syntes vi, han var sej. For han havde et stoflommetørklæde med en lille Lacoste-krokodille syet på for at gøre nar af mærkevarefanatisme.
Men så var det, at han begyndte at sende os på skolebiblioteket for at liste Jyske Vestkysten op under vores teenagetrøje, så han kunne læse den, mens vi lavede den ene lamme kommaøvelse efter den anden. Sommetider sendte han os også hjem til sin kone Ruth efter madpakken, han havde glemt. 'Hils min lille humlebi,' sagde hun til os.
Helge sad i byrådet for Venstre.
Det var tydeligt, at lærergerningen var et nødvendigt onde.

Takpak forpor stortport setpet ingpingenpentingping, Helgpelgepe.

11 kommentarer:

  1. Pyh, godt at du blev skarp til både dansk og kommaer og begyndte at blogge, og ikke bare tænkte " Hey, det er en fed avis, den vil jeg også læse!"

    SvarSlet
  2. Ja, og at jeg ikke bare begyndte at tale P-sprog hele tiden, for så ville jeg nok være utrolig ensom lige nu!

    SvarSlet
  3. Anonym3/17/2012

    Maria - godt jeg fandt dig! Æv blot at jeg ikke nåede at være med i skavank-runden.
    Den tager du op en anden god gang - håber jeg.
    Maskinrum er fra nu af bedre en Familiejournalen :-)
    Jeanette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Det tager jeg som et stort kompliment.

      Slet
  4. jeg havde så en dansklærer der lærte os tommelfinger-tricket... du ved, det der hvor man tager tommelfingeren af... og han gik i termovest og træsko, dog med hælkappe... SÅ meget bonderøv var han trods alt ikke. Nåh ja... og han kunne fortælle os en historie om hvordan han havde tæsket en fyr der havde sparket til den eneste lygtepæl der var der hvor han boede, så den gik ud... det skulle sådan en ung fyr da lige prøve på! så han fik et lag tærsk!
    Så gik han hen og fik mavesår...
    Så fik vi en lærer som vi 4 gange fik til at stave et ord for os i diktat!
    Det var egentlig vildt at det kunne lade sig gøre hele fire gange!

    SvarSlet
    Svar
    1. Man burde skrive en bog om folkeskolens uhyggeligheder. For en ting er mærkelige lærere. Men hvis jeg begynder at remse op, hvad VI gjorde mod DEM, så bliver det uhyggeligt. Jeg prøver at fortrænge.

      Slet
    2. vi var rene djævle... seriøst onde... jeg ville ønske nogen havde banket os engang imellem!

      Slet
  5. Jeg synes det er sejt med et nyt sprog... Men måske ikke helt så lærerigt at sjoske hjem til lærerens kone efter fire halve med leverpostej.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej eller smugle lorteavisen ud fra biblos læseplads. Han var en mærkelig lille humlebi.

      Slet
  6. ham dansklæreren jeg havde prøvede også at lære os røversprog... rorøvoverorsospoprorogog, men det kunne jeg allerede...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellers meget sejt røversprog....

      Slet