26. mar. 2012

PS

1) Hvor emsig er man, hvis en person siger, at Perch's thehandel udtales Pærsch og man bare ved, at det er forkert, men man har ingen beviser, og så ringer man til Perch og spørger, hvordan det udtales (og får ret)?

2) Findes de der speltmødre, alle hadefuldt og konstant snakker om, i virkeligheden? Dem der kun tænker på deres børns tarv, på hjemmebag, på strik og økologi og i hvert fald ikke på sex ? Dem der sætter åndssvagt høje standarder for MODERSKABET. Jeg kender personligt ikke en eneste og har aldrig mødt en.
Og hvis de findes, kan vi andre så ikke snart være ligeglade?

25 kommentarer:

  1. 2) De findes i min familie. Svært at være helt ligeglad, når man skal spindes med ind i deres parabenfri angstneuroser.

    SvarSlet
  2. Ja ok Så skrev jeg jo selv om et eksempel forleden Men hende du kender, levner hun slet ikke lidt plads til sig selv og sine drømme? Det er den kvindetype jeg har svært ved at se for mig.

    SvarSlet
  3. Man kan i hvert fald blive enig med sig selv om at de ikke findes.
    I sidste ende er de jo blot et selvbedrag...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg faldt over denne fantastiske blog, da jeg Googlede udtale og Perch's efter at være blevet korrigeret af veninde (som så viste sig at have taget fejl), da jeg foreslog en veninde at tage en 5'o'clock tea. Betalte iøvrigt 195 kroner for en kande the, en scone og to kager, som var så små, at selv beboerne i min datters dukkehus ville være blevet skuffede...

      Slet
  4. Jeg har i hvert fald set en i fjerneren. En phd'er, som havde læst en afhandling om stresshormoner ophobet i børns kroppe forårsaget af institutionslivet. Så holdt hun op med at arbejde.

    SvarSlet
    Svar
    1. vi la'r billedet stå i et par minutter.....

      Slet
    2. Det synes jeg altså på en måde er ret sejt. Det er da en handlekraftig beslutning.

      Slet
  5. Anonym3/26/2012

    Er det i grunden god skik at rette folk, der udtaler ord forkert. STIIIK (steak), pøgøt (pegeout), osv. Jeg tænker tit på det. Men gør det ikke. Det sjove er at DE (læs: det er kolleger) kan finde på at rette folk der siger STEAK.... Hm.
    Hilsen Jeanette

    SvarSlet
  6. Hvordan udtales det så?

    SvarSlet
    Svar
    1. Stæjk. Ligesom ordet Break udtales Bræjk.
      I Australien vil man nok nærmere sige Starjk. Men sådan er dialekt jo så forskellig.

      Slet
    2. Jaja, steak er jeg med på. Det var nu tehandlen der jeg mente.

      Slet
    3. Pærk Med harkehårdt k ikke Pærschhhh jo! Savner apropos the wohlenberg i Sønderborg Kender du den?

      Slet
    4. Jada! I mine yngre dage boede jeg på Perlegade - lige der på hjørnet til Jernbanegade i det gule hus med sådan en rund karnap-thingy. Så Wohlenberg var jo praktisk taget naboen.

      Slet
    5. Jamen er du da vokset op i Sønderborg og kender vi i så fald hinanden? Jeg har da mødt min del Lener i min opvækst.....

      Slet
    6. Nej, jeg flyttede til Sønderborg i '97 og flyttede igen i '01 i forbindelse med noget uddannelse. Jeg er born and bred østjyje.

      Slet
  7. 1) Ret emsig, men jeg er glad for opklaringen.
    2) Du kender vist én omend lidt perifert - men jeg har mistanke om, at bekendtskabet intensiveres om få uger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja. Gud bevare Danmark, som man siger. Og man siger jo heller ikke at harsche, når det hedder at harke vel?

      Slet
  8. 1. skal man ikke engang imellem være lidt emsig? er der nu noget galt i det? Man kunne vel også kalde det passioneret? (se, det havde man gjort, hvis det var en mand og et instrument, her var tale om) - well, måske er det bare fordi jeg er ligesådan?!

    2. Måske findes de. I don't know. I don't care. Det må de selv ligge og rode med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lad os kalde det passioneret. Det lyder virkelig meget bedre. Og ja, det må de selv rode med. De har så åbenbart bare en tendens til at missonere. I følge dem, der kender dem. Spelt. Den nye religion.

      Slet
  9. 1. De skal rettes skal de! Pisse ligeglad om de bliver sure - så kunne de bare tale ordenligt. Jeg hedder sguda heller ikke zenia vel?
    2. OOOhhh de findes! Og fortæller glædeligt os barnløse der bor på den anden side af jorden at Fakta har müsli fra urtekram på udsalg og det er så ærgeligt at dadlerne ikke er helt øko.
    Så der! Kan man være ligeglad? Sgu da ikke når de står der med deres bebrejdende blikke og siger 'eeeiiijjj, du putter da ikke karamel i din kaffe?' - nåh! Så put spelt i for helvede!
    Og her er i øvrigt en udlænding der bager boller af vallen fra den hjemmelavede ricotta og pandekager af spelt http://ivynest.blogspot.com.au/2012/03/weekending.html
    Hende gider jeg ikke læse længere...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for opsang gange to. Jeg elsker opsange. Hældte du så ikke en liter karamel i kaffen?

      Slet
    2. Jeg gik ned i det lokale supermarked og købte en neongul karamel til at hælde på is. Den står på mit skrivebord og bliver hældt i kaffen når hun går forbi. Det smager faktisk OK...

      Slet
  10. Jeg lollede lige. Over det der med Pærks. Det er lige præcis derfor jeg ikke gider selskabsquizzer. Fordi jeg STRAKS skal google og ringe til en vinde og VERIFICERE min sandhed, når der opstår tvivl om svaret.

    Speltmødre? This is awkward. Er det ikke noget med, at dem, der ignorerer deres eksistens, selv er dem, som er det?

    Din tur til at lolle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo det kan sgu da godt være Men jeg ignorerer dem heller ikke Jeg har bare aldrig mødt en Eller jo Måske netop en eneste Jeg kan sige med sikkerhed at jeg ikke lander i speltkategorien Min datter har fx lige stjålet slik i en grønthandler, suttet på det, tabt det på jorden og ædt det igen. Til min fornøjelse. Og jeg kan ikke noget håndarbejde. Somme tider overvejer jeg et speltkursus bare for at få lidt af det LOL

      Slet